Engeland-topic

Jawel toch, in veel steden kan het niet maar bij First Bus kun je wel contactloos betalen (alleen wel ook tap out doen, niet alleen tap in zoals in Londen) maar op de site staat dat Maestrokaarten niet werken.

@anon22402465

Heb ik ook altijd last van in Engeland en ik vergeet het elke keer en dan mag ik idd niet mee en moet ik weer ergens een pinautomaat zoeken om contant te betalen en daar wordt de buschauffeur ook weer chagrijnig van want die haten het blijkbaar om kleingeld terug te geven. Ik zorg altijd maar dat ik al wat losse ponden heb die ik kan gebruiken voor de bus als ik weer niet geaccepteerd word


Heb het de vorige keer trouwens met Rabo, asn en visa creditcard geprobeerd en werkte geen van alle

1 like

Ah ok excuus voor de verkeerde informatie, jammer alsnog dat Maestro niet werkt. Wij gaan tegenwoordig altijd met de auto en lopen door de stad dus de bus is alweer wat langer geleden.

2 likes

En @Vaski en @LaPetiteRobeNoire
Dank jullie! Nee dan houdt het op. Wat jammer zeg, het werkt zo makkelijk. Het is hier ook heet dus ik wil af en toe met de bus kunnen, vooral voor mijn dochter. We lopen al veel, heuvel op heuvel af, maar gisteren wilden we wel graag naar het hotel terug dus toen maar een Uber besteld.

Als ik het goed lees kan je ook nog met de app bus tickets kopen. (Of je moet de app niet kunnen downloaden, soms heb je dat.)

3 likes

Ik zal eens kijken wat het kost! Dank!

1 like

@anon22402465

Ik heb al in verschillende Britse steden gereisd met bus vervoer en het beste is nog de app downloaden en een creditcard als betaalmiddel koppelen. Maar ja, dan moet je wel een creditcard hebben helaas. Vind dat nog de beste optie omdat ik van te voren al dagkaarten of soms een weekkaart kan kopen, wat goedkoper kan zijn. Vond het in steden als Nottingham en hier in Brighton wel fijn en dan in Oxford was het weer stom omdat er teveel verschillende bus maatschappijen zijn dus niet helemaal foolproof :angry:

1 like

Ik heb zelf geen creditcard nee. Het zal vast in de toekomst overal wel veranderen in contactless, het werkt echt makkelijk.
Hoe is het in Brighton? Ook zo warm? Ik mis Weymouth en het strand wel hoor!

1 like

Ja heel warm hier en ben best gevoelig voor hitte dus ik blijf veel binnen in de middag. Volgende week nog een weekje hier, wel regen maar minder warm dus dan wat uitstapjes gaan doen. Fijne vakantie nog :wave:

1 like

Wat lekker dat je er nog een weekje bent! Wij gaan zondag weer naar huis helaas. Veel plezier nog!

1 like

Is hier iemand met de auto naar Engeland geweest sinds Brexit? Hoe zit het met controle op goederen? Vooral Calais-Dover en Dover-Calais?

Ik deze zomer nog. We zijn via Duinkerken /Dover en v.v. gegaan want minste wachtrijen. Heen moesten we de kofferbak open maken en werd er even in gekeken maar niet erg nauwkeurig. En terug hadden we controle op explosieven, dus moest mijn man uitstappen (hij reed) en gingen ze met een watje over het stuur heen. Maar naar bagage werd niet gekeken. Dus achteraf had ik gewoon mijn yoghurt mee terug kunnen nemen. Mocht niet van mijn man omdat je officieel geen zuivelproducten mee terug mag nemen en hij was bang dat we aangehouden zouden worden :joy: Ik was van plan gewoon suffig te kijken maar helaas
 Geen Lemon curd yoghurt mee terug.

Oh dat klinkt als hetzelfde als voor Brexit, behalve test op explosieve dan, want dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ga met kerst en denk dat ze dan wel wat meer controleren, maar vind het zo stom dat je maar €430 aan spullen per persoon mee terug mag nemen. Hoe controleren ze dat?

Ik denk dat het wel mee valt met de controle op spullen. Als ik even snel reken zaten wij daar ook al overheen. Want kleding gekocht en ik sla altijd huidverzorging in. Misschien bonnetjes en kaartjes eraf halen voor de zekerheid.

Explosieven controle had ik ook nog nooit meegemaakt. En toen er tijdens de overtocht een keiharde knal was zat ik al bijna in reddingsboot! Ik ben al echt bang op zo’n boot en dat in combinatie was gewoon niet zo handig. Voor de rest keek echt niemand op, was waarschijnlijk een golf die hard aankwam, de zee was erg onstuimig.

Ik hoop het, snap sowieso niet hoe ze bijvoorbeeld willen controleren of je je kleding al bij had of in Engeland hebt gekocht. Eten en drinken enzo snap ik nog wel.

Oh verschrikkelijk! Ik ben ook echt niet goed op het water, hebben een jaar gehad dat de heenreis echt verschrikkelijk was. Je kon gewoon niet lopen omdat je gewoon van links naar rechts werd gesleurd en echt zoveel mensen waren aan het overgeven. Op de terugweg werd de boot ook geannuleerd omdat het weer zo slecht was.

Weet iemand hoe duur het ongeveer is met de trein van Londen naar Manchester? Ik zie op Trainline staan vanaf € 32,60 wat best een goede prijs is maar als ik dan wil boeken kom ik in de 300/400 euro, echt niet normaal duur. Sowieso kan ik nu nog niet boeken voor aankomende zomer dus lastig in te schatten zo, is het handiger om vooraf te boeken (waar?) of kun je ook gewoon op het station een kaartje kopen en dan instappen (net zoals bij de NS). Ik zag namelijk op Omio ook staan ‘nog 3 plaatsen beschikbaar’, alsof alle plaatsen gereserveerd zijn.

De trein weet ik niet (sorry) maar ik heb hier laatst naar gekeken met de flixbus en dat was maar 30 euro. Sorry als je dit niet wil weten maar wel een koopje

Treintickets in UK zijn over het algemeen erg prijzig maar je kunt verschillende tickets krijgen bij een automaat. Soms is een retour voordeliger dan een enkeltje. Dat het nu online zo duur is zou ook kunnen komen omdat de zomer nog zo ver vooruit is misschien?

2 likes

Ik zoek sowieso een retour idd. Nee voor in de zomer zijn er nog geen prijzen bekend maar ik ging kijken voor bijv februari en dat is al heel duur, ik dacht juist dat vroeg boeken voordeliger was! Vind het echt een onduidelijk systeem

@Luzarl ja dat zag ik inderdaad maar ik ga met de trein omdat dat veel sneller is.

1 like

12 weken van tevoren is meestal het best dacht ik. En dan is Advanced meestal het goedkoopste ticket, maar die kun je niet als retour kopen, dus dan moet je even naar twee losse enkeltjes kijken. Bij die advance tickets kies je bij je boeking al de specifieke trein (dus je hebt geen flexibiliteit). Maar er zijn wel veel verschillende trein aanbieders in de UK, mss verschilt het nog tussen aanbieders

2 likes