Escaperooms

Ik ben dus vorige week voor het eerst naar een escaperoom geweest, superleuk! We willen vaker gaan, dus heb je aanraders, of juist flinke tegenvallers? Please share!

Ik was bij Escaperoom Nijmegen, en we hebben de Las Vegas kamer gespeeeld. Had geen idee wat ik moest verwachten, maar wij vonden hem erg leuk.
Van tevoren op internet gelezen dat sommigen hem te makkelijk vonden, maar daar hebben we helemaal geen ‘last’ van gehad, hij was uitdagend genoeg. We hadden nog precies drie seconden over…

Oh echt als je de ultieme beleving wilt, ga naar de escaperoom in Bunschoten. Ik heb er al mega veel gedaan, want ik vind het echt cool om te doen. Alleen die in Bunschoten is echt de beste die ik gedaan heb. Het hele verhaal, de kamer, de sfeer… alles klopt. ( nee ik krijg hier niet voor betaald of iets… I wish haha) Ze zijn wel echt best spannend, dus je moet wel wat kunnen hebben.

Edit: deze bedoel ik https://escaperoom.nl . De meisjeskamer vond ik echt wel eng en de laboratorium kamer echt heel cool. Binnenkort gaan we de nieuwste ’ the dome’ doen.

1 like

Dat ligt echt aan de escaperoom zelf. Ik zou zelf van te voren met het personeel overleggen. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een escaperoom gedaan en dan moest je eigenlijk wel met minimaal 4 zijn, want anders werd het echt heel lastig.

1 like

Wij waren met vijf, en dat leek precies goed. Allemaal onervaren, we hebben goed samen kunnen werken en het was net niet zoveel dat we elkaar in de weg gingen zitten. Maar het kon al vanaf twee, dus drie lijkt me zeker mogelijk. Zal vast idd ook per kamer verschillen.

1 like

Escapist in Amsterdam. Het thema is galerie/kunst en hij zit echt heel slim/leuk/verrassend in elkaar. Ik vind het moeilijk om er echt iets over te vertellen, zonder dingen te verklappen, maar het is in ieder geval niet zo dat je de hele tijd opgesloten zit in één kamertje en een paar puzzels op moet lossen. Het was heel interactief, als dat het goede woord is.
Ik denk dat je hem met drie kan doen. Zelf deed ik hem met vijf.

In Valkenburg (ok wel ver weg voor jullie misschien XD) heb je héle gave!! Heb er al 3 van de 4 gedaan, ze hebben allemaal niet een hele goede ontsnap ratio want gewoon moeilijk. Er is een twee persoonskamer en de rest is 3-6, geweldig ook de mensen die het doen.
Heb in DB wel eens zo’n pre-fab kamer gedaan, gekocht concept. Echt zoveel minder leuk. In Venlo heb je ook twee mooie!
Wil in Nijmegen nog de WOII kamer doen, die schijnt ook goed te zijn.

Ja deze is zo vet!! Ik heb de meisjeskamer gedaan. De beste die ik tot nu toe heb meegemaakt. Wel helaas op 1 min na er niet uit gekomen. Dat was wel erg zuur.

Heb er ook eentje in Hellevoetsluis gedaan die erg leuk was.

Oh die meisjeskamer klinkt goed! Ik hou wel van een beetje eng. HP lijkt me ook erg leuk.

Haha wij waren er ook niet uit gekomen. Ik vond hem echt heel lastig. Zev zeiden geloof ik dat maar 30% eruit komt binnen de tijd.

1 like

Mocht je ooit het leven niet meer zien zitten er naar een in Zeeland gaan, ga niet naar die in het centrum van Middelburg. Het was zo een karrige escaperoom, het leek wel een studentenkamer waarvan iemand dacht goh laat ik wat bij verdienen en een escape room beginnen. Nee was echt zwaar tegen gevallen.

Die in Tilburg zijn wel heel leuk. Heb nu echt zin om er weer is naar een te gaan

Laatst een escaperoom in Bemmel gedaan van Escape Room Gelderland. Vond 'm leuk! In Apeldoorn een keer een hele slechte gedaan maar weet even niet meer hoe die heet

Oh Bemmel is ook goed te doen, ga ik onthouden!

Escape room vind ok zo gaaaaf. Heb er meerdere gedaan. Nu geen directe aanraders. Heb ook een keer prison escape gedaan in Rotterdam, die singelgevangenis? Dat vond ok wel echt een aanrader.

Ohhh jongens dit topic is helemaal dood, maar echt ga naar The dome. Het is echt zo onwijs vet! Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Hoe het in elkaar zit, echt fantastisch gewoon!

3 likes

The Dome staat zooo hoog op mijn lijstje, hopelijk kunnen we het ooit eens doen. Wel daar de Meisjeskamer gedaan, toen was The Dome nog niet open. Die was ook super tof.

Voor nu alleen thuis Escape Rooms gedaan, 2 van 999 games en nu ook twee van Escape Room the Game. Leuk om te doen! Niet the real deal natuurlijk, maar wel een aanrader. Vooral de laatste. En uiteraard kijken we trouw de Code van Coppens.

Jaa, echt als het weer kan ga The Dome doen!

Ze gaven aan dat je hem zelfs opnieuw zou kunnen doen na een x aantal jaar, omdat ze dingen aanpassen.
Overigens is de laboratorium kamer ook een aanrader.

Heb je ook al EXIT escape spellen thuis gedaan? Die vind ik echt het beste!

Ja ga ik zeker doen! Heb er helemaal zin in.

Nog nooit de Exit escape spellen, alleen de Pocket versies nu 2. En ik heb nu alle Rusty Lake apps gedaan op mijn telefoon hahaha

1 like

Ahh, nou echt een aanrader die EXIT spellen!
De beste eacape spellen die ik tot nu toe heb gedaan.

Ik ga even op onderzoek uit :stuck_out_tongue: Heb nog een cadeautje nodig voor een vriendin waarmee ik dit altijd doe!

1 like