En dan nog zelf tomatensaus toevoegen, zo maak ik m in de tajine. Dan is het een soort tajine kefta met ei!
oh deze klinkt goeed. Ga ik proberen. Had een tajine in Marokko gekocht en vindt het leuk om daaruit dingen te maken dus ga hem proberen in de tajine te maken.
deze klinkt ook heerlijk, ga ik ook proberen!
Ik geef binnenkort een etentje voor 6 personen maar vind het lastig om te bedenken wat te koken. Iemand nog succesrecepten die je liefst van te voren al grotendeels klaar kan maken?
Had gisteren toevallig een etentje en ook geen zin om als de gasten er waren te stressen in de keuken. Heb dus melanzane gemaakt van tevoren en toen ze er waren kon het zo de oven in. Viel erg in de smaak!
Indiaans thema
Voor: Indiase bloemkoolsoep
Hoofd: butter chicken, rijst, naan, chutney ( laatste twee gewoon kant en klaar kopen)
Na: mango ijs met munt.
Allemaal heel makkelijk te vooraf te maken
Wat voor rauwkost vinden jullie lekker in een flatbread met falafel? Ik zoek meer inspiratie dan de geijkte komkommer, tomaat, sla en rode ui.
- Yoghurtsausje rode ui nootjes en granaatappel
- Hummus en gegrilde aubergine etc
- Ingelegde ui (dat zoettige vind ik lekker) of met romainesla
Verse rode kool
En geen rauwkost, wel lekker: gegrilde aubergine
Spinazie, wortelrasp, gegrilde aubergine, gegrilde paprika, gegrilde rode ui, witte kool
Rode kool fijn gesneden en even met zout gekneed.
Rode ui, maar dan zoet zuur
Spinazieblaadjes
Wortel julienne
Ik vind naast wat je al genoemd hebt ook gegrilde paprika echt heerlijk, ik heb meestal die van lidl uit pot
Ik had een keer een recept, kan hem nu niet meer vinden, en daar deden ze dan gegrilde wortels en aubergine op (in de oven met komijnpoeder), geprakte avocado en zongedroogde tomaten spread (even zongedroogde tomaat in een hakmolentje of klein snijden). En dan ipv op een pitabroodje of flatbread op een naan. Doe nu heel vaak die combi, echt lekker vind ik.
Is dit een reactie op de rauwkost in een flatbreadvraag?
Neen dit is een post die naar het wat eet je vanavond-topic moet
Klinkt als een heerlijk recept, ik ga deze van het weekend eens proberen te maken in de tajine!
Heeft iemand toevallig een goed recept voor saag/palak paneer? Echt al tijden zin in en wil het graag eens zelf proberen te maken.
Edit: kasuri methi is fenegriekblad en verkopen ze tegenwoordig ook gewoon bij AH. 1+1 ook nog komende week, dus perfecte timing haha.