Ik denk dat er aan victim blaming wordt gedaan omdat het te pijnlijk / ongemakkelijk is om echt te voelen hoe het voor die ander moet zijn om in die situatie te zitten. Ik link dit dan wel aan mijn eigen ervaring omdat ik in het verleden helaas vanuit victim blaming heb gereageerd op bepaalde pijnlijke situaties. En dat kwam dan voort uit snel een oplossing / verklaring voor de nare situatie willen bedenken om de ander te kunnen ‘helpen’. Wat dus niet het geval was. En dan kom je dus met dit soort rare opmerkingen van: “Wat had je aan?” als bijvoorbeeld verteld over seksueel overschrijdend gedrag. Of “Je moet nooit je hoofd filmen” bij seksfilmpjes. Gelukkig is er nu meer aandacht in de maatschappij voor victim blaming en ben ik mij er daardoor ook van bewust dat ik dat niet meer wil doen.
Klopt! Dat was vorige week ook in Geraldine en de vrouwen over dat victim blaming!
Heel sterk! Wat een leuke opzet ook, ik ga hier meer van terugkijken, tnx voor delen!
Dank voor je uitleg. Dat klinkt ook wel heel logisch. Echt vreselijk dat mensen zelf niet inzien achteraf wat ze gezegd hebben.
Fred is inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en naar een onbekende plek gegaan om uit te rusten!
Ik hoop zo dat die plek onbekend blijft en mensen het fatsoen hebben hem privacy te geven
Wat een goed bericht! Ik was echt bang dat hij gisteren toch overleden was.
Blij mee. Hoop dat hij er snel weer bovenop komt.
Ja precies. Laten we hopen dat de media of andere personen er niet achter komen
Fijn voor hem zeg. Was ergens wel bang om een bericht te lezen dat hij toch wel was overleden.
Het blijkt trouwens dat mijn zwager het filmpje heeft door gestuurd in de familie app. Ik download zijn meuk nooit, zo ook niet. Maar mijn moeder vertelde het. Vind het zo ongepast en ook zo typisch hem dat hij het door stuurt.
Huh je zwager heeft een seksfilmpje doorgestuurd naar een app met de schoonfamilie?
Nog los van het feit dat dit filmpje zonder consent in de openbaarheid is gekomen en het doorsturen daarom verwerpelijk is vind ik het überhaupt vrij apart om een seksfilmpje te sturen in een schoonfamilie app.
Het blijft me toch verbazen dat mensen dat ook daadwerkelijk doen. Waarom? Ik snap het gewoon niet, verdien je daar coolheidspunten mee in sommige kringen?
Sowieso. Mijn man had elders kunnen gaan slapen 
Bij ons niet schijnbaar (godzijdank) want niemand heeft er op gereageerd.
Ik vind dat de media bij het delen van deze berichten ook even kan mededelen dat er op het doorsturen van zulk soort materiaal, 2 jaar celstraf staat.
Ik heb het filmpje gezien op de telefoon van een vriend en vind het zo verschrikkelijk voor hem dat ik er de hele dag mee in mijn hoofd zit. (niet afgekeken uiteraard)
De meest ‘normale’ mensen denken gewoon echt niet na wat ze hiermee doen en aanrichten want ze denken misschien dat het toch al out in the open is ofzo? Vriendin van mijn zusje (gewoon een meisje van 25) bijvoorbeeld heeft hem naar haar doorgestuurd, en vrienden van mij ook al. Ik kan zo boos worden op die mensen.
Ik vind echt dat dit veeeeel meer aandacht moet krijgen en zwaar strafbaar moet worden. En dat kan momenteel niet in NL ivm privacy ofzo, dat is toch gewoon de omgekeerde wereld? Maar het lijkt wel of er inderdaad alleen maar Hihaho of iieee geroepen werd. Afschuwelijk.
Ik vind het echt zo erg voor Fred
zo gek dat je zo kan meevoelen met iemand die je eigenlijk niet kent
Jetske Ultee raadt het ook aan.
smeert elke dag trouw Cetaphil
Ja, maar eigenlijk ben jij net zo erg. Je gaat het eerst zitten kijken om dan vervolgens anderen erop aan te spreken dat het niet kan.
Waarom? Omdat het niet op je eigen apparaat staat maakt dat het niet minder erg. Ik vraag me echt af hoe dit is gegaan, ik kan me haast niet voorstellen namelijk dat iemand random een telefoon onder je neus duwt en je dwingt naar een seksfilmpje te kijken