Misschien heb je hier iets aan?
Dit inderdaad. Misschien kan je ook specifiek op zoek naar een ikeabank? Dan kan je er een nieuwe hoes op doen (bijv https://soferia.nl/, weet alleen niet hoe duurzaam dat bedrijf is eigenlijk) en nieuwe poten onder zetten?
Wil iemand hier dit boek van de groene meisjes misschien hebben? Ik kan hem naar je opsturen voor de verzendkosten (past door brievenbus)!
Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik heb de mijne laatst gebruikt. Eerst even onder de koude kraan gehouden en uitgeknepen, daarna een uur in koud water geweekt en nog eens uitgeknepen. Toen zat er nog een donkere vlek in, daarna heb ik hem in een waszakje op 60 graden gewassen en hij is er helemaal schoon uit gekomen!
Ik moet er trouwens wel aan wennen. Voor mijn gevoel ruik ik echt naar ongesteldheid met die dingen en vannacht was het ook een beetje verschoven denk ik, want ik was doorgelekt in mijn bed.
Bij mij wordt het niet schoon, zelfs niet op 90. Het is echt belangrijk om ze niet te lang te dragen (dan trekt het bloed er in) en ze meteen na het dragen goed om te spoelen en evt zelfs te weken.
Is deze nog beschikbaar?
Bloed moet je toch ook juist niet te heet wassen, omdat het dan stolt en er echt nooit meer uit gaat?
Heeft iemand al eens eerder via armed angels besteld? Ik heb vorige week woensdag een order geplaatst maar nog niets gehoord van de zending (en ik heb best veel geld uitgegeven )
Ja, het duurde niet heel lang voordat het binnen was. Hoop voor je dat je snel meer info krijgt.
Thanks, dan neem ik even contact op met de klantenservice!
Update: had vandaag een 30 graden was dus daar maandverband nummer twee bij gedaan, het was zo’n grote en had hem de hele nacht gedragen. Wel van tevoren uitgespoeld en geweekt. Het bloed is erin gebleven en het ruikt gewoon nog naar ongesteldheid. Misschien omdat ik het dus langer had gedragen dan de vorige, maar volgende keer was ik het maar weer op 60 graden hoor. Dan blijft er misschien wat kleur achter maar is het in ieder geval wel fris.
Ik heb zelf zwarte inlegkruisjes (voor bij mijn cup), die zijn wel fijn. Ze hadden daar ook maandverband van, misschien is dat iets?
@Evi @Biscotti @Luzarl @Sedana
Dankjewel voor jullie antwoorden!
Ik heb nu deze besteld. Ik ga ze eerst vooral gebruiken op de dagen waarop ik het zou moeten worden maar nog niet ben en de laatste dagen waarop het net niet zonder kan.
ik heb sinds een tijdje ook wasbaar maandverband (officieel inlegkruisjes geloof ik). Ik gebruik ze vooral omdat ik door mijn spiraal relatief weinig bloed en het zonde vond om steeds van die wegwerpinlegkruisjes ervoor te gebruiken.
Ik heb een klein emmertje met koud water waar ik ze na gebruik in gooi en dat water ververs ik elke dag. Helemaal aan het einde gooi ik het dan pas in de wasmachine (in principe op 60 graden, maar ik heb er ook een paar van ecofemme die maar op max 40 mogen). Bij mij helpt dat weken wel voor de bloedvlekken, hoewel ik dus niet heel veel bloed.
Ik heb vooral van die dingen met een PUL-laagje trouwens. Geloof dat ik ook wel eens heb gelezen dat men die zweterig vond, maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Ik heb ook een paar inlegkruisjes zonder zo’n laagje en toen daar ineens iets meer bloed in 1x in kwam lekte het meteen er ongeveer dwars doorheen mn onderbroek in.
Zag trouwens wel dat er in eentje ook al zo’n gekke bleekvlek zit @Sedana
Nou ja, al met al ben ik er wel tevreden mee en denk ik wel dat ik ze ga blijven gebruiken.
M’n Lush shampoo bar was helemaal mushy en zompig na één keer vergeten het blokje te drogen na een wasbeurt. Dus toen had ik het idee om het helemaal te verkruimelen en zo in de zon te laten drogen - om het vervolgens weer tot een ‘bar’ te kunnen kneden.
Maar nu heb ik dus alleen maar die brokjes en weet ik niet zo goed hoe ik er weer een bar van kan maken… iemand de tip.
Au bain marie smelten en daarna in een vorm gieten en laten drogen/hard worden?
Zat ik aan te denken maar volgens mij zijn ze cold-processed, dus weet niet of smelten kan. Maar kan het wel met een klein stukje proberen.
Misschien Lush even mailen of bellen? Die hebben dit vast vaker gehad.
Misschien klein beetje nat maken door bv wat water op te sproeien? Ik kijk soms wel eens van die ASMR soap carving filmpjes en daar knutselen ze ook soms balletjes/doosjes/etc uit zeep in elkaar door water toe te voegen!