Parfumtopic

Ik ben op zoek naar een nieuw voorjaar/zomerparfum dus ook weer eens een samplebox besteld, source1 heb ik al eens geroken en die vond ik al heel lekker fris en citrusachtig! Ben ook benieuwd naar de rest :blush:

4 likes

Zag dit en ben al lang opzoek naar een echt lekkere citrus geur. Iemand bekend hiermee? Ik ga m morgen sws eens ruiken

2 likes

https://www.fragrantica.nl/lid/14842#

Dit is trouwens mijn collectie! Heb alles even op een rijtje gezet en een fragrantica account aangemaakt, vond ik wel leuk.
Heb niet van alles dat ik erop heb staan ook echt flessen, de meeste zijn 5/10 mil decants!

3 likes

Dankzij dit topic deze geprobeerd…

…En ga hem nu kopen! :drooling_face:

6 likes

@lemon

1 like

Ik wil graag weer een parfum kopen. Járen niet gedaan. Waar begin ik? Er is zoveel keus en ga liever niet aan 100 geurtjes ruiken :smiling_face_with_tear: maar misschien wel de meest logische keuze gezien het gaat om parfum.

Er was ooit een trend op het EGF van een parfum en die vond ik super lekker maar heb werkelijk geen idee hoe die heette. Volgens mij begon het merk met een N :sweat_smile:

1 like

Er is een apart topic over parfum, misschien kan je daar wat ideeën op doen?

3 likes

Oh wow geen idee van het bestaan van dit topic thanks!

2 likes

Hmm bedoel je misschien Molecule 01 van Escentric Molecules? Op Fragrantica lees je meer terug over de geur: https://www.fragrantica.com/perfume/Escentric-Molecules/Molecule-01-845.html

Er zijn ook setjes te bestellen waarmee je voor een prikkie zelf de geur na kan maken (o.a. bij De Hekserij) hoewel dit tegenwoordig wat duurder is… Dat was iig op EGF destijds populair!

1 like

Ik heb een proefje van Lady Million en vind hem echt heel lekker. Volgens mij is dit een super populaire geur, maar had hem nog niet eerder geroken. Ik wil hem misschien kopen, maar vraag me af of het niet in de La Vie est Belle-categorie zit?

Het gaat erom dat jij ‘m lekker vindt toch! Gewoon kopen als je hem graag vaker zou willen dragen :blush: andere mensen hoeven er niet de hele dag mee rond te lopen en jij wel

6 likes

Wat is de La vie est belle-categorie?

Oke, ik ben voor mijn gevoel vrij lastig als het gaat om parfum. Net als veel anderen ben ik gek geworden op Molecule 01 in de tijd dat deze hier populair werd. Tot op heden is dat echt mijn favoriete geur/gevoel. Vooral omdat hij niet heel sterk is, geef je een soort whiff af haha. Veel vriendinnen vinden dit ook mijn geurtje, hoewel ze niet per se weten wat ik dan draag.* Vaak reageren ze vooral als ik iets anders draag met dat dit lekker ruikt, maar ook anders dan mijn normale geur is. Grappig hoe dit werkt.

Goed nu ben ik in de jaren al een beetje uitgeweken naar andere parfums in dezelfde hoek: Juliette has a gun- not a perfume (lekker, maar wel echt andere vibe. Soms te penetrant voor me haha), Etat Libre d’Orange - She was an Anomaly (heerlijk, wil ik nog full size van), Le Labo - Another 13 (op staaltje heerlijk, op huid meh, zéker voor de prijs) en nu ben ik op aanraden van een lieve Skins medewerker op een andere moleculaire geur gekomen en die is zo zo zo lekker.

Het is Genetic Bliss van het merk 27 87 en holy moly, die is goed. Het is weer grotendeels een moleculaire geur met noten van Akigalahout en Belambre. Hij ruikt echt zo luxe en warm en is echt een stapje boven de andere moleculaire parfums heb ik het idee. Wel voorzichtig sprayen, want ik vind hem zelf ontzettend sterk. Heb al meerdere complimenten gehad :slight_smile: zo lekker!

P.s. * ben niet aan het gatekeepen hoor, maar zij zijn gewoon minder met parfum bezig dus het zegt hen niet zoveel haha.

9 likes

Ik heb de laatste tijd ook wat parfums geprobeerd, voornamelijk de testers die ik van @Nysmn heb gekocht! Bedankt trouwens @Nysmn, m’n wishlist staat nu vol met dure parfums :sweat_smile:

  • Basilico & Fellini - Vilhelm Parfumerie: ruikt lekker, beetje naar een gin tonic met basilicum? Ik ruik de vijg niet. Helaas ruikt 'ie op mijn huid heel anders, heel erg naar zeep. Ik heb nog een beetje over en wacht tot het echt warm wordt. Misschien dat ik 'm dan wel kan hebben. Ik vind dit wel echt een unisex geur, dat vind ik wel knap gedaan. Ik vind unisex geuren vaak toch wel één kant op ruiken.
  • Roses on Ice - Kilian: deze vind ik echt top. Ruikt heel fris, maar ook wat zoet. Ik zie dat in de top notes komkommer zit, in de middle note rose en in de base notes musk en sandalwood. En dat is ook wel echt hoe die ruikt. De combi komkommer en sandalwood zou niet mijn eerste keuze zijn, maar toch ‘klopt’ het? Fris en zoet, maar niet té. Hij vlakt wel wat af na een tijd, maar blijft zeker wel de hele dag te ruiken. Deze gaat op m’n wishlist.
  • Love, don’t be shy - Kilian: Deze is echt heerlijk, een zoete geur maar niet overdreven aanwezig. Ik vind de vanille duidelijk terugkomen, maar door de jasmijn is het niet té. Vergeleken roses on ice vind ik deze poederig, hoewel het niet te overheersend is. Ik blijf er maar aan ruiken en ben niks tegengekomen wat hier op lijkt. Deze gaat ook op m’n wishlist.
  • Baccarat Rouge - Maison Francis Kurkdjian: Ik denk dat deze heel lekker kan ruiken op bepaalde personen, maar niet op mij. Jammer, want als ik kijk naar de geurakkoorden zou ik het wel lekker moeten vinden (woody, spicy en frisheid).
  • The Queen of Sheba - Attar Collection: Deze is ook erg lekker, maar niet voor mij. Een heel fruitige geur, je ruikt meteen de perzik. Er zit ook tabak in, en dat vind ik iets te sterk aanwezig. In de verte vind ik 'm ook wel naar citrus ruiken, maar die perzik overheerst het wel echt erg. Misschien dat ik 'm in de zomer nog een kans geef.
  • Oud Satin Mood - Maison Francis Kurkdjian: In tegenstelling tot alle andere geuren is deze parfum echt donker van kleur. Leuk om dat verschil te zien! Dit is echt een oud geur en doet me denken aan wierrook maar dan niet zo aanwezig. Door de vanille en roos vind ik 'm wel draagbaar. Ik weet alleen niet of ik 'm kan dragen. Het is wel een geur die je met zelfvertrouwen moet dragen. Misschien over een paar jaar, of op een zonnige locatie.
  • Un matin d’ orage - Annick Goutal: deze ruikt voor mij echt naar ‘kapper’ of haarproducten helaas.
  • Honoré Delights - Ex Nihilo: LOVE deze. Het is een warme, musky en poederige parfum, maar er zit ook wat houtachtigs in. Misschien niet zo super bijzonder of aanwezig (deze valt echt weg als je 'm vergelijkt met bijv. de oud satin mood), maar zorgt wel voor een warm gevoel. Gaat ook op m’n wishlist als alledaagse parfum.
  • Black Opium Illicit Green - Yves Saint Laurent: ben er nog niet over uit of ik deze lekker vind of niet. Het is een warme geur (vanille, koffie) met een fris randje. Maar misschien iets te aanwezig en schreeuwerig. Kan me voorstellen dat het wel een goede uitgaansgeur is.
  • Gentle Fluidity Gold - Maison Francis Kurkdjian: dit zou een poederige vanille amber geur moeten zijn, maar ik kan ruik alleen maar zwitsal helaas. :melting_face:
  • By the Fireplace - Maison Martin Margiela: een echte houtgeur, met een vleugje zoet. Soms vind ik 'm naar die stoffe bruine pleisters ruiken. Maar op de een of andere manier is dat niet storend. Ik vind 'm niet iets voor dit seizoen, maar hij is wel goed genoeg om te bewaren voor een geschikt moment. Wat mij betreft absoluut geen alledaagse geur.
  • Velvit orchid - Tom Ford: Ik dacht dat ik deze erg lekker vond, maar nu ik meer parfums heb geroken moet ik m’n mening wel bijstellen. Het is een erg lekkere geur: zoet en poederig, maar niet overdreven. Ik denk dat de jasmijn er voor zorgt dat 'ie draagbaar blijft. Ik denk dat deze parfum over 10 jaar veel beter bij me past.

Ik heb nog heel wat te testen, voornamelijk woody en oud geuren dus ben benieuwd!!

14 likes

Aah heel leuk je uitgebreide reviews!!

2 likes

Heeft er iemand een tip voor een niche geur met kokos/strand/zomer gevoel?

1 like

Coco Figue. Malibu Party in the Bay. Vanilla Vibes (geen kokos maar wel strandgevoel).

1 like

Ik vind Vanilla Vibes net na het opdoen echt ruiken naar Malibu. Lekkerste moment ook, hij lijkt bij mij daarna zowat direct weg. Zo jammer!

1 like

Ja vind ‘m ook wel snel verdwenen :cry: de Malibu ook wel redelijk snel trouwens.

Virgin Island Water (Creed) , Hamaca (2787) en ook eau de soleil blanc (Tom Ford)!

2 likes