Duurzaamheidstopic

Omg #influencer
En nee dat is denk ik niet heel duurzaam haha, maar ik vind het zelf wel echt een chille telefoon!

2 likes

Ik zag pas een melding bij asn over hypotheek, dacht dat ze er mee bezig waren maar kan het niet meer vinden op de website. Goed verhaal :sweat_smile:

Wel heel tevreden met asn trouwens.

2 likes

Voor de liefhebbers van bruisend water kwam ik deze tegen: https://www.lidl-shop.nl/Sodastream-Cool/p100240071

2 likes

Nee, je kan navullingen bestellen. https://www.sodastreamstore.nl/p/sodastream-co2-cilinder-ruilcilinder-2-pack?pid=351126461.203 dus dan heb je voor 26 euro 120 liter. Je ruilt telkens je oude cilinders weer om. Dus weinig afval :slight_smile:

2 likes

Ik heb zo’n ding en ik vind het fantastisch! Scheelt zoveel plastic flessen en doordat ik bruiswater altijd bij de hand heb, heb ik ook nauwelijks meer behoefte aan frisdrank (= win win want minder flessen + goed voor mijn strak in je zwempak doel!)

1 like

Ja sodastream is heel chill!! Heb het geluk dat mijn huisgenoot er eentje gekocht heeft en ik deze mag gebruiken. Nooit meer sjouwen met al die flessen. Overigens wees een vriendin van me er wel op dat sodastream voorheen in de westbank produceerde dus ethisch gezien dan weer een iets minder goede keuze

1 like

Ja dat is inderdaad wel een reden dat ik nu twijfel… Als iemand een equivalent tegenkomt wat ergens anders vandaan komt hmu

1 like

Ik wil alleen even zeggen dat ik echt vind dat jullie vet goed bezig zijn allemaal! Ik ben zelf niet echt bezig met duurzaamheid, maar ik merk wel dat ik er de laatste maanden meer interesse voor heb. Maar ik lees hier zo veel dingen waar ik nog nooit over heb nagedacht en het inspireert me echt om daar met kleine stapjes mee aan de slag te gaan.

5 likes

Welk meer milieuvriendelijke afwasmiddel vinden jullie fijn? Liefst iets wat bij Albert Heijn te krijgen is. :smiley:

Ik gebruik altijd die van klok, vind ik prima werken en is maar iets van 95 cent.

2 likes

Ik wil graag duurzamer kleding kopen en omdat ik niet superveel te besteden heb ga ik dan denk ik proberen vaker tweedehands kleding te kopen. Zijn er mensen hier die daar veel mee bezig zijn? Het staat me nog een beetje tegen, omdat ik het ergens toch viezig vind als het al is gedragen, ik vind dat alleen niet opwegen tegen de nadelen van de kledingindustrie dus wil ik de stap toch graag zetten :slight_smile:

Heb dit topic bijgelezen en las dat iemand het had over dat IKEA ook foodhuggers heeft nu, heeft iemand daar een linkje van? Ik kan het niet vinden.

Hierzo!

Ik heb zelf de echte Foodhuggers maar achteraf bekeken had ik die helemaal niet nodig. Als ik restjes heb of halve groenten/stukken fruit dan steek ik het meestal gewoon in een bakje. Ik ben in de go low impact/buy new stuff-val getrapt. :relieved:

2 likes

Misschien ben ik een smeerpijp maar de meeste groenten bewaar ik gewoon los in de koelkast als ik er een stuk af heb gesneden. Bij de meeste groenten moet je er dan wel een klein stukje afsnijden omdat dat droogt.

3 likes

Ik doe hetzelfde eigenlijk. En sommige dingen als bonen of artisjokharten in bakjes idd. Alleen avocado blijft bij mij een lastig geval. Ik had laatst op vakantie reusable cling wrap gezien en dat lijkt me wel handig. Het was erg duur dus toch niet meegenomen #nuttelozetip :joy:

1 like

Kennen jullie youtube channels met leuke/interessante video’s over duurzaamheid? (liefst Engelstalig)
Ik ben stappen aan het zetten naar duurzaamheid meer en meer te integreren in het dagelijks leven maar ik wil vooral het idee krijgen dat ik met vele kleine dingen ook al iets kan bereiken. Dus liefst iemand die duurzaamheid voor beginners bespreekt :slight_smile:

1 like

Zou iemand weten waar ik een klein, herbruikbaar bakje kan kopen om smeerbaar beleg mee te nemen naar werk? Ik maak altijd lunch, in een bakje van sistema, met aan de ene kant een salade (met een dressing in zo’n klein bakje) en aan de andere kant 2 crackers. Maar ik neem altijd kaas als beleg mee, want dat blijft goed, maar ik zou zo’n dressing bakje eigenlijk ook willen hebben voor wat smeerbaar beleg. Alleen die dressingbakjes horen bij lunchboxes, en ik heb geen zin om een extra lunchbox te kopen, die ik dan verder niet gebruik. Kun je ook ergens van die dressingbakjes los krijgen?

Ik volg zelf My green closet, een Canadese die een tijd in Duitsland heeft gewoond en nu weer terug is in Canada. Zij maakt video’s over kleding, maar ook over cosmetica en een duurzame lifestyle in het algemeen. Vind haar soms een beetje sloom, maar wel heel toegankelijk.

1 like

Ligt eraan wat. Ondergoed zou ik niet snel tweedehands kopen, sokken ook niet. Verder ligt het eraan hoe het eruit ziet, als het er nog goed uitziet heb ik er geen probleem mee. Keertje wassen en weg is het ‘vieze gevoel’, voor mij in ieder geval.

Jazeker! https://www.ah.nl/producten/product/wi230299/sistema-dressing-to-go

1 like