Als hij geen geld bijverdient dan is zijn fortuin volledig aan haar uitgegeven in 35 jaar.
Maar als je zoveel geld hebt als hij, verdien je automatisch zoveel bij dat je niet meer hoeft te werken. Ik las laatst een berekening over Elon Musk of Jeff Bezos, weet even niet meer welke, die kan elke dag 1 miljoen dollar weggeven en het niet eens merken omdat hij zoveel verdient aan investeringen, beleggingen en rente enzo. Bizar!
Was sarcastisch, ik weet ook wel dat hij altijd geld bij zal verdienen. Je meet nu ook wel met twee gewichten want Jeff Bezos heeft een vermogen van 200 miljard en Elon Musk 70 miljard. Dr Dre is geen miljardair (meer).
Dit soort dingen kan ik dus niet aan hé. Hier kan ik met mijn kop niet bij. Net als dat ik niet moet gaan nadenken over het heelal want ik kom gewoon direct in een existentiële crisis terecht. Ik snap gewoon echt niet waarom je zoveel geld moet hebben, waarom je dat niet allemaal weggeeft en waarom er nog mensen sterven van de honger terwijl er anderen zijn die zoveel geld hebben dat ze een MILJOEN per dag weg kunnen geven zonder dat te merken. En dat die mensen zichzelf
nog in de spiegel kunnen aankijken en dat wij als mensheid daar niks aan doen. I CANNOT
Oh jeuzes ja dat is nogal een verschil. Wat een bedraaaaagen
Kan me niet voorstellen dat een rechter dit gaat toekennen.
Ik ben het hier helemaal mee eens maar vind dat toch ook wel een beetje hypocriet van mezelf want, hoewel op een totaal andere schaal, kan ik ook iedere dag een bedrag missen maar kies ik er ook voor om dat bedrag te besteden aan niet noodzakelijke producten die soms ook nog op een twijfelachtige manier geproduceerd/vervoerd worden. Waarom zou ik dan van anderen verwachten dat die “verantwoorder” met hun geld omgaan?
(Nou, omdat het om belachelijke bedragen gaat, maar wie bepaald wanneer het bedrag belachelijk wordt. Maw ik vind het lastig, de hele inrichting van onze/de meeste maatschappijen zou imo anders moeten).
Het bedrag dat jij per dag kunt missen gaat de wereld niet redden (denk ik). Geen reden om niet je best te doen en bij te dragen waar je kunt.
Maar die bozo whatever eikel heeft 200 miljard. Wie ook bepaalt waar de grens ligt, hij is zo ver voorbij de grens dat hij de grens niet eens meer kan zien. De grens is een klein stipje voor hem
Maar alle kleine bedragen van mensen die iets kunnen missen zou alwel een groot verschil kunnen maken en toch gebeurd dat ook niet. Voor veel van ons schuift het inkomen gedurende het leven ook omhoog, maar dat overschot staan we ook niet af. Dan gaan we ook opschalen met grotere huizen, auto’s en allerlei luxegoederen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die voor zichzelf bepalen waar de grens ligt (als ik een dagelijks overschot van X heb sta ik het af) dus hoe kan ik dan bepalen waar de grens voor een ander ligt?
Ik kan hier gewoon niks van vinden als ik dit lees
200 miljard.
Hij kan alles wat hij ooit heeft willen hebben aan auto’s, huizen en boten en meer gewoon kopen en dan heeft hij nog 198 miljard over om weg te geven. Dat is niet kiezen of delen, dat is kiezen en delen. Hij kan alles hebben wat hij wil EN anderen helpen.
Het is toch gewoon absurd en niet te vergelijken met Henk en Ingrid? Hij kan gewoon een miljard weggegeven zonder daar iets van te merken. Fuck hij kan 150 miljard weggeven. Echt, waar hebben we het over.
Hier begint de existentiële crisis dus, dit is waarom ik hier niet over na kan denken.
Maar aan de andere kant… Als dr. Dre het meeste heeft verdiend terwijl hij met haar was, is het toch niet gek dat zij die levensstijl die ze gezamenlijk hebben opgebouwd wil behouden. Ik weet niet hoe dit in hun specifieke situatie zit, maar ik vind dat er over het algemeen vaak snel veroordelend wordt gereageerd t.o.v. de partner/vrouw.
Haha ik moet nu even aan die serie Dirty John denken.
Hahaha ik kan dit niet aannn mn hoofd ontploft
Ja mee eens, maar ik blijf het toch hypocriet vinden van mezelf
Ik zal erover ophouden, is geen existentiële crisis waard.
Ik vind 2 miljard in 2018 en 10 miljard in 2020. Ik denk dat je van billion biljoen hebt gemaakt?
Iig vind ik 2 miljard in een jaar op dat vermogen niet echt veel maar ja, iets is beter dan niets.
En daar komt ook nog bij dat Jeff Bezos ook gewoon een hufter is die zijn personeel ongelooflijk slecht behandeld.
Daarnaast is het ook zo dat Jeff Bezos de meeste donaties die hij vorig jaar heeft gemaakt, heeft gedoneerd aan het Bezos Day One Fund, wat geheel onverrassend zn eigen fonds is. Het enige wat ie dus gedaan heeft is het geld in een andere potje gooien.
Ik vind persoonlijk dat niemand miljardair zou moeten kunnen zien, want inderdaad, wat ga je ooit met dat geld doen.
Hahah, ik heb geen Prime.
Er zijn ook miljardairs die heel veel geld weggeven (oa Elton John, Zuckenberg maar andere onbekende personen). -> https://www.quotenet.nl/zakelijk/a31383/40-miljardairs-geven-helft-van-hun-geld-weg-31383/
Het is ook wel zo dat miljardars hun geld investeren in bedrijven/vastgoed en daarmee welvaart en werkgelegenheid creëren.
Ik kan me ook vaak opwinden over het feit dat geld/armoede/rijkdom zo ongelijk verveeld is maar met deze kennis ga ik iets minder nucleair
Heb ik toevallig eerder dit jaar gedaan toen Amazon mij probeerde te dwingen om de overstap te maken tot een Nederlands abonnement. Prima Amazon dan stop ik er gewoon helemaal mee.