Ja
Herkende de priester de stem van de burgemeester?
Weet ik niet
Ja dit is het verwarrende ding van dit raadsel, haha. Hij heeft het opgebiecht, maar het is onduidelijk of de priester zijn stem heeft herkend toen hij dat deed/hem heeft gezien.
Zegt de priester dat zijn eerste biecht heftig was omdat het over de moord ging en zegt de burgermeester vervolgens dat hij als eerst bij hem heeft gebiecht?
O ik vind juist dat jullie heel lekker gaan! Had gisteren meer zoiets van: gaat dit ooit opgelost worden 
JAAAAAAA
Oh wauw haha
Goede richting inderdaad, maar @Sensatie was je helaas net voor! Het verhaal is:
De priester haalt in zijn afscheidsspeech herinneringen op aan zijn eerste werkdag, en vertelt dat de eerste biecht die hij kreeg meteen heel heftig was. Iemand kwam opbiechten dat hij een moord had gepleegd. De burgemeester komt te laat binnen, heeft dit deel van de speech van de priester gemist en begint zijn praatje met iets als: “Ik weet nog goed dat de priester hier net was komen werken. Ik was de eerste die bij hem mocht biechten.” De broer van de vermoorde persoon zit in de kerk, beseft dat de burgemeester nu zichzelf heeft verraden, en neemt wraak door hem neer te schieten.
Late reactie maar heb dit topic pas net ontdekt. Maar dit verhaal lijkt heel erg op dit: https://www.youtube.com/watch?v=SIdHBJmZWe8&t=61s. Hele toffe clip ook!
Was echt een goeie! Heel lastig ook
Heeft iemand een nieuwe?
Ik wil er nog wel eentje doen?
Een man staat in een lift. Op het moment dat de lift stopt, weet hij dat zijn vrouw is overleden.
Hoe weet hij dit?
Deze is ook al geweest 
Ahhh tering ik dacht dat ik op ‘lift’ had gezocht maar blijkbaar niet.
Volgens mij is deze niet geweest (wel een andere met een man/auto/radio):
Een man zit in zijn auto en zet de radio aan. Na vijf minuten luisteren keert hij om, rijdt naar huis en schiet zijn vrouw neer. Waarom?
(Please zeg me dat hij niet ook al is gedaan haha)
Ja zoiets is al wel geweest maar dan met dat ie zelfmoord pleegde ofzo? Iets met een radio DJ vaag verhaal
Oh heb gezocht, degene die de clou heeft gepost heeft haar account verwijderd helaas
Dit is wel echt een andere dan die! En ja irritant van dat verwijderde account haha.
Over dat andere raadsel
Die is toch met dat hij een moord wil plegen en als alibi een casette opzet of zo? Maar dat die track dan vastloopt waardoor hij geen alibi heeft?
Ohja zoiets
Nou ik zou zeggen: ook deze man in auto heeft je detectiveskills nodig!
Ik ga slapen nu, zal morgen eens kijken of ik er wat van kan maken