Gaat zo iemand echt individueel stemmen dan? Ik heb eigenlijk geen idee hoe de CU en SGP dat doen op het moment dat ze een gecombineerde lijst hebben. Een gecombineerde lijst betekent toch dat ze in het europarlement als één politieke partij gelden?
Ik vind het wel heel mooi dat je specifiek op deze vrouw stemt trouwens, ze lijkt me een heel capabele kandidaat en ik vind de meeste dingen waar ze zich voor inzet zelf ook belangrijk. Maarja, ze staat natuurlijk wel op de achtste plek en moet wel erg veel voorkeursstemmen krijgen wil zij een zetel krijgen. Er staan maar liefst drie strenge SGP-mannen van middelbare leeftijd boven haar op de lijst.
Offtopic: christendom
En over de combinatie CU en SGP blijf ik mijn twijfels houden hoor. In het geloof draait het toch niet om het labeltje ‘christelijk’, maar juist om de waarden die aan het geloof verbonden zijn? Een christen zou je toch moeten herkennen aan wat diegene uitdraagt en niet aan het feit dat diegene vertelt christen te zijn, of iedere zondag braaf naar de kerk gaat, of een rok draagt of wat dan ook? Over het algemeen vind ik dat het partijprogramma van de CU ook best wel strookt met hoe ik de christelijke waarden ken (naastenliefde, alle mensen als gelijk zien, mensen die het minder hebben getroffen helpen, respectvol omgaan met de aarde, de natuur, de dieren, alle vormen van leven enz.).
En met dat ze samenwerken met de SGP voelt het voor mij alsof ze dat labeltje ‘christelijke partij’ ineens toch belangrijker dan dit alles vinden en dat vind ik echt krom.