Duurzaamheidstopic

Ik heb de sports en woolversie en vind ze heel fijn en toch een stuk goedkoper dan de meeste eco wasmiddelen.

En omdat ik veel natuurlijke materialen (zoals tencel etc) heb, zijn die toch best specifiek qua wassen.


Ik wil deze bestellen bij levenzonderafval.com maar ik vind het eigk ook een vies idee dat je alles kan zien.
Maar je moet hem dus juist uithangen zodat die goed kan drogen staat er in de beschrijving. Dus hij kan niet in zo’n emmertje

Oeh dit is echt niets voor mij :flushed: Ik vind duurzaamheid echt belangrijk, maar dit lijkt me wel een beetje goor. Ook omdat hout makkelijk geur en vloeistoffen opneemt.

3 likes

Wat vinden jullie van Zustainabox? Het is een box die 1 keer per 2 maanden uitkomt waar duurzame producten in zitten. Een soort beautybox, maar dan met duurzame dingen.

Aan de ene kant vind ik het een goed idee omdat je op een laagdrempelige manier kennismaakt met duurzame producten. Maar toch… het voelt heel dubbel ofzo. Want nu heb je alsnog (mogelijk kans op) onnodige spullen.

3 likes

Ik wilde hem bestellen maar ik dacht inderdaad hetzelfde. Het zijn dan wel mooie goede spullen maar ik zou het zelf nooit los kopen in de winkel.

2 likes

Ik vind het onzin om dingen te kopen die ik niet per se nodig heb dus zou zelf zo’n box nooit bestellen.

7 likes

@Luzarl en @anon76889665 ja precies! Ik zou hem ook niet bestellen omdat ik geen onnodige dingen wil hebben. Nu ik er nog eens over nadenk vind ik het echt een nóg gekker concept. Het gaat een beetje z’n doel voorbij vind ik.

6 likes

Ja en ook bijv pindakaas, dat lust dus echt niet iedereen dus ik vind dat een domme zet. Want die afwasborstel + pleerol is wel handig, dat heb je gewoon nodig. En die kom ook? Of dat schaaltje? Ik wil helemaal geen kommen. Sokken ofzo zou ik dan weer wel leuk vinden, of een make-upje. Maar heb het idee dat dit gewoon is wat ze konden krijgen en dat het zomaar bij elkaar is gegooid. Een pot kaasfondue? Really?

1 like

Vage samenstelling ja. Ik hoop dat ze ook duurzame distributiemethoden hebben, anders slaat het echt nergens op imho

1 like

Over fast fashion en hoe mensen zich de tering werken en nog steeds niet kunnen rondkomen :frowning:

3 likes

Wilde ik even hier delen, en ik heb een vraag: wat is een fijne solid conditioner/conditioner bar?

3 likes

Goed artikel!

Edit: ik postte een shampoobar, maar zie dat je om een conditionerbar vraagt…

1 like

Haha wilde er net op reageren! Heb trouwens ook een shampoobar met bergamot. :slight_smile:

1 like

Welke heb jij?

Ben vergeten wat het merk is, heb hem bij een winkeltje in Amsterdam gekocht. Maar er zit bergamot en rozemarijn in.

1 like

Ik spoel mn (lange) haar na met appelciderazijn nav de blog op werfzeep.nl, gebruik ook hun shampoo. Werkt echt prima!

1 like

Heb ik ook een tijd gedaan maar ik vond het zo’n nare ervaring, haha. Waste toen ook met baking soda trouwens. Dan kreeg je eerst die zoute smaak van die soda in je mond en daarna dat zure van die azijn. :’) Maar misschien moet ik 't weer eens een kans geven! :slight_smile:

1 like

Hahah oei dat is wel heftig ja. Die geur van azijn onder de douche is echt goor idd, wil misschien iets met etherische olie erdoor doen in de toekomst

1 like

Heb nog appelciderazijn in de koelkast liggen zie ik, dus ik ga het straks proberen! Thanks voor de tip!

1 like

Ik heb een mengsel gemaakt in een plantenspuit (Action), ik gebruik 't wel ook vooral voor mijn geïrriteerde hoofdhuid maar zo kan je 't gericht sprayen, heel fijn

1 like