FF algemeen quiztopic 2021

Het is 2021, een nieuw jaar en dus een nieuw quiztopic!

Dit jaar bestaat het FF quizteam uit @Quinoa @Marquez @Lepelsteeltje en @Teigetje.

Heel erg bedankt @Eddie voor de afgelopen jaren!


VOOR DE DEELNEMERS

Wanneer

Tweewekelijks, telkens op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag van 20 uur tot 22 uur.

Wat

15 à 20 meerkeuze quizvragen over verschillende thema’s.

Concept

Het lijkt een beetje op een pubquiz. Om de twee weken wordt een quiz online geplaatst die we dan allemaal op hetzelfde tijdstip invullen. We houden ook punten en een klassement bij.

Reglement

We gaan ervan uit dat iedereen dit wel weet maar het is niet de bedoeling om antwoorden te gaan opzoeken, hulplijnen te gebruiken, voor het stemmen de antwoorden van anderen te bekijken of je stem aan te passen nadat je die zag.

Het is ook niet de bedoeling de quiz samen met anderen in te vullen. Je kan de quiz achteraf natuurlijk door anderen laten maken. Maar op het moment zelf is het wel zo eerlijk als jij alleen antwoordt.

Klassement

Ieder kwartaal wordt een klassement bijgehouden. Bij iedere deelname krijg je een punt voor ieder goed antwoord. Die worden allemaal bij elkaar opgeteld. Na ieder kwartaal volgt een winnaar.

Kwartaal 1: januari, februari, maart
Kwartaal 2: april, mei, juni
Kwartaal 3: juli, augustus, september
Kwartaal 4: oktober, november, december

Na ieder kwartaal begint de telling voor het klassement opnieuw.

Daarnaast wordt op het einde van het jaar ook nog eens een winnaar voor het hele quizjaar uitgeroepen.

Deelnemers

Iedereen kan deelnemen. Het enige wat je nodig hebt is je FF account.


VOOR DE QUIZMASTERS

Inschrijven

Iedereen kan zich opgeven. Ook wie eerder al eens quizmaster was kan opnieuw.
In dit topic verschijnt een overzicht. Wil je graag quizmaster worden? Kopieer dan het overzicht in dit topic en voeg je naam en de datum waarop jij de quiz wilt doen toe. De quiz is tweewekelijks op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag.

Voorbereiding

Maak een paar dagen op voorhand een nieuw topic aan binnen de categorie entertainment ff quiz met de aankondiging van de quiz.

Zorg dat het jaartal en de hoeveelste quiz het is duidelijk in de titel vermeld staan (vb. ff quiz 1 2021)

Vermeld in het topic…

De datum (een maandag, dinsdag, woensdag of donderdag) en het uur waarop de polls open zijn (20 uur tot 22 uur). En vraag om voor de quiz niks in dat topic te plaatsen. Zo krijg je zelf de kans om je quizvragen al uit te typen en polls en foto’s in te voegen. Let erop dat je polls telkens op openbaar staan. Verwijs even naar dit topic voor wie vragen heeft.

Tag even de moderators om je topic te pinnen!

Quiz

15 à 20 meerkeuzevragen om 20 uur posten en om 22 uur de polls sluiten (kan je handmatig doen maar ook vooraf instellen).

Blijf tijdens de quiz wat online om de boel in de gaten te houden.

Na de quiz

Plaats de juiste antwoorden online. Die kan je eventueel vooraf al in een pb aan jezelf uittypen. Zo kan je de antwoorden kopiëren en worden ingevoegde foto’s meegekopieerd.

Scores

@Nescio voorziet de scores van de quiz. Dankjewel daarvoor! Het enige wat jij moet doen is na jouw quiz een pb sturen naar Nescio dat er een quiz is geweest + daarna de scorelijst posten in jouw quiztopic.

Als quizmaster krijg je zelf ook een score, namelijk het gemiddeld aantal punten van jouw quiz. Daar hoef je zelf niks voor te doen. Die voeg ik toe bij het maken van het klassement.

Alle vragen en feedback mogen hier of via pb.

Heel veel succes allemaal!

9 likes

Ennn je kan je al inschrijven als quizmaster voor de eerste quizzen natuurlijk!

Vorig jaar liep het op het einde een beetje stroef, en waren er niet zoveel forummers die quizzen wilden maken. Maar nu is het een nieuw jaar :thumbsup:

Kopieer dit overzicht en geef je op als quizmaster!

Quiz 1 - week 2 - datum - forummer
Quiz 2 - week 4 -
Quiz 3 - week 6 -
Quiz 4 - week 8 -
Quiz 5 - week 10 -
Quiz 6 - week 12 -

Leuk dat het toch wordt voortgezet.
Ik wil wel een quiz maken!

Quiz 1 - week 2 - 11 januari - punaise
Quiz 2 - week 4 -
Quiz 3 - week 6 -
Quiz 4 - week 8 -
Quiz 5 - week 10 -
Quiz 6 - week 12 -

2 likes

Ik wil ook wel weer eens een quiz maken!

Quiz 1 - week 2 - 11 januari - punaise
Quiz 2 - week 4 -
Quiz 3 - week 6 - 10 februari - monkeyslut
Quiz 4 - week 8 -
Quiz 5 - week 10 -
Quiz 6 - week 12 -

2 likes

Mijn quiz wordt 11 februari!

3 likes

Joe! We zoeken nog een quizmaster voor volgende week!

De quizzen worden ingevuld door vele forummers, misschien heeft iemand wel interesse om een quiz te organiseren? :grin:

Ah leuk!!

1 like

Niemand heeft zich opgegeven is hierboven te zien, dus denk het?

Hoi, nee er is inderdaad geen quiz geweest kom ik nu achter! Ik was er even niet bij deze week ivm persoonlijke omstandigheden en nieuw werk, sorry!

We kunnen wel deze week en a.s. week doen. Dus dan hebben we twee weken achter elkaar een quiz en is die van afgelopen week ingehaald. Wie wil??? :grin: help alle quizfanaten uit de brand!

Ik wil wel in week 12.
Woensdag 24 maart gaat het dan worden.

2 likes

Leuk!!

Quiz 1 - week 2 - 11 januari - punaise
Quiz 2 - week 4 - 26 januari - babymom
Quiz 3 - week 6 - 11 februari - monkeyslut
Quiz 4 - week 8 - 24 februari - midheavenmoon
Quiz 5 - week 11 - 18 maart - Citroenlimonade en Quinoa
Quiz 6 - week 12 - 24 maart - Dancingqueen

1 like

Het quizzen loopt nu een beetje vast omdat niemand zich helaas aanmeldt. De quizzen worden wel veel ingevuld dus het zou jammer zijn als het stopt.

Wil er iemand a.s. week of de week erop een quiz maken? Dat wordt dan week 15 of 16.

Aangezien ik rijkelijk laat ben, is het oke als ik er een in week 17 doe?

Quiz 1 - week 2 - 11 januari - punaise
Quiz 2 - week 4 - 26 januari - babymom
Quiz 3 - week 6 - 11 februari - monkeyslut
Quiz 4 - week 8 - 24 februari - midheavenmoon
Quiz 5 - week 11 - 18 maart - Citroenlimonade en Quinoa
Quiz 6 - week 12 - 24 maart - Dancingqueen
Quiz 7 - week 17 - 28 april - Ferngully

1 like

Natuurlijk!! Leuk :grin:

Ik wil wel nog een keer een quiz maken!
Moet er 2 weken tussenzitten? Want ik wil wel op 5 mei want de week erna ben ik een paar nachtjes weg.

Aah leuk! Nee 2 weken is geen must, hebben ook een paar weken overgeslagen soms. 5 mei is prima!

1 like