@Niettepruimen, ik ben hier ook naar aan het kijken. Niet voor maandelijks overigens, ik steun liever meerdere dingen namelijk. Verder niet echt tips nog.
@midheavenmoon, ik vind het ook heel lastig. Ik ben een paar maanden geleden verhuisd en koop voor dingen in huis zoveel mogelijk bij de kringloopwinkel of neem dingen over van familie. Alleen m’n bank is nieuw.
Qua eten ben ik onder andere voor het duurzaamheid aspect voor 99 procent vegan gaan eten. Ik ga wel naar een normale supermarkt, maar probeer wel seizoens producten te kopen en zo min mogelijk in plastic. Ik gebruik alleen maar bakjes om dingen in te vriezen en koop geen flesjes water onderweg, heb altijd een drinkfles bij me.
Verzorgingsproducten koop ik sinds kort vegan en alleen dingen die ik echt gebruik. Dus 1 mascara bijvoorbeeld en die op maken. En ik gebruik herbruikbare wattenschijfjes. Die heb ik zelf gemaakt, maar nemen het vuil eigenlijk niet goed op. Dus moet nog opzoek naar nieuw setje.
Kleding vind ik wel heel moeilijk. Ik wil graag duurzame kleding kopen, maar het is zoveel duurder dan even naar de c.ostes gaan bijvoorbeeld. Daarnaast is het maar weinig te koop in fysieke winkels in mijn omgeving, dus dan moet ik bestellen en ik wil niet eindeloos bestellen en terug sturen. Terwijl ik nu op een punt zit dat ik echt een nieuwe winterjas en wat broeken en truien nodig heb.