Duurzame modetopic

Ik heb er 2 met control top en die vind ik heel fijn! Een 30 (vind 20 altijd net te weinig en heb de 40 den met stipjes) en volgens mij eem 60 den voor de winter.

Ze zitten lekker en blijven ook heel mooi vind ik. Er is regelmatig korting, dus miss goed daarnaar te kijken (als je online shopt)

Thanks! Heb jij je gewone maat of groter/kleiner?

Ik heb mn eigen maat gewoon. Dat heb ik overigens wel overal altijd gehad hoor (dus ook bv hema ofzo)

1 like

Tip: Bij Bijenkorf Rotterdam zijn de broek van Kings of Indigo en Armedangels in de sale tegen 70% korting. Ik heb net een nieuwe jeans van KOI voor 33 euro gekocht. Het is wel een skinny jeans, eigenlijk wilde ik dat niet meer, maar door de sale heb ik me toch laten verleiden. Hij zit wel echt als gegoten.

2 likes

Weet jij of ze in de winkel een groter aanbod hebben dan online van kings of indigo?

In Rotterdam specifiek of Bijenkorf überhaupt? Als ik kijk via de website vind ik nooit jeans in mijn maat (31/32-32), maar in de winkel hingen die nu wel. Verder durf ik het echt niet te zeggen. Ik vind het aanbod nooit zo groot maar toevallig lag er nu wel een en ander dus als je in de buurt bent, zou ik even langsgaan.

Edit: Ik zie via de website nu maar 3 artikelen van KOI. In de winkel hingen wel meer jeans! Maar ik heb verder niks zien hangen van het merk. Misschien hangt het in Rotterdam niet bij elkaar? Ik heb er eigenlijk niet naar gevraagd.


Even iets heel anders, in de winkel zag ik deze staan:

Ik vind deze zo vet, maar zit er een beetje mee dat deze van leer zijn. Zouden jullie leren veja’s kopen?

Ah thanks, ja ik ben op zoek naar een zwarte jeans maar op de site was er niets. Ga ik binnenkort een keer in de winkel kijken!

Ik heb een aantal jaar terug een paar leren vejas gehad en vond de kwaliteit behoorlijk slecht en ze gingen nog geen jaar mee. Dus als je leren schoenen overweegt omdat ze langer mee gaan zou ik geen vejas aanraden.

In de winkel hingen zwarte jeans van KOI, ik weet alleen niet in welke maten.

Ik zou veja’s hebben gekozen omdat deze duurzamer schijnen te zijn. Wat jij zegt vind ik niet echt duurzaam. Overigens loop ik schoenen sowieso wel uit want ik draag vaak dezelfde dus misschien moet ik daar ook gewoon rekening mee houden. Nee, ik vroeg het echt omdat ik vegan eet en eigenlijk ook geen leer zou willen kiezen maar vanwege het imago van Veja nam/neem ik het toch in overweging.

Ik heb een betere ervaring met Veja
Ik heb al bijna 2 jaar vejas en draag ze heel veel en ze zijn nog heel mooi! Ook makkelijk schoon te maken. Het duurde wel even voordat ik ze ingelopen had

1 like

Hier sluit ik me bij aan! Heb ‘t V-10 model en ze zitten heerlijk @Twijfelaar

1 like

niet echt een tip helaas! ik heb ook lang gezocht naar budget duurzaam beddengoed maar alles was boven de 120 euro en dat vind ik toch best prijzig. uiteindelijk ben ik voor een 100% linnen set gegaan, niet duurzaam geproduceerd (zover ik kan zien), maar het materiaal is wel duurzaam.

Hoe vind je de hakken vallen? Ik zag dat ze nu een vegan versie hebben, maar ik twijfel een beetje over de maat. Ik las volgens mij bij Sara dat zij vond dat ze groot vielen, maar andere mensen zeggen weer andere dingen.

Heb ze toevallig vandaag weer aan voor het eerst sinds de hitte. Ik heb de schoenen echt een aantal dagen in moeten lopen, incl. Blaren, maar nu zitten ze heel goed! Vind de hoogte ook fijn en ze lopen comfortabel. Ja, ik denk ook wel dat ze redelijk groot vallen. Ik heb normaal maat 41 en in deze schoenen maat 40 (maar ze zaten op het begin wel echt krap).

1 like

Je moet het wel willen, maar ik koop mijn beddengoed via marktplaats.
Ik koop enkel dingen die nieuw in verpakking zijn (uitgepakt beddengoed krijg je daar toch nooit terug in). En dan laat ik het opsturen met de post.
Er is echt veel aanbod, en tis de meest betaalbare duurzame optie die ik kan bedenken.

2 likes

Ik heb niet de laarzen, maar had wel andere sandalen besteld. Nu heb ik maat 35/36, dus mt 36 is bij mij sowieso een gok. Maar deze vielen gewoon van mn voet af zo groot :joy:

Ik zou zelf zeker een maatje kleiner aanraden!
Heb toen een ander paar in maat 35 besteld en die was wel ok. En goeie kwaliteit vind ik.

1 like

Ik ben zelf wel een liefhebber van Yumeko maar ik vind het ook te duur. Ooit heb ik via Wehkamp geloof ik een set in de kleur dusty blue met korting kunnen kopen voor 99 oid. De kwaliteit van de stof is erg goed maar de stofkleur is wel vaal en viezig geworden. Daar baal ik echt van, hetis ook de reden dat ik verder aan het kijken ben naar iets nieuws.

Waar kopen jullie kruiden in bulk? Ik ben het zat om telkens van die kleine verpakkingen te kopen en niet echt duurzaam.
En hebben jullie misschien ook aanraders voor fijne glazen kruidenpotjes?

Deze website is echt top!
https://www.pit-pit.com/

2 likes

Oh shit ik zie nu dat ik in het duurzame mode topic zit…
Maar bedankt! :smile:

3 likes

Heeft iemand van jullie iets van Joline Jolink? Ik wil graag binnenkort iets van haar aanschaffen - ik vind de stijl heel tof en ik wil graag dit soort merken stimuleren. Zijn wel behoorlijke investeringen, dus mijn vraag als je een kledingstuk van haar bezit: is het het waard?