Favoriete/lekkere recepten

Maar dus niet zurig? :see_no_evil:

Weet iemand goede recepten voor een Indische rijsttafel? Zit zelf iig te denken aan rendang, gado gado, sajoer boontjes en kip saté. Ik zoek nog 2-3 gerechtjes en dan maak ik het af met nasi, atjar, sambal, etc.
Iemand ideeën en goede recepten voor de gerechten die ik wil maken?

Ik vind bijna alles van deze site lekker:

De pittige gehaktballetjes :heart_eyes:

Kijk eens op kokkieslomo.nl

Zou er sowieso sambal goreng telor bij doen en mijn favoriet; terong belado.

1 like

Als je trouwens kant en klare boemboes wil gebruiken, laat je dan adviseren in een toko.

Wat er ook gebeuren mag en in naam van alles wat je lief is ; GEEN CONIMEX.

3 likes

Ik had een vriendin die ze maakte met bruiswater, misschien kun je dat proberen? Heb het zelf alleen nooit geprobeerd.

Oh en karnemelk lees ik nu! Dat gebruiken ze op mijn werk ook, en die pannenkoeken zijn echt #goals

Thanks, @Unquestionable en @Frenky! Ken de sites nog niet, dus ga ik zeker bekijken.

En natuurlijk geen Conimex, @Frenky, dan zou ik hier niet om recepten vragen, haha.

1 like

Mijn vriend vind het erg leuk om Indisch te koken. En hij maakt veel gebruik van deze website:
https://www.puureten.net/recepten/zelf-echte-indonesische-rendang-maken/
En zijn rendang is echt super lekker!

Ah, net te laat! Is voor vanavond en de rendang staat net op het vuur… Ga deze nog wel opslaan voor een volgende keer, thanks!

1 like

Wie heeft er recepten voor lekkere Arabische mezze-achtige gerechtjes? Ik ga een Arabisch buffet maken eind van de week en zoek nog een paar dingetjes. Heb nu o.a. kleine kiptajine met zoete aardappel en granaatappel, labne, moutabal, taboule, geroosterde bloemkool, halloumi met dadels en za’atar en als klein toetje pannacotta van rozenwater. Zoek nog een paar leuke gerechten erbij!

2 likes

Ik wil morgen een taart bakken. Een klassieker als een appeltaart maar dan met een leuke twist bijvoorbeeld. Of iets anders, alles kan. Ik lees graag succesrecepten :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb t al een keertje eerder gezegd tegen iemand die iets “Sinterklaasachtigs” wilde bakken. Maar appeltaart maken met speculaaskruiden in het deeg (en in de appel zelf) is echt heerlijk.

Ik heb laatst een paar keer apple & blueberry crumble gemaakt, was ook heerlijk.

1 like

Weet niet of het hier thuis hoort🙈 maar ik wil wat minderen met melk. Heeft iemand tips om appelstroop te mengen met cacaopoeder zonder dat het klontert?

Deze is geweldig!

1 like

Cheesecake met pepernoten bodem, leuk voor deze tijd van het jaar!

2 likes

Chocopasta :see_no_evil:

Dit lijkt me heeel vies. Er bestaat ook vegan chocopasta

3 likes

Haha ik zou dan gewoon een pure chocopasta kopen. Daar zit ook geen melk in. Of die cheapie hazelnootpasta van AH basic.

Edit: oh ik zie nu dat dit echt een oud berichtje is. Sorry!

1 like

Geeft niet maar bedankt! :innocent: