Welke lasten heb je het over?
Ik vind het gebaar al één groot protest. Daarnaast zullen ze om de tafel moeten blijven gaan met hun familie. Ik denk dat het makkelijk gezegd is: doe dan dit, doe dan dat. Maar de royals kennende, als we uit moeten gaan van Diana’s verhaal, wil je die niet tegen je hebben. Dat doen ze nu wel, maar je gaat in één dag dat systeem niet veranderen.
Ik zie jouw punt, maar ik vind er het mijne van.
En daarbij: het is en blijft familie. Je kan niet moddergooien naar familie, hoe rot zij je ook behandelen (behalve voor zeer ernstige misdrijven). Voor gewone mensen is het al wat om naar buiten te treden als je familie je als shit behandelt, laat staan voor hen. Ik heb in no way een relatable leven maar ik heb wel te dealen met een grote familie waar je niet tegenop kan. Als jij iets verkeerds doet of de familie ‘voor schut’ zet, haat iedereen je. Je kan protesteren tot op zeker hoogte maar als zij niet inzien dat ze je als stront behandelen en je wil ook niet ‘alleen’ achterblijven, neem je gewoon genoegen met de kruimels en tolereer je elkaar voor eventuele kleinkinderen en andere uitbreiding dat er komt. Dat is ook een deel van het probleem: wat het koningshuis precies verkeerd doet, is niet zo aan te wijzen dat mensen de ernst ervan beseffen en dat het veel met je kan doen mentaal, op lange termijn. Ik kan niet goed uitleggen wat ik bedoel, maar ik vind het dus wel dapper vanuit mijn visie.