Ik hoop vooral dat ze zich niet laten intimideren door het feit dat ie een advocaat heeft gezocht. Ik zou er ook van schrikken maar ik neem aan dat dit niet gelogen is (want waarom zouden die meiden dat zomaar doen) maar ik zou ook schrikken van ineens een advocaat. Heb helaas in m’n omgeving gezien dat mensen terugkrabbelen als iets ‘gedoe’ wordt. Op mijn werk is er een collega die op congressen als ie wat gedronken is de jonge vrouwelijke collega’s gaat betasten. Dit is uitgekomen en bureau integriteit is ingelicht, maar een van de ‘slachtoffers’ wil niet meewerken want ze ‘vond het niet zo erg’. Een collega van mij die het zag heeft haar hulp ingetrokken omdat ze ‘geen problemen wil met management’. In feite is het gewoon iemand die vrij hoog staat. Ik vind het zo zo erg, had het graag gedaan maar ik was er niet bij. En ik snap het wel, maar het is zo schadelijk en dat probeer ik ook steeds te zeggen maar het dringt niet door ofzo.
Maar imo is iig het super belangrijk dat er iets wordt gedaan en hoop dat dat lukt.