Elke dag je stappendoel halen

1 miljoen stappen in 1 maand kan gewoon (was leuke challenge wel) :woman_cartwheeling: (en ik wil vanavond ook nog wandelen).
Mede mogelijk gemaakt door 2 ultra’s hard te lopen in 1 maand: een van 113km en een van 103km (en bijna 600km hardloopkilometers in 1 maand en ruim 200km wandelen) :woman_cartwheeling:
Ja, ik heb tijd. Ja, veel tijd. En besteed die dus voornamelijk buiten. :crazy_face:

20 likes

Je had met 800 km gewoon naar Zurich kunnen lopen!

3 likes

Wil er iemand mee weer wat meer gaan bewegen?

Ik doe momenteel echt NIKS aan bewuste beweging op een gemiddelde dag, ik heb daarom ook een laag = haalbaar doel gezet om 4000 stappen per dag te gaan doen.
Dat zal dan in de praktijk een lunchwandeling of een wandelingetje na het eten zijn. En in het weekend ook eens een langere boswandeling ofzo.

2 likes

Ja ik! Heb nu 2 weken vakantie en wil eigenlijk elke dag een lange(re) wandeling gaan maken en hopelijk hou ik dat vast na de vakantie :sweat_smile:

1 like

Ja ik doe ook mee! Mijn doel staat op 5000 stappen per dag

1 like

Ja, ik moet dit ook nodig weer oppakken. Ik zit meestal rond de 5000 per dag maar mijn doel staat op 8000. Dat betekent elke dag minimaal een wandeling van een half uur erbij.

1 like

Ik doe ook mee, stappendoel behalen is vooral lastig op vrije dagen. Maar ik wil eigenlijk gewoon elke dag bovenop gewone stappen ook nog een wandeling maken.

1 like

Nou, 4730 vandaag dus dag 1 is een succes :white_check_mark:
Hoewel het me stiekem ook een beetje tegen valt want ik heb tijdens de lunch een half uur flink doorgelopen en had verwacht dat het dan wel nog wat meer zou zijn, en dat dan een klein lunchrondje mss ook genoeg was op de dagen dat ik ook wat rustiger wil eten. Maar als ik echt minstens dit aantal wil bewegen zal ik dus toch wel dat rondje moeten doen, of dan 's-avonds ook nog even naar buiten. Is sowieso goed natuurlijk, maar ja

3 likes

De afgelopen twee jaar zette ik gemiddeld 14.000 stappen per dag, maar in 2026 zit ik tot nu toe onder de 10.000 gemiddeld. Dus ik wil eigenlijk in elk geval boven de 10.000 gemiddeld uitkomen voor 2026. Ben de afgelopen drie dagen al goed bezig :grin:

2 likes

Hebben jullie allemaal zo’n horloge?

Want mijn telefoon weet niet of ik loop of fiets. Hij berekent niet mijn echte fietsafstand als ik fiets, maar onder 1/5 daarvan? Maar goed, daardoor kom ik wel altijd ruim boven de 10.000 stappen uit, dus het staat wel leuk.

Nee, ik heb vandaag 1500 stappen omdat ik gefietst heb!
Maar omdat mijn doel eerder “meer bewegen” dan “meer wandelen” is, vind ik het niet erg dat hij fietsen ook meetelt.

Doel behaald: 6 uit 7, niet al te slecht!

3 dagen lunchwandeling, 1 dag na het eten gewandeld, 2 (vrije) dagen een grotere wandeling.
En 1 thuisdagje :grimacing:

Het begin is er, volgende uitdaging is om vol te houden!

3 likes

Ik doe nu ook mijn best om meer te lopen de laatste tijd omdat ik het in de vakantie bijna niet mijn doel haalde. Nu wil ik weer wat beter in mijn vel gaan zitten en wat meer bewegen dus ik loop veel nu.
Het probleem is alleen altijd bij mij dat ik van 0 naar 100 wil, dan weer een blessure oploop en er weer mee ophoud :joy:

1 like

Ja ik doe ook mee. Ik wil in september 300.000 stappen zetten. Vind ik fijner dan 10.000 p/dag omdat ik dan een beetje kan spelen met de ene dag iets meer en de andere dag minder.

3 likes

Mijn geheim is, met m’n Garmin, m’n doel op 6000 houden, heb inmiddels een streak van 754 dagen. Het afgelopen jaar heb ik een daggemiddelde van 12 000, dus ik loop wel meer, maar door m’n doel ‘laag’ in te steken maakt dat ik, ookal regent het, sneller de moeite neem om die streak actief te houden. Je hoeft immers voor 6000 stappen ‘maar’ 45 minuten te lopen, als je dat verdeelt over 4x 11 minuutjes lopen. Valt het best mee.

1 like