Ik had ook altijd het idee dat je als advocaat bakken met geld verdient. Maar sommigen verdienen dat dus wel, en anderen komen nauwelijks rond? Waarin zit dat verschil? Of je voor een bedrijf werkt oid? Verdien je met strafrecht minder?
Ik probeer het te begrijpen, ik kom uit een hele andere wereld waar de verschillen in inkomsten echt niet zo groot zijn
Ligt het nou aan mij of wel gek dat de KimK-kids, Kim en Jonathan als Tiger king, Carole en de tijgers verkleed gingen voor Halloween ?
Was toch een tragisch verhaal, groepje mensen. En zielig voor die dieren.
Zo’n filmpje van North die roept: Carole Basket!
Wat leg je dan ook uit als North vraagt; mama wie doen we nu precies na?
Het verschil zit hem vooral in de sociale advocatuur, dus bijvoorbeeld strafrecht. Veel zaken die je doet zijn op toevoeging (“pro deo”, zoals veel mensen het kennen) waardoor je een vast bedrag krijgt voor de dienst die je levert, ongeacht hoeveel tijd daarin zit. De sociale advocatuur staat daardoor enorm onder druk, omdat van het bedrag dat je krijgt alles betaald moet worden (kantoor, reiskosten, salaris etc). Er zijn afgelopen jaren veel advocaten gestopt omdat dit werk simpelweg niet loont.
Dat is natuurlijk anders voor bijvoorbeeld advocaten die een zaak doen voor multinationals etc. Die vragen gewoon een uurtarief en krijgen dat ook per uur betaald.
Tot zover de advocatuur in boulevard
Hier nog een strafrechtliefhebber! Ik hoop echt dat dit de komende tijd wel gaat veranderen, zo is het echt voor veel advocaten niet haalbaar meer.
De laatste twee jaar valt het nog wel mee hoeveel mensen solliciteren voor het OM traineeship. Mocht je het overwegen zou ik je daardoor niet laten afschrikken. Het is ook maar net wat je nu wil, voor de oio opleiding kan het juist ook goed zijn om eerst de advocatuur in te gaan.
Dat is echt Leip, in die artikelen komt ze zo slecht uit de verf.
Idd met rechtsgebieden maar ook commerciële advocatuur vs sociale advocatuur en kantoren vs bedrijven.
Binnen advocatenkantoren wordt de winst alleen verdeeld onder de partners, die een stukje van de taart krijgen. Net ingestapte partners moeten hun winst-aandeel nog “verdienen” dus krijgen een kleiner stukje vd taart of niet eens die 1e jaren ih instap-model. De (junior/medior) medewerkers die geen partner zijn, ontvangen daarvan een stuk minder in de vorm van loon (maar zeker nog zeer okay salaris bij de grote kantoren).
Je hebt ook advocaten in dienstbetrekking (bedrijfsjuristen in dienst bij een bedrijf met advocaat-titel). Daar liggen de salarissen een stuk lager, maar ook weer verschillend afhankelijk van of je voor een verzekeraar, bank of bij wijze van ngo of maatschappelijke organisatie werkt.
Klopt, de toga beroepen (advocaat, rechter, OvJ) staan open voor gerichte vakkenpakketten/opleiding als in = bachelor en master rechten. Dan verkrijg je “civiel effect”. Paar jaar geleden stond dit ter discussie, ken de laatste stvza niet. Je kunt zeker altijd bedrijfsjurist worden. Bij de meeste bedrijven zijn er overigens meer juristen/niet-advocaten dan juristen/advocaten in dienst ook. Idd excuus voor de derail in dit topic
Ja en hierop aanvullend: er zijn ook zoveel stappen die je kunt nemen in de richting van de advocatuur, zijn ook bijvoorbeeld altijd best veel vacatures voor juridisch medewerker bij de rechtbank en dat zijn hele mooie startersfuncties, dus ik zou me daar ook niet door laten afschrikken!
Ik was echt een beetje in shock hierover. Dacht dat hij in de 70 of begin 80 zou zijn ofzo.
In mijn hoofd was die man al jaren dood. Niet dus.
Wat stoer van LeAnn Rimes dat ze foto’s heeft laten nemen van flare-ups en op deze manier aandacht vraagt voor acceptatie van psoriasis!
Nou Fred van Leer heeft ook niet echt z’n jaar. Hij is opgenomen in het ziekenhuis. Nog niet bekend wat er is.
Iets met twee liter pus
Daarvoor wordt je niet uit je huis getakeld.
Ben bang dat hij heel veel moeite heeft met die video.
Ik zou hier even geen grapjes over maken, hoe verleidelijk ook.
De situatie lijkt best heftig te zijn.
Oh wat eng, ik hoop dat het niet al te ernstig is maar dat klinkt niet goed.
Uit huis getakeld, waar zie je dat? Klinkt heftig…
Was bij onze concurrent. Rtl boulevard
Op instagram gaan helaas ook foto’s van die takelwagen de ronde. Ik vind het zo sneu hoop dat het goed komt met hem