- en + punten 2023

+
Verhuisd naar een fijn huis
Heerlijke vakantie in Portugal gehad
Studieschuld afbetaald

-
Sommige vriendschappen zijn verwaterd
Door thuiswerken nog niet goed kunnen wennen op mijn nieuwe werk

3 likes

Min:

  • corona natuurlijk
  • heup stuk

Plus:

  • vast contract op mijn werk
  • puppy erbij
  • leuke nieuwe mensen leren kennen
  • sup board gekocht
  • nieuw bed gekocht (oke, dat was 2020 eigenlijk, maar hij werd in februari geleverd)
4 likes

Min:

  • De maand juni. Ja superspecifiek haha. Maar in die maand zat ik voor mijn gevoel echt richting een burn out met afronding zware studie dus allerlei dingen inleveren, afronding stage, solliciteren, een gezondheidsscreening met vragenlijsten, tekorten die in mijn bloed zijn gevonden toen. Ik hing echt met plakband aan elkaar in die maand en weet nog steeds niet goed hoe ik dit heb overleefd haha. Ik keek net even terug in mijn agenda en kreeg flashbacks :woozy_face:
  • Onzekerheid over opleiding/stage, veel gepiekerd of het goed ging komen, of ik het allemaal zou kunnen etc.
  • Door bovenstaande me niet goed voelen, vaak verkouden, slecht slapen etc.
  • Het is niet gelukt om af te vallen/qua voeding beter mijn best te doen

Plus:

  • Afstuderen!!! Van bovengenoemde zware studie. Dat was echt een ommekeer in dit jaar. Vanaf dat moment alleen maar lol gehad en gaat het met mij ook goed.
  • Een hele fijne baan vinden, ondanks dat ik onzeker was of ik het zou kunnen voel ik me nu echt op m’n plek en ga ik met veel plezier naar mijn werk
  • Mijn werkritme en planning
  • Brugklaskamp
  • Fijne vakanties/weekendje weg afgelopen zomer
  • Veel wezen zwemmen in een buitenbad bij mij in de buurt, ook in m’n eentje als anderen niet konden en dat was een fijne eye-opener, dat dingen alleen doen ook heel goed kan
  • Eindelijk weer eens uitgaan, buiten op een supermooie oktoberdag (alhoewel eenmalig haha)
  • Yoga ontdekt en weer gaan sporten
  • Gerealiseerd dat mijn “slechte” eigenschappen niet per se altijd slecht zijn en dat ik ze ook kan inzetten, ik ben gewoon meer tevreden met hoe ik in elkaar zit

Oke tldr: eerste half jaar was matig, tweede half jaar maakte alles goed

12 likes

Min

  • Slechte vibes op het werk, niets anders kunnen vinden. Vaak afgewezen op het einde van sollicitatieprocedures.

Plus

  • Verhuisd en alles op het oude huis goed kunnen afronden en blij met het nieuwe huis.
  • Al mijn vakken gehaald voor mijn opleiding.
  • Ondanks ik echt niet gemotiveerd ben op het werk en iets ander zoek, toch promotie gekregen. Maar hiervoor heb ik ook geen motivatie, dus is misschien wel ook negatief.
  • Financieel loopt alles lekker, ondanks grote aankopen zoals het huis.
  • Mijn dochter is een vrolijke peuter en mijn vriend en ik genieten hier echt van.

Het jaar is voorbijgevlogen, heb het gevoel niet echt leuke dingen gedaan te hebben. Voor 2022 heb ik het voornemen alvast meer te genieten.

3 likes

Plus

  • de twee boeken die uitkwamen
  • Het AD(H)D-onderzoek
  • De hulp die ik eindelijk voor mijn autisme krijg
  • Me gered in mijn eentje
  • De groep mensen die ik heb leren kennen in mijn dorp en waarmee ik op het moment vooral veel wandel, maar ook van de zomer vaak op het terras heb gezeten
  • mijn fwb (Friends with benefits) en met wie ik een hele goede band heb opgebouwd in een halfjaar. Hij heeft me al een aantal keer een (goede) spiegel voorgehouden, heeft goede aanraders en is sowieso een heel interessant mens
  • Het lanceren van een site over autisme met een aantal meiden hier
  • Dat ik het borduren weer opgepakt heb
  • Dat ik begonnen ben met vrijwilligerswerk bij het dierenasiel
  • Het kopen van mijn noise cancelling headphones
  • Dat ik mezelf beter heb leren kennen en weet wanneer ik op moet passen
  • Eindelijk een begin gemaakt met de tv-serie van Game of Thrones (ben in seizoen 6 inmiddels)

Min

  • De grootste min is toch wel dat ik weer een jaar zonder mijn moeder geweest ben en dat ze steeds langer niet meer in leven is
  • Corona en daardoor alles dat niet doorging
  • Sommige dingen die ik over mezelf geleerd heb. Met name dingen rondom mijn autisme waar ik altijd moeite mee zal houden en dat stemt me soms somber
  • De lekkage op 8 plekken in mijn huis
  • Zieke kat
  • De laatste paar maanden veel en snel overprikkeld
6 likes

Plus

  • Nieuwe baan begonnen; aan het eind van het jaar een vast contract gekregen
  • Heerlijk door Italië gereisd
  • Ondanks corona een paar nieuwe vriendinnen gemaakt en één oude vriendschap hersteld
  • Ontdekt dat ik veerkrachtiger ben dan ik dacht
  • Eindelijk op het punt gekomen dat ik weer kan sporten omdat ik het leuk vind
  • Mijn allerliefste familie en vriend
  • Mijn moeders nieuwe relatie, zo fijn om te zien dat ze zo gelukkig is
  • Geleerd om meer initiatief in sociaal contact te nemen

Min

  • Corona
  • De vlagen van eenzaamheid en onzekerheid die ik afgelopen jaar heb gevoeld
  • Problemen in ons huis
  • Het drukke werk van mijn vriend en de invloed die dat op hem en onze relatie heeft gehad
4 likes

Wat een leuke hobby heb je opgepakt weer! Vind dat echt knap als je dat kan. Dan heb je echt goede spieren wel.

1 like

Het lijkt me leuk om dit topic een nieuw leven in te blazen nu het einde van het jaar weer nadert.

Ik ga zelf nog even nadenken over mijn plussen en minnen, maar ik gooi het topic er alvast in.

6 likes

@moderators willen jullie de titel aanpassen naar 2022?

3 likes

het was een bewogen jaar

min

  • het jaar doodongelukkig begonnen, maanden getwijfeld over mn relatie
  • 5 maanden door de stad gezworven zonder eigen huis
  • veel vertwijfeling, onzekerheid, eenzaamheid, verdriet, rouw. heb me nog nooit zo ontheemd, chaotisch, gestrest, moe, leeg en moedeloos gevoeld.
  • al mn spaargeld er doorheen gejast

plus

  • bij mn ex weggegaan na 5 jaar
  • huis voor mezelf gevonden en helemaal ingericht zoals ik het wilde
  • naar zakynthos, parijs, dominicaanse republiek geweest
  • in therapie gegaan
  • veel concerten, films, feestjes
  • lieve lieve vrienden die er voor me zijn geweest
  • promotie gemaakt op werk
  • nieuwe jongen ontmoet
  • mezelf compleet opnieuw uitgevonden
  • nu gelukkiger dan ooit
97 likes

Lekker pik

8 likes

jwz :clinking_glasses:

plusjes

  • Veel vordering gemaakt in mijn :sparkles: carrière :sparkles:, aan heel mooie en grote projecten gewerkt, opslag gekregen, mentor en senior geworden
  • Uit de stad getrokken en een heel leuk huisje gevonden in een gezellig dorp
  • Nieuwe vrienden gemaakt
  • Vriendschap met mijn ex kunnen behouden
  • Mezelf een beetje herontdekt na een relatie van 8 jaar
  • Heel veel dates gehad :sunglasses:
  • Op de valreep: opnieuw beginnen sporten (twee weken bezig nu haha)

minnetjes

  • In een zwart gat gevallen toen de zorg voor mijn zieke ex wegviel (hij is niet dood hoor, hij heeft gewoon een nieuwe vriendin haha)
  • Me volledig op mijn werk gestort met een burn-out tot gevolg
  • Paar keer mijn hart laten breken
  • En op de valreep: ontslagen vlak voor kerst :smiling_face_with_tear:
33 likes

Min

  • Campertrip van 3/4 maanden samen met mijn vriend af moeten kappen aan het begin van de reis door knie ongeluk van mijn vriend.
  • Revalideren van mijn vriend. Halfjaar veel thuisgezeten, omdat ie niet zoveel kon lopen.
  • Veel vrienden die niet echt lekker in hun vel zitten / zaten.
  • Zoveel feestjes, weekendjes weg, andere uitjes die uiteindelijk om wat voor reden dan ook gecanceld werden.
  • Familielid overleden.
  • Weinig aan sport gedaan en sowieso niet zo goed voor mezelf gezorgd.
  • Weinig creatieve eigen projecten gedaan.

Plus

  • Huisje aan zee gekocht.
  • Super chill op vakantie geweest samen met m’n vader en m’n hond.
  • Mijn vriend is weer aan de betere hand en kan binnenkort na een groot gedeelte van dit jaar zijn favoriete sport (hopelijk) weer beoefenen.
  • Wel goed jaar gehad met mijn eigen bedrijf.
  • Paar leuke nieuwe mensen ontmoet.

Over het algemeen vond ik dit niet zo’n leuk jaar, hopelijk wordt volgend jaar beter.

17 likes

Plus

  • Bevallen van mijn dochter, heel gelukkig met haar :two_hearts:
  • m’n zoon heeft ook een goede band met m’n dochter, heel leuk om ze samen te zien
  • Relatie na 12 jaar nog steeds heel goed, ondanks een dip in libido van mijn kant
  • Tante geworden
  • De laatste maanden meer aan beweging gedaan
  • Vakantie naar Frankrijk met het gezin en weekendje weg met man

Min

  • Niet tevreden over m’n gewicht/lichaam
  • Niet zo happy op werk en geen goede beoordeling gekregen (nu wel in een sollicitatie traject voor een toffe nieuwe baan :crossed_fingers:t3:)
  • Gezondheidsproblemen schoonvader
  • Overlijdens in familie en schoonfamilie
  • Man vaak niet goed in z’n vel
  • Wil graag nieuwe mensen leren kennen maar dat is niet echt gelukt
15 likes

Min punten :

Mijn relatie ging uit.
Enorme winter dip.

Pluspunten :

Mijn relatie ging uit :joy: ( Toen het verdriet weg was zag ik in hoeveel leuke dingen ik anders had gemist als ik nog met die kluizenaar had)

Allemaal leuke city trips en weekendjes weg en feestjes. Heb veel uit het leven proberen te halen dit jaar.

Dat ik naar mn fam in griekenland ben gegaan. Heb me nog nooit zo geliefd gevoelt als daar en het is enorm fijn om weer contact met hun te hebben en weer fatsoenlijk grieks eten te kunnen eten.

46 likes

Top

Eindelijk weer op wintersport geweest
Eindelijk een nieuwe baan
Eindelijk de zolder opgeruimd
Superlange en échte zomer gehad
Naar Kroatië geweest
Dochter naar basisschool pakte geweldig uit

(realiseer me met zulke lijstjes altijd weer dat ik eigenlijk gewoon leef voor vakanties oeps doet me denken aan zinnetje van Jason Mraz: “you don’t need a vacation when there’s nothing to escape from” )

Flop

Vervelende scheiding in de familie
Verwaterde vriendschappen
Ik loop steeds meer vast in m’n chaotische gedrag en leven (en ga er nu mee aan de slag maar wil eigenlijk in ontkenning blijven)

9 likes

Plus:

  • Werk ging goed, met als resultaat promotie per 1 januari a.s.
  • leuke vakanties en uitjes met ex/vriend, familie en vrienden
  • hele fijne mensen om me heen

Min:

  • ex/vriend in dikke crisis, relatie soort van uit, rare limbo-situatie die heel veel energie vreet
  • ondanks de promotie niet de salarisverhoging die ik wilde, dat in combinatie met wat andere dingen doen me twijfelen of ik wil blijven of wat anders moet gaan zoeken
  • mentaal helemaal op, de laatste drie maanden van het jaar waren emotioneel heel heftig en ben helemaal leeg
19 likes

Plus

  • Ben getrouwd met m’n vriend
  • Twee bergetappes en de airnborntocht gelopen ondanks dat ik vorig jaar m’n rug heb gebroken
  • drie heerlijke vakanties gehad
  • tattoo laten zetten die veel voor mij betekent
  • ik krijg een nieuwe bibliotheek
  • heb voor het eerst in 20 jaar aan toneel gedaan

Echt een heerlijk jaar gehad met eindelijk eens rust voor ons.

Min

  • chronisch ziek zijn en wekelijks therapie volgen is mega zwaar.
30 likes

Min:

  • Op het randje van een burn out en daarom me 50% ziekgemeld
  • Daardoor eigenlijk wel het hele jaar veel minder van dingen kunnen genieten dan ik zou willen, allerlei tekenen dat dit eraan zat te komen
  • Minder fit dan ik altijd was, ook hierdoor. Minder gesport en minder progressie

Plus:

  • Droomreis naar IJsland gemaakt
  • Veel leuke korte trips ook, vooral naar het VK
  • Een wollen jas genaaid, echt zo trots op
  • Mijn werk dat heel erg begripvol is over mijn situatie en mij ook helpt met mijn herstel
  • Het randje burn out is ook wel een plus omdat ik veel leer over mezelf en hier de rest van mijn leven wat aan ga hebben

Het was een jaar zonder echt extreme minnen. Genoeg dingen die niet leuk waren, maar weinig levensveranderende nare dingen. Ja, ik ben nu niet helemaal 100%, maar dat komt wel weer.

21 likes