Welke NL/BE webshops vinden jullie fijn voor groene aankopen? Wou eens wat rondsnuffelen tussen de koopjes, hopelijk kan ik wat dingen scoren die ik al op het oog had. Ik zit nu wat op Greenweez.be te kijken, maar ik zie dat er nog zoveel andere webshops zijn, dus ik zoek wat positieve ervaringen!
Ik koop bijv wasnoten op puurmieke.nl en heb ook wel eens zeep en shampoo bij eco-logisch besteld.
Ik denk deze twee beide niet tenzij het plastic (er zijn natuurlijk heel veel varianten van) duurzaam is.
Ik zag van de week deze, https://wills-vegan-shoes.com/ldn-biodegradable-sneakers.html geen plastic en ook geen leer
heel benieuwd hoe lang deze mooi zouden blijven
Ik heb heel erg last van fruitvliegjes (wie niet met dit weer?), vooral rondom de prullenbak. Wat normaal goed helpt is alle fruitschillen e.d. in een los plastic zakje in de prullenbak doen zodat het goed afgesloten is, maarja dat is natuurlijk niet zo duurzaam⊠zijn er ook oplossingen die wat minder afval met zich meebrengen?
Ik heb geen GFT bak (in de buurt) en woon in een mini studio zonder balkon/tuin dus een wormenbak oid zie ik ook niet zitten.
Ik weet niet hoe duurzaam de productie ervan is maar misschien van die groene afbreekbare zakjes proberen?
Levenzonderafval!
Ik bestel graag bij Kudzu.

Ik heb zelf ook mega veel fruitvliegjes, heb nu een val gemaakt. Ik stop een stukje rijp fruit in een proseccoglas , knip een gat aan de onderkant van een koffiefilter en die stop je er als een soort trechter in en de rand met een elastiekje vast. Ze gaan er dan in maar kunnen er moeilijker uit.
Het werkt bij mij heel goed, binnen een dag zitten er super veel vliegjes in dat glas, die laat ik buiten âvrijâ en zet de val opnieuw. Op een gegeven moment was er geen enkel vliegje meer in mân huis !
Wat gebruiken jullie tijdens de menstruatie? Ik heb een paar periodes wasbaar mvb gehad maar dat vond ik niks. Een cup is natuurlijk heel duurzaam, maar ik vraag me af hoe het zit met mvb, tampons en beppy. Wat is het meest en minst duurzaam?
Je kan dan beter een plakversie van een vleeseter kopen ipv deze. Hier kunnen de kleintjes gewoon op chillen
de plakversie heb ik in de keuken en zitten meerdere kleine vliegjes aanâŠ
Een reden die ik kan bedenken is dat wassen en drogen op groene stroom, zonne-energir kan waardoor het niet schadelijk is?
Maar misschien is dat een domme nachtelijke opmerking.
Daarop aansluitend denk ik ook dat afvalverwerking verder niet kosteloos is. Dus ja wegwerp creert afval en wasbaar verbruikt water/stroom. Maar afvalverbranding of -verwerking verbruikt wel nog meer energie?
Kun je wasbare luiers ah einde van de rit ook nog op een andere manier recyclen? Of aan een ander kind doorgeven?
Edit: ik zie nu wel staan doorgeven aan evt je 2e kindje
Ik ben sporadisch ongesteld, en gebruik dan dit https://tanterosa.be/menstruatiesponsjes
Helemaal natuurlijk, en was ze uit onder de kraan. Cup werkt voor mij niet, maar dit is vrijwel pijnloos. Hoe het werkt voor zwaardere menstruatie weet ik niet, ik bloed niet zoveel (prikpil) maar ben er nog niet mee doorgelekt. Heb mijn destijds via bol gekocht!
Hele goeie tip!!!
Zag net bij de Flying Tiger allemaal âgroeneâ spulletjes als herbruikbare rietjes, herbruikbare wraps (van bijenwas denk ik), loofahs, bamboo tandenborstels, etc. Geen idee hoe âgoedâ het is komende van zoân bedrijf maar vind het wel leuk hoe het steeds meer toegankelijk en mainstream wordt. Heb een tandenborstel en een katoenen douchepuff meegenomen!
Wat leuk! Blijkbaar heeft de Action ook wat van die dingen.
Heeft er iemand nog tips voor duurzame, enigszins betaalbare, opbergbakjes voor eten. Moet in de vriezer kunnen.
Die ronde bamboe tandenborstels zijn mega fijn
Ik heb voor t eerst zelf schoonmaakmiddel gemaakt: half azijn, half water en een flink aantal druppels etherische olie (limoen). Moet zeggen dat ik het vind tegenvallen, zowel in geur (yuk) als hoe goed het schoonmaakt. Ik moet echt een stuk harder boenen dan normaal. Ook lijkt het zo dat ik elke keer de fles opnieuw moet schudden om de olie door het azijnwater te verspreiden. Hebben jullie nog tips voor andere schoonmaakmiddel recepten? Er mag best azijn in zitten, maar misschien met wat meer lekkere geurtjes