Elke dag je stappendoel halen

Ik ben wel benieuwd wat jouw stappendoel per dag is! Teminste, jij hebt een garmin toch, die dat aanpast naar je bewegingspatroon?

1 like

Garmin, ja, maar stappendoel staat vast op 10.000, vind dat aangepaste meh want zou na zo’n mega dag echt raar aantal worden (al liep ik na de 113km ultra dag erna wel 20.000 stappen :joy:).

Ik loop er gemiddeld tegen 25.000 per dag momenteel (over periode van afgelopen jaar bekeken)

Wow, wat knap! Even nieuwsgierig, heb je ook een baan waarbij je veel in beweging bent? Of haal je die >10.000 stappen sec met wandelen en (ultra)hardlopen?

1 like

Ja heel slim, anders is je stappendoel op een gegeven moment praktisch onhaalbaar!

1 like

Welke app gebruiken jullie om jullie stappen te tellen? Jammer genoeg staat het niet standaard om mijn telefoon. Ik had een app gedownload maar die is echt heel onnauwkeurig :frowning:

Misschien dat ze allsbei niet nauwkeurig genoeg zijn maar dan allebei consequent: garmin smartwatch is bij vaak (max 5% afwijkend) gelijk aan de Samsung Health app (standaard op de android)

oh top dan ga ik die health app even proberen. Dankjewel!

1 like

Ik gebruik de StepsApp. Volgens mij wel redelijk nauwkeurig

1 like

Die van mij staat op 1300 zie ik (in mijn fitbit app), vroeg me ook af hoe dat kon. Zal toch niet accuraat kunnen zijn?

Dit moet je sowieso niet doen. Je basaalmetabolisme/bmr is wat je verbrandt als je een dag alleen maar in bed ligt, daar moet je echt niet onder gaan zitten. Volgens mijn diëtiste moet je ook niet geloven wat sporthorloges zeggen, die doen wat berekeningen op basis van je hartslag, maar zitten er vaak erg ver naast.

Haar advies was je totale caloriebehoefte berekenen via een calculator (gewoon online, zijn er genoeg te vinden op internet - ik weet niet precies welke zij gebruikt) en daar ongeveer 300-500 kcal onder gaan zitten. Omdat ook die calculators er naast kunnen zitten, kijk je dan wat er gebeurt en kun je op basis van hoe veel/hoe snel je afvalt, aanpassingen maken.

1 like

Je totale caloriebehoefte, waar je onder moet gaan zitten, is incl je beweging. Bij de berekening die mijn diëtiste heeft gemaakt, is rekening gehouden met het feit dat ik een aantal keer per week sport. En bij de 2000 kcal voor de gemiddelde vrouw gaat men uit van een vrouw van gemiddelde lengte met een gemiddeld gewicht die een gemiddeld aantal keer sport (die bestaat inderdaad niet).
In jouw voorbeeld zou je dus 2500 kcal eten. Als je op 1500 zou gaan zitten terwijl je 3000 verbrandt, is dat inderdaad veel te weinig.

Het is wel lastig om te weten hoeveel kcal je verbrandt met beweging, omdat dat per persoon en per sport verschilt (en horloges dus onbetrouwbaar zijn). Vandaar dat wat trial and error altijd nodig blijft.

Vandaag 1000 (duizend!) dagen stappendoel streak, met gemiddeld 25.000 stappen elke dag. :muscle:

18 likes

Jeetje wat knap zeg! Heb je zeker alle Garmin badges ook gehaald :smile:

1 like

Wauw!! Wat cool! Als je je geroepen voelt, zou je dan kunnen toelichten hoe je daar tijd voor hebt danwel maakt?

Ik heb uit andere berichten van je begrepen dat je doet aan ultralopen, trekken dat soort dagen je gemiddelde keihard omhoog of zet je bijv op een (voor jou) normale werkdag ook al 20k stappen? Sorry voor de vragen, maar zou graag zelf ook m’n stappen omhoog willen gooien richting de 15-18k/dag.

Ja ik ook, fietsen telt hij altijd mee, super irritant. Heb geen manier gevonden dit te voorkomen!

Ik heb geen samsung watch. maar gebeurd dit ook als je een activiteit start, in dit geval fietsen?

Ik vind dit overigens bij m’n Garmin ook een beetje vaag, als ik bijvoorbeeld een half uur op de crosstrainer sta en daar ook een activiteit voor start dan rekent hij dat ook als stappen, maar moet dat wel, moet dat niet? telt hij dan niet dubbel in bv verbrande calorieën. Bij fietsen heb ik dit trouwens niet. Dan schud ik niet hard genoeg denk ik :stuck_out_tongue: Of misschien snapt Garmin dan wel dat er geen stappen gezet worden.

1 like

Ik heb dit ook, ik denk altijd ‘het is ongeveer dezelfde beweging dus mag ik gewoon meetellen’ maar dat is waarschijnlijk niet zo

Hebben jullie evt ook tips voor een goede loopband voor binnen? Als het zo vroeg donker is vind ik het niet altijd fijn om naar buiten te moeten om te wandelen, maar mijn loopsnelheid is best hoog - dus geen idee of daar ook een beetje goede loopbanden voor zijn. Hebben jullie ervaring?

1 like

Ik heb deze. Ben er tevreden over en past makkelijk onder de bank. Ik heb wel een mat erbij voor op de vloer
https://www.bol.com/nl/nl/p/virtufit-walkingpad-100-hardloopband-loopband-12-programma-s/9300000134507420/?Referrer=ADVNLGOO002037-S--9300000134507420&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmM3dMxc61PgqMd4qCa30LeOC&gclid=EAIaIQobChMI4oG9obrUigMV66qDBx3WyQfxEAQYASABEgII-fD_BwE

2 likes

Huh, een loopband is over het algemeen voor binnen dus natuurlijk. Ik loop ook heel snel, maar nog harder op een loopband eigenlijk. Belangrijkste is beslissen of je een echte wil met handstanden (kunnen vaak het snelst dus ook zeer geschikt voor hardlopen) of een walking pad (zonder armsteunen) daar verschilt de snelheid maar je kan er sowieso bij een beetje goede hard op wandelen. Ik zou minder snel rennen op dat ding (kan wel) omdat de kans op ongelukken wel groter is.

Zou trouwens ook even op marktplaats kijken (binnen nu en een maand) want gok dat veel mensen dit 3x gebruiken en daarna nooit meer. Ik gebruik mijne wel, maar lang niet zoveel als ik in eerste instantie dacht want buiten lopen (zelfs in de regen) is bijna altijd fijner.

5 likes