Expeditie Robinson #3 (Deel 1)

Het ‘achterlaten’ van het kind etc, joe onzin natuurlijk. Maar ik vind het wel interessant dat Eva en Yuki gewoon zijn gegaan. Vooral omdat ik zelf een jong kindje heb en ik alleen bij het idee al bijna zit te janken. :joy:

1 like

Ik weet uit betrouwbare bronnen dat het binnenkort terug komt! Alleen met andere naam.

2 likes

Vooral omdat het eerst jaar met een kind ook gewoon overleven is. Zou dan liever met een programma meedoen waar je 3 weken lang lekker in een hotel mag zitten ipv nog meer survivallen :laughing:

Wauw Sieneke ziet er echt veel beter uit zonder al die Marianne Weber make-up!

Waar ik trouwens heel benieuwd naar ben zijn de proeven… normaal gebruiken ze de proeven die 30 andere landen ook gebruiken, en waar dus veel budget voor is, schat ik in.
Zullen het nu schralere proeven zijn?

1 like

Ohja… ook heel benieuwd naar.

Of heel europa is dit jaar naar Kroatie uitgerukt om hun eigen versie op te nemen?

Ik ben vooral benieuwd naar het eten. Als ze mij in Nederland op een verlaten stuk neer zetten zonder moestuin zou ik niet weten wat je hier kunt eten. Ik verwacht dat ze vooral veel vis/vlees eten ivm gebrek aan kokosnoten/cassave etc.

2 likes

Vlees als in: dat ze een kip gaan slachten ofzo?

Ik ga volgende week op vakantie naar Kroatië en dan ga ik truffels zoeken in istrie, misschien vinden zij ook wel een truffel en maakt Sandra er een hele luxe maaltijd van.

Of hebben ze cassave friet met truffel mayo als ze een ei van die geslachte kip pakken.

1 like

Ja bijvoorbeeld. Of een konijn, vogel of ander dier dat daar in de natuur rondloopt. Daar heb je bij expeditie robinson wel weer minder de kans voor, om zoiets te vangen.

Ik ga nu iets heel hypocriets zeggen, want ze doen dit al jaren wel met vissen.

Maar ik vraag me af of ze dat zouden doen op tv, omdat het natuurlijk geen skilled mensen zijn die weten hoe je diervriendelijk kan slachten. Het zou me niet verbazen als dat veel kritiek oplevert van dierenwelzijnsorganisaties.

Hoewel ik het in het overleven plaatje helemaal kan plaatsen hoor.

2 likes

Ah ik kan me nog herinneren dat iemand ooit een kip vond, vgm Patrick Martens? Die had die ook gedood en opgegeten

Maar ik hou niet van zulke details, vind dat geel te zielig :pleading_face:

1 like

Ze hebben veel zee-egels in Kroatië. Moet je er wel veel eten om vol van te zitten denk ik :joy:

1 like

Ik bedoelde ook niet dat ik het erg zou vinden, meer dat ik benieuwd was hoe ze het nu zouden doen qua eten. Ik kan me voorstellen dat het een stuk lastiger is om eten te zoeken op een strand in Kroatië dan op een onbewoond eiland waar volop kokosnoten e.d. zijn.

Ja ben het met je eens hoor, ben ook wel nieuwsgierig naar wat ze daar voor voedzaam eten kunnen vinden in de natuur. We zullen moeten kijken om erachter te komen! Heb er wel zin in eigenlijk, tis toch al weer een hele tijd geleden dat er ER was.

1 like

Ik heb er ook echt zin in! :partying_face:

1 like

Iemand die weet of je expeditie Robinson ook in België kan kijken? Of een idee heeft waar ik het dan wel kan kijken?

Volgens mij kan je via de website van rtl tot een week gratis terugkijken, ook vanuit het buitenland. Misschien moet je dan wel een account aanmaken, maar daarvoor hoef je niet te betalen oid

1 like

Of via Videoland moet het denk ik ook wel kunnen.

2 likes

Zin innnnn. Zit er al helemaal klaar voor

Ik moet ff wennen dat 't weer op zondag is