Pfff zou echt dom van ze zijn
Ja dat sowieso! Ik twijfel wel hoor, maar kan het nergens meer terugvinden
Edit: gevonden op de insta van damn honey. Wel door Linda geschreven! Ik had het verkeerd
Sowieso is er ook niet echt één lijn in de LINDA haha. Ik heb voor m’n thesis een stuk of 40 linda’s over heel wat jaren tijd geanalyseerd (niet over body positivity maar ander onderwerp) en de conclusie was praktisch dat ze heel tegenstrijdige dingen schrijven haha. Kreeg niet het gevoel dat er echt één strategie in zit of dat ze dat uberhaupt proberen
ja ik ben het zo met je eens!!! Vooral gewoon lekker voorbij gaan aan de achtergrond en dan zelf die hashtag ‘introduceren’, hoe ignorant kan je zijn.
Ik heb sowieso een hekel aan Linda de Mol sinds ze werd geïnterviewd tijdens de quarantaine in haar miljoenenhuis en vertelde dat ze een heleboel freelancers heeft moeten laten gaan ivm ‘financiële zorgen’ en het daarna letterlijk ging over hoe haar huis als een kasteel aanvoelt.
the horror!
Dat artikel “dan maak je maar zin” is niet door Linda zelf geschreven maar alleen verschenen in de Linda, en later ook teruggetrokken door de schrijfster die na reflectie ook inzag dat het een ouderwets en stom denkbeeld was om zin om te moeten maken voor je man
Als je een ander artikel bedoelt dat onlangs is verschenen: ik lees de Linda niet zo regelmatig dus dan heb ik niks gezegd!
In de Linda staan ook altijd van die achterlijk dure onzin producten / kleding en dan een tekst erbij als: het kost misschien een paar centen, maar deze pennenset van €300 / kandelaar van € 150 / antirimpecreme van € 80 / little black dress van € 500 heeft iedere vrouw nodig in haar leven! Doe eens gek en trakteer jezelf!!
Vind dat altijd zo priviledged over komen, niet iedereen kan (of wil!) honderden euro’s uitgeven aan een lamp in de vorm van een flamingo.
Ik heb daar nooit zo’n moeite mee. Als ik het me goed herinner wordt er ook vaak wel een mix gemaakt tussen relatief goedkope en dure producten. En die pagina’s met producten zijn toch ter inspiratie? Dus daar hoeft van mij ook niet per se een hema mascara te staan want die ken ik wel.
Gaat me meer om de tekst die er altijd bij staat. Als er gewoon staat wat voor product het is en waarom het zo mooi of bijzonder is prima. Maar het is vaak zo’n verhaal van ja Linda zweert hierbij en ze vindt het wel heeeeel duur maar dat is het helemaal waard. En dan denk ik echt van meit je vindt het helemaal niet duur, je hebt miljoenen op je rekening en verstrekt hypotheken aan vriendinnen, maar je wilt gewoon even reletable zijn.
Toch bijzonder met drie verschillende vaders
Ik had vanuit de tv shows waarin ik haar wel eens zie het idee dat ze stevig was. Dus vond het geweldig dat ze op de cover zou staan. Wat ik nu zie is heel anders dan wat ik in de tvshows zag. Geeft mij het idee dat ze eerst flink is afgevallen en gaan sporten om strakker te worden en toen pas op de cover is gaan staan.
Ja ik snap op zich wel wat je zegt. Maar tijdschriften worden natuurlijk gemaakt om inspiratie op te doen, en om jou misschien van iets te laten dromen wat je (nog) niet hebt. Dus zelf vind ik het altijd leuk om naar die dure dingen te kijken. Over die teksten heb ik niet echt een menig, die lees ik denk ik nauwelijks.
En ja, ik geloof inderdaad dat het een heel bewuste strategie is om Linda zo reletable mogelijk te laten zijn maar haar eeuwige geëmmer over haar gewicht om dan toch weer tot de conclusie te komen: ‘Maar ik hou gewoon zo veel van pasta en wijn!’ Vind ik ook irritant, maargoed dat werkt blijkbaar wel.
Los van dat ik denk dat je daar gelijk in hebt, dat ze eerst nog even twee maanden een personal trainer in de hand heeft genomen omdat ze wist dat deze cover eraan kwam (en ik dat dus echt hypocriet vind) kleed ze zich volgens mij ook wel vaak onflatteus. (Maar ik kijk al 10 jaar nauwelijks televisie dus misschien is dit inmiddels veranderd.)
Ze zeggen toch ook dat tv je breder/voller maakt dan je daadwerkelijk bent? Dus dat kan opzich wel kloppen. Ik zag Máxima een keer in het echt en toen was ik ook verbaasd hoe dun ze was.
Dit was ook heel erg mijn gevoel, wat ik opzich best begrijp (ik zou dat zelf immers ook doen), maar dan moet je het niet verkopen als bodypositivity.
Ook heeft ze duidelijk een spray tan gehad en is er hoogstwaarschijnlijk lichaams make-up bij komen kijken. Als je het dan hebt over bodypositivity, ga dan all the way. Ik vind dat dat niet zoveel met kilo’s te maken heeft, dus of je nou maatje 36 of maatje 46 hebt, maar met het accepteren van je lijf. Als je daar (nog) niet 100% bent (als in: je hebt nog zoveel extra’s nodig om je comfortabel te voelen), moet je het gewoon niet op deze manier met zo’n boodschap doen (denk ik).
Overigens zat ik te googlen en volgens mij heeft ze al eens eerder op soortgelijke wijze op de cover gestaan, zo’n 2(?) jaar geleden:
Oh da’s wat langer dan 2 jaar geleden excuus. Bij het artikel stond 2018, vandaar dat ik ervan uitging.
Lol
Dit is toch die cover waar ze in geplakt is?
Dit zijn allemaal slanke vrouwen die je ook gewoon op het strand ziet, ik snap niet wat hier body positivity aan is want veel vrouwen streven naar dit lichaamstype.