Engeland-topic

Voor alles wat juist niet Londen is. Kom daar erg graag, maar wil ook wel eens wat meer zien haha. Wil zelf bijvoorbeeld binnenkort naar Brighton.

Wat zijn jullie andere favoriete Britse steden en wat doen jullie daar het liefst? Eettentjes, musea, natuurparken, alles is welkom :uk:

1 like

Jaaaa love Engeland! Ben vorig jaar drie weken door Engeland gegaan en dit jaar een weekje Engeland en daarna Schotland :heart:️
Ben in Brighton geweest, was leuk, maar vond het niet heel speciaal…
M’n lievelings was Cornwall, zo mooi! Zat een paar dagen in Penzance en van daaruit heb ik de omgeving verkend, echt fantastisch mooi en het weer is daar verre van typisch Engels. Het voelde alsof ik in zuid-Frankrijk was, overal palmbomen en witte stranden.
En qua steden vond ik Manchester het leukst, hele chille sfeer en veel leuke plekken. Bath was ook heel mooi.
Dit jaar ga ik in Engeland naar Londen en daarna naar york, dus als iemand voor de laatste leuke tips heeft, kom maar door!

3 likes

Jaaa Cornwall, daar wil ik ook nog heeeeel graag naartoe! Haha m’n moeder is gek op de zee maar is nog nooit met mij in “mijn” Londen geweest dus settelen we nu even voor een Brighton-Londen combi trip. Maar volgende keer dat ik zelf ga wil ik wel een stuk verder ontdekken.

Drie weken klinkt echt zo fijn! Ik zou met vrienden gaan treinen door Engeland en Schotland met Britrail in september maar dat kan nu niet meer omdat ik een stage aangeboden kreeg. Ooit. Ben heel erg jaloers dat je dat hebt gedaan haha, neem aan dat het het waard was omdat je het nu dunnetjes overdoet?

Ik woon in Engeland dus ik hou zeker het topic in de gaten om te zien wat ik zeker moet gaan ontdekken. Woon er namelijk pas net.

2 likes

Ik ben voornamelijk in Londen geweest. Ben ook wel in Plymouth, exeter en Torquay geweest. Vond de omgeving daar erg mooi.

Ik wil heel graag een keer naar Liverpool(vooral door voetbal haha)

3 likes

Oh, maar dan moet je sowieso die kant op, je bent in 6 uur (ok dat is niet heel kort, maar wel directe verbinding) vanuit Londen in Cornwall en dan heb je dit:

Foto is niet scherp, want mn iCloud doet irritant, maar je ziet wel wat ik bedoel…

Ik wilde altijd al een keer naar Engeland, maar was echt verrast door de diversiteit tussen alle plekken (Londen als metropool, brighton een beetje artsy, maar ook ordinair op die pier, Penzance bijna tropisch, bath heel historisch, Manchester best wel urban, lake district super sereen en Liverpool weet ik niet zo goed te omschrijven…) en door de superaardige mensen. Wilde eigenlijk niet nog een keer gaan (ik ben alleen gegaan en vond dat voor 3 weken toch wel heftig in een land waar niet zoveel mensen rondtrekken), maar wil ook al heel lang naar Schotland, dus ik dacht fuck it ik ga gewoon!

3 likes

Ik woon ook in Engeland en wil wat meer van het land zien. Ben laatst een paar dagen in Bristol geweest en vond dat een heel leuk stadje. Zou graag ook nog naar Cornwall willen en de Jurasssic coast, schijnt heel erg mooi te zijn.

2 likes

Ik heb een jaar in Liverpool gewoond, en dat is echt mijn tweede thuis. Ik ben zĂł gelukkig als ik daar ben. En ik wil heel graag nog meer van de UK ontdekken. Een vriendin van me woont in Birmingham, dus daar moet ik sowieso nog eens heen.

1 like

Mijn favoriete plekken in Engeland zijn Hebden Bridge in West Yorkshire en Brighton in Sussex.

Hebden Bridge is een lekker hippie/artsy stadje met een hele fijne vibe en allemaal kleine winkeltjes ( ze hebben volgens mij geen tot nauwelijks grote ketens en de laatste keer dat ik er was waren ze keihard aan het protesteren tegen een Sainsbury en die hebben ze gewonnen)

Brighton ligt aan zee en is chill en een beetje artsy. Het gaf me flinke San Francisco vibes, ook vanwege het eten en hoe open ze zijn ten opzichten van LGBTQ ( Geldt trouwens ook voor Hebden Bridge)

1 like

Oh, Engeland, mijn favoriete vakantieland! Cornwall kan ik ook heel erg aanraden, St. Ives is ook mooi voor een dagje. Afrader Lands End, ik geloof dat je 12 pond moet betalen om de parkeerplaats op te komen. Gelukkig hebben ze ook een mogelijkheid om er makkelijk om te draaien :wink:
Ik vond Brighton een erg leuke stad, en Glastonbury is ook wel heel grappig om een keer doorheen te wandelen. Als je naar Stonehenge gaat, ga dan direct als het open is, dan is het nog rustig en toch wel bijzonder om te zien. Manchaster heb ik alleen in de stromende regen gezien en vond het waarschijnlijk daarom niet zo bijzonder. Lake District is heel mooi om doorheen te rijden, wel supertoeristisch.

1 like

Haha ja Land’s End is echt verschrikkelijk, maar wat wel heel vet is, is om van St. Just naar Land’s End te lopen. Echt prachtig, je loopt 3 uur lang langs de kust en door koeienvelden en er is bijna niemand. Je komt ook langs Sennen Cove, een klein kustplaatsje waar heel veel surfers komen.

Samenvatting

De blauwe zee was ietsje minder blauw in het echt, maar als de zon schijnt ziet het er wel zo uit.
Je loopt trouwens over van die kleine minipaadjes die je rechts ziet, geen betonnen platen zoals op Lands End

4 likes

Ik wil echt nu meteen m’n tas inpakken en dit allemaal doen haha jullie inspireren me. Mis Engeland zo :cry:

2 likes

Love zuid Engeland!!! Wat betreft Lands end: niet bijzonder. Maar je kunt wel in de omgeving prachtig wandelen, die kustlijn is zo ontzettend mooi. Helderblauw water, zo mooi had ik nooit eerder gezien. Wel een aanrader als je in Cornwall bent: Minack Theatre. Dit is een openluchttheater door een vrouw en haar tuinman uit steen gehakt theater op de kliffen van de atlantische oceaan.

Torbay ook een aanrader; Brixham een heel schattig klein havenstadje. Paignton vond ik niet zo heel veel aan maar heeft wel een leuke zoo. Torquay had in de tijd dat ik er was veel leuke winkels, prima restaurants en leuk uitgaansleven.

Exeter en Plymout zijn de wat grotere steden. Beide leuk voor een dagje uit. Exeter heeft een prachtige kathedraal.

Dartmoor is een groot natuurpark waar je mooie stukken kunt wandelen. Supermooi glooiend landschap, ben hier zelfs wilde paarden tegengekomen.

:heart:️ Cornwall en Devon!

1 like

Dat valt heel erg mee! Je rijdt gewoon in de flow van het verkeer. Engeland heeft wel veel kleine weggetjes met heggen en van die muurtjes. Dat is in je Nederlandse auto wat lastiger omdat je links zit en daardoor minder overzicht hebt. Ook bij inhalen moet je wat meer opletten. Als je een huurauto hebt, is het schakelen gelijk. Je bedient hem alleen met je linkerhand. En de richtingaanwijzer/ lampen etc zitten precies andersom.

1 like

De meeste mensen (inclusief mijn ouders) gaat het makkelijk af. Zeker als je met de ferry gaat dan staat het allemaal super goed aangegeven en kan je mensen volgen en een beetje wennen. Rotondes zijn wel een beetje apart, maar ik denk dat het zeker goed komt. Het is trouwens wel heel apart om als bijrijder te zitten in een Engelse auto want dan zit je aan de bestuurders kant haha

Ik rij zelf geen auto maar kan erg moeilijk wennen aan het verkeer. Kijk nog steeds de verkeerde kant op als ik oversteek.

1 like

Mijn vriend rijdt altijd met onze eigen auto. Aan het begin even extra opletten en ook bij inhaalacties is het handig als de bijrijder extra goed meekijkt. Ben een keer met vriendinnen geweest met een huurauto, dat schijnt nog makkelijker te zijn. Ik ben zelf de uitzondering, ik kan echt niet in links rijden. Maar ik kan dan ook links/rechts niet uit elkaar houden, als iemand tegen mij zegt links af moet ik altijd even nadenken. Vermoedelijk kon ik daarom dus ook de plaats op de weg niet goed bepalen (ik reed steeds de berm in) maar eigenlijk vind iedereen die ik ken het wel goed te doen.

Ja, ik woon er! Weet alleen niet of ik zo openbaar wil zeggen waar ik woon, maar het is een studentenstad. Woon jij er ook?

1 like

Een heel topic over Engeland, top!
Ik ga eind oktober voor een weekje naar Zuid Engeland. Met de auto en ferry, maar voor daar is er nog geen concreet plan. Ik denk de kustlijn voor een deel volgen en terug meer het binnen land in via iig Bath en Oxford. Ik moet nog even goed naar leuke routes e.d. kijken. Als iemand nog tips heeft: graag!!

1 like

Yes, overtochten zijn geboekt! Nu lekker voorbereiden :smiley:

Als je tijd hebt, zou ik helemaal naar het westelijke punt rijden in Cornwall. Ik ben een paar dagen in Penzance geweest, wat niet per se een bruisende stad is, maar de omgeving is prachtig :ok_hand:t2: St ives is leuk en de omgeving bij st just en Lands end is heel mooi.