- en + punten 2023

Plus
mijn rust in een geloof gevonden
islamitisch getrouwd
een huisje gevonden
samenwonen
mijn kat die eerst bij mijn paps woonde nu fulltime bij mij hebben
heeel veel leuke dingen gedaan zoals vakanties, lekkere restaurants, uitjes

Min
niet meer bij mijn moeder en vriendinnen in de buurt wonen en hier amper vriendinnen hebben
nog steeds geen rijbewijs
paps die meer niet dan wel in nederland is
de gezondheid van mijn oma en opa
maak me steeds meer zorgen om geliefden die dood kunnen gaan
hondje van mijn mams nog heel weinig zien en heel erg missen

17 likes

Min

  • De ziekte van mijn moeder, waardoor ze ongeveer iedere 6 weken in het ziekenhuis belandde.
  • Voor het eerst Corona gehad en het was echt kut.
  • Een goede vriendin heeft iets heel verdrietigs meegemaakt en heb erg met haar meegeleefd.
  • Inbraak gehad in onze berging met diefstal van net nieuwe fiets.

Plus

  • Mijn moeder heeft succesvol een orgaantransplantatie ondergaan en herstelt heel goed.
  • We hebben een prachtig huis gekocht.
  • 2 leuke vakanties in Portugal en Frankrijk.
  • na 7,5 jaar nog steeds heel gelukkig met mijn vriend.
  • Rijbewijs gehaald. Eindelijk!
25 likes

Plus

Platencontract ondertekend
Meerdere hele toffe concerten mogen geven
Goede gezondheid van iedereen om mij heen
Leuke en goede date ervaringen waarvan ik gegroeid ben
Een fijne nieuwe vriendschap

Min

Ziekte van Pfeiffer
Verliefd geworden op iemand die pardoes weggerend is
Financieel erg krap

31 likes

Supertof van je platencontract! Je speelt een instrument toch? Wat voor muziek ga je opnemen? Zelf geschreven of iets anders?

2 likes

Ja ik speel viool! De plaat is al af, ik maak zelf muziek met viool en electronica. In januari komt er een single uit en februari een ep :slight_smile:

28 likes

Tops:

  • Eerste jaar opleiding gehaald
  • Een leuke werkgever gevonden
  • Mijn relatie met alcohol is dit jaar healthy, is wel eens anders geweest
  • Vriendinnetje in het buitenland op kunnen zoeken
  • Na vijf jaar eindelijk van een medische aandoening af :woman_health_worker:t4:
  • De balans die ik steeds meer lijk te vinden en de veerkracht die ik ervaar.

Flops:

  • Op een vervelende werkplek gewerkt
  • Hele nare ervaring gehad op een werkplek gehad mbt kwetsbaar opstellen
  • Nog steeds lid van ‘Het leed dat daten’ heet :smiling_face_with_tear:
  • Ingrijpende gebeurtenis (2x) op het gebied van gezondheid
  • Mijn Menty-B’s, gelukkig zijn ze er al iets minder.
16 likes

Plus:

  • Ik heb voor mezelf gekozen en het uitgemaakt met mijn ex, we waren 11 jaar samen. Ik ben nu al zo veel gelukkiger!
  • Heb een nieuw huis geregeld met vrienden en ga volgende maand verhuizen.
  • Er zijn hele leuke nieuwe mensen in mijn leven gekomen dit jaar.
  • Ben een lees clubje begonnen met mijn zus, zo fijn om samen een hobby te hebben die we op afstand kunnen doen (zij woont in Nederland, ik niet).
  • Ik ben voor het eerst aan het daten en geniet er zo van.

Min:

  • Ik woon nu nog steeds met mijn ex en dat vergt heel veel energie.
  • Dit jaar heb ik veel getwijfeld en me heel schuldig gevoeld over mijn relatie, omdat ik zo langzamerhand meer mantelzorger dan vriendin was geworden en ik niet het gevoel had dat ik weg “kon” gaan.
  • Ik heb minder tijd en energie gehad voor tekenen en creatief bezig zijn dan ik wilde.
22 likes

Plus:

  • Al mijn geliefden zijn nog in leven.
  • Keuken verbouwd en huis verduurzaamd.
  • Veel jubilea, kroonjaren en bijbehorende feestjes.
  • Fijn concert gehad.
  • Vaak uit eten geweest na 2 jaar nagenoeg niks.
  • Gestart met lotgenotentraject.
  • Tante geworden van 2 kindjes.
  • Samen met man en een vriend onze oldtimer gerestaureerd en in volle glorie teruggebracht.

Min:

  • Kat van ouders overleden (was al wel oud).
  • Meermaals flink ziek geweest, o.a. holte-ontstekingen en Corona.
  • Kind had een ongelukje waarna er een ingreep en herstel nodig was.

Al met al een heel fijn jaar.

19 likes

Beetje confronterend om te doen, want heb voor mijn gevoel niet zo’n leuk jaar gehad maar wellicht verandert dat inzicht na dit lijstje.

Minpunten:

  • Veel therapie gehad en nog niet “genezen”;
  • Gedeeltelijk ziekgemeld vanwege burnout klachten;
  • Veel dingen niet kunnen/durven doen door angst/paniek;
  • Vaak ziek geweest.

Pluspunten:

  • Vakanties naar Zeeland en Spanje waar ik echt tot rust kon komen;
  • Wat meer geleerd lief te zijn voor mezelf;
  • Veel leuke dingen gedaan met mijn dochter (en vooral blij dat ik dat weer kan).

Ik ben echt midden in een soort proces van zelfontwikkeling en vind het heel lastig om positief te denken op dit moment. Maar ik heb wel het gevoel dat ik de goede kant op ga, dus ik hoop dat 2023 een positieve voortzetting mag worden van 2022.

22 likes

Pluspunten

  • In verwachting van mijn eerste kind. Dit was geheel ongepland maar ben er ontzettend blij mee.
  • Getrouwd
  • Samen een huis gekocht
  • Hersteld van mijn hersenschudding
  • Band met mijn familie is dit jaar veel beter geworden
  • Nieuwe baan gevonden
  • Rijbewijs gehaald
  • Veel meer gespaard dan verwacht

Minpunten:

  • Vriendin verloren aan kanker
  • Weg uit mijn favoriete stad
  • Verwaterde vriendschappen
  • Herstel van hersenschudding heeft langer geduurd dan verwacht
22 likes

2022 was overwegend ruk. Maar ik heb gelukkig wat dingen veranderd/in gang gezet waardoor 2023 wel een stuk beter gaat worden (begin 2023 ga ik 2 maanden naar Mexico, daarna start ik met een nieuwe baan en medio 2023 nemen we een hond)

Plus
De relatie met mijn vriend en de 2 hele fijne vakanties die we samen hebben gehad.
Ontslag genomen en een nieuwe baan gevonden.
Begonnen met therapie.
Pottenbakcursus gevolgd.
Spaardoel gehaald.
Een vriendin die ik al 1,5 jaar niet had gezien opgezocht in het buitenland.

Min
Overspannen/longcovid en daardoor tijdelijk arbeidsongeschikt. Hierdoor zat ik niet goed in m’n vel en had ik weinig energie dus veel minder ondernomen.
Geen fijne werkplek.
Een aantal verwaterde vriendschappen.

14 likes

Pluspunten

  • veel social dingen gedaan/georganiseerd en vriendschappen versterkt
  • Hard aan mezelf gewerkt en veel geleerd. Daardoor ook wel een ander persoon geworden
  • officieel hersteld van m’n depressie
  • Regelmatig buiten m’n comfortzone dingen gedaan
  • Eindelijk m’n vrienden in het buitenland kunnen zien na 4 jaar
  • Mooie vakanties gehad
  • op de valreep een leuke nacht gehad en einde aan m’n seksloze jaren

Minpunten

  • M’n moeder haar gezondheid - meer slechte dan goede maanden
  • Bestie in het buitenland last minute toch niet kunnen zien
  • werk is een enorme rollercoaster en ben er eigenlijk niet meer happy
  • Erachter gekomen dat ik door iemand enorm gemanipuleerd ben en diegene grensoverschrijdend gedrag naar mij vertoond waar ik een goede band mee had/vertrouwde

Ben trots op wat ik heb bereikt dit jaar en hoop dat ik die positieve stappen door kan zetten in 2023.

12 likes

Plus

  • Afgestudeerd van het hbo
  • Ingeschreven bij de KvK, fulltime gaan freelancen en bij verschillende leuke opdrachtgevers gewerkt
  • 3x op vakantie geweest (Barcelona, Kos en interrail naar Berlijn, Wroclaw, Praag, Boedapest en Bratislava)
  • Vriendinnen van vroeger teruggevonden en nieuwe mensen ontmoet (door o.a. het forum)
  • Plezier in de sportschool teruggevonden
  • Weer terug aan het daten en tinderen. En hoewel ik het vaak vervloek, vind ik Snapchatten, casual seks en swipen toch ook wel weer even leuk.

Min

  • M’n relatie ging uit en dat blijf ik een lastig iets vinden. Het is 100% goed geweest voor ons beide, was hoe dan ook geĂ«indigd maar ik mis hem als persoon wel
  • Echt een verschrikkelijke (winter)dip waar ik nog half in zit eigenlijk
  • Nog steeds niet over m’n eetbuien heen en nog steeds een rare verhouding met eten
17 likes

Plus:

  • Gestart met (korte) opleiding in aanloop tot een nieuwe baan, en daarna gestart met die baan. Daarin al veel nieuwe dingen gedaan en stappen gezet
  • Verschillende cursussen gedaan, vooral op creatief gebied
  • Museumkaart aangeschaft en verschillende musea bezocht
  • Verschillende toffe dingen gedaan, waaronder een musical over het eurovisiesongfestival, tour bij Schrobbeler, wandelen met alpaca’s :smiling_face_with_three_hearts:
  • Twee keer familieopstellingen gedaan en daarnaast nog veel therapie gehad, waarbij ik echt het gevoel heb dat ik er iets aan heb
  • Eindelijk (na 1,5 jaar) de nalatenschap van m’n vader volledig afgehandeld
  • Na zes jaar eindelijk weer naar de tandarts gedaan

Min:

  • Stiefopa overleden
  • Ik moest verhuizen omdat ik een tijdelijk contract had en het niet verlengd werd, dat was erg stressvol.
  • Regelmatige twijfels over therapie en over wat het ‘hoogst haalbare’ is
  • De relatie met mijn moeder blijft moeizaam
  • Vriend verhuisd naar een andere stad
9 likes

Minpunten:

  • Heel ziek in begin van het jaar waardoor ik mijn borstvoeding ook meteen ophield. Was graag langer door gegaan.
  • Iemand in mijn naaste omgeving is erg depressief en ook een aantal keren suĂŻcidaal geweest. Diegene nam mij enkel in vertrouwen wat het voor mij ook erg zwaar maakte.
  • Mijn relatie is niet meer wat het was. We zijn al jaren samen maar veranderd door het zijn van ouders. We zien elkaar als ‘vanzelfsprekend’. En eigenlijk zien we elkaar veel te weinig; omdat er altijd iemand thuis moet zijn doen we veel maar afwisselend en apart.

Pluspunten:

  • Mijn dochter. Ze is zo veel veranderd in een jaar, van een liggende baby naar een kleine die rondrent. Mijn hart explodeert af en toe gewoon van geluk!
  • Ik heb niet veel vriendinnen maar wel 2 allerbeste. Dit jaar zijn we op vakantie geweest in Ibiza, nog een nachtje weggeweest, naar festivals geweest en heel veel gesport. Voor mijn gevoel in ik altijd bij hun terecht en andersom ook.
  • Center Parcs en Griekenland als eerste vakanties als gezin. En beiden heel geslaagd!
  • Ons huis wordt elk jaar mooier. De tuin is begin dit jaar aangelegd en deze zomer mooi aangegroeid.
10 likes

Laten we beginnen met de minpunten:

  • Dat in the end mn oude werkgever toch wel een shit werkgever bleek te zijn
  • Aantal littekens overgehouden omdat ik van m’n fiets ben gevallen
  • Ribben gekneusd doordat ik ben gevallen op de verjaardag van @FredPaillet

Pluspunten:

  • Doordat ik m’n ribben had gekneusd op de fissa van @FredPaillet had ik uit verveling bumble gedownload en daar een hele leuke date aan overgehouden, die ik nog steeds zie en ondertussen ook al een aantal keer samen naar het buitenland geweest :+1:t3:
  • Ook heb ik me door deze valpartij na 10 jaar wel eindelijk ingeschreven bij een huisarts en tandarts in de stad waar ik woon ipv dat ik nog steeds ben ingeschreven in m’n geboortedorp
  • Ik heb zo’n fanatische leuke zomer gehad, heb denk ik in drie maanden geeneens week fulltime gewerkt doordat ik vrij had genomen voor vakantie/feestjes/festivals/andere sociale activiteiten
  • Freelance life
  • Ik heb gemerkt dat ik dit jaar echt goed in m’n vel zat waardoor ik ook sneller met mensen een gesprek aanknoop of daardoor juist zelf meer approachable bent
  • Ik heb dit jaar zoveel mensen ontmoet en daar vriendschappen aan overgehouden, maar ook mensen ontmoet die ondertussen m’n cliĂ«nten zijn of mensen die mij hebben gekoppeld aan (toekomstige) cliĂ«nten
  • Geen random impulsieve kledingaankopen gedaan, heb over ieder kledingstuk goed nagedacht
22 likes

Leuk om die van vorig jaar ook terug te lezen met alles in je achterhoofd wat er daarna dit jaar nog gebeurd is!

Plus

  • had veel “frisse start” energie nadat mijn relatie uit ging en 1 van de dingen die ik wilde doen was gaan paaldansen! Ik twijfelde daar al lang aan, want het is in een andere stad(40min rijden) maar heel blij dat ik toch gestart ben!
  • nadat de relatie eindigde toch nog goed contact gehad met mijn ex en heel veel goede gesprekken gehad. Ik heb daar zoveel van geleerd en vond het echt heel waardevol dat we dat hebben mogen meemaken.
  • ook samen nog een paar keer een weekendje weg gehad wat heel leuk was
  • en samen de camino portugues mogen lopen! Echt misschien mijn favo vakantie ever en ik denk er nog heel vaak aan.
  • ook nog veel andere gave vakanties gehad: weekje bloot camperen met vriendin, roadtrip door engeland met het gezin en met een vriendin terug gegaan naar Letland. Echt allemaal zooo leuk!
  • nieuwe collega erbij waardoor werk eindelijk meer behapbaar werd het tweede deel van het jaar
  • een coachingstraject gehad op werk, heel veel van geleerd
  • veel mooie wandelingen gemaakt, lekkere etentjes gehad en lekker uit eten geweest!
    -vrienden en familie zijn nog steeds gezond :slight_smile:
  • elektrische fiets gekocht waardoor ik nu lekker fiets naar werk

Min

  • na de vakantie definitief afscheid genomen van mijn ex en ik heb het daar toch lang moeilijk mee gehad (en dan grappig om te lezen dat het vorig jaar 1 week na de break up al goed met me ging :joy:)

Veel over mijn ex, maar dat was ook wel iets grootst dat speelde dit jaar.
Was verder een prima jaar dat voor mijn gevoel voorbij gevlogen is, terwijl ik ook wel echt veel gedaan heb :slight_smile:

9 likes

Plus

  • Verhuizing/nieuwe woning.
  • Bijgelegd met een goede vriendin van vroeger.
  • Nieuwe vrienden gemaakt.
  • Vakantie.
  • Leuke musicals en tentoonstellingen bezocht.

Min

  • Twee familieleden overleden. Één heel onverwacht en dat heeft me erg geraakt.
  • Geen nieuwe uitdagingen gehad op werk. Daar komt misschien verandering in. Als dat niet doorgaat, ga ik best balen

  • Somberheid en stress. Hier kom ik maar niet vanaf.
  • De drukte overal na opheffing van corona-maatregelen. Net alsof heel NL Ă©Ă©n groot openluchtmuseum is.
7 likes

Plus:
Balans in mn leven, leven op orde
Fijne relatie
Fijne nieuwe woonplaats
Zwanger!!!
Sport (in maart nog 18 km hardgelopen)
Nieuwe leuke baan

Min:
Vader is ziek
Slechte relatie beide ouders
Persoon uit familie veel te jong overleden

11 likes

Tag me hier dan ook sgat
+

6 likes