FF Boulevard #5

Waaaaarom blijven we onze prinsen en prinsessen dwingen om de hoogst mogelijke opleiding te doen. Je bent net zo waardevol als je havo doet, of een praktijkopleiding of whatever. En blijven zitten is geen optie! Dus dan hop naar het buitenland en kunnen we doen alsof ze niet is blijven zitten, maar dat ze gewoon “iets anders” nodig had.

43 likes

Op zich met je eens hoor dat elk niveau prima is en pushen onnodig maar misschien moeten we de rioolcomments op nu ook niet klakkeloos aannemen als betrouwbare bron.

Misschien wil die meid gewoon even lekker 2 jaar voor zichzelf in de relatieve luwte, wie weet. Ik snap het wel, als iedereen de hele tijd maar wat van je vindt, lijkt me behoorlijk verstikkend.

57 likes

Maar hoe weet je dat ze hiervoor gedwongen is, misschien wil ze dit zelf wel gewoon? Ik ken genoeg 17-jarigen die dolgraag een jaar in het buitenland zouden studeren/naar school gaan. Ik had ook een aantal klasgenoten die na hun middelbare school diploma een jaar high school in de VS zijn gaan doen voor de ervaring.

5 likes

En @Lemongrab ja eens hoor! Misschien vind ze het zelf wel heerlijk, kan ik me helemaal voorstellen. Ik had het meer over dat standaard naar VWO sturen en in het kader daarvan voelt dit als een “oplossing” in plaats van dat iemand gewoon zou blijven zitten.

En lol @ rioolcomments :joy:

Zou het niet heerlijk zijn als Alexia gewoon kapster zou worden. Of nagelstyliste.

No offense naar alle kappers en nagelstylisten

29 likes

Onze kroonprinses in België, Elisabeth heeft dit ook gedaan, oh een Spaanse prinses gaat er ook naartoe zie ik nu. Het is dus een ‘ding’ maar hoe dan ook lijkt het me een kans en ervaring!

5 likes

Omdat ik niet de indruk wil wekken dat het een beroep is waar ik op neer kijk. Maar het naar mijn indruk wel een beroep is wat in die kringen sociaal minder geaccepteerd wordt.

Maar met je laatste zinnetje benadruk je dat juist

1 like

Volgens mij bedoelt @Llamacorn het gewoon goed, ook al komt het er misschien niet zo handig uit. Maar volgens mij mogen prinsessen dat niet eens worden? Althans, je hoort het echt noooooit. Jammer eigenlijk he, die meiden weten gewoon al vanaf hun geboorte zo ongeveer wat het gaat worden.

23 likes

Dat zag je in de docuserie Klassen toch gewoon heel goed? In sommige wijken/sociale klassen is het de norm om voor een zo hoog mogelijk niveau te gaan, de kinderen op de basisschool zijn zowat alleen daar mee bezig en krijgen alle hulp door de hogere inkomens van hun ouders. Dat zal voor de prinsessen ook zo gelden, op een goede school gezet en alle hulp gekregen die nodig was, en opgevoed met het doel om hoog te scoren. Dan is het echt moeilijk om op het vmbo te belanden behalve als je het qua IQ gewoon niet in je hebt.

6 likes

Ik vind juist dat het er de wereld makkelijker van maakt :slight_smile: om soms gewoon van het goede uit te gaan en om niet over elk woordje te vallen.

53 likes

Ja daarom door het weer extra te benoemen krijgt het extra aandacht…

Het is een comment in een Boulevardtopic, geen wetsartikel. Ik vind dit soort discussies over de interpretatie van woorden muggenziften. Zoals hierboven al gezegd: als je iets op meerdere manieren kan interpreteren, kan je ook uitgaan van het goede. Niet alles hoeft te worden overgeanalyseerd

49 likes

Je hoeft niet iedereen op het rechte pad te brengen, zou zeggen let it go. Hele verhandelingen over de interpretatie en juistheid haalt de vaart er uit en het gaat hier toch veelal over roddels. Als het echt niet kan ok, maar nu leg je naar mijn idee regelmatig semi onschuldige comments helemaal onder de loep.

49 likes

Net 5 is lekker bezig! Eerst Britney en nu dit. Nu nog stoppen met seizoen 1800 van Grey’s Anatomy en dan wordt het misschien nog eens wat.

11 likes

Ik gok zomaar dat dit interview een paar uur daarna volledig op YouTube staat, al dan niet geript door iemand.

3 likes

Hé hallo greys is heel tof ja zeker dit
seizoen :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:
Dus dat alsjeblieft niet :wink:

4 likes

Topp ik ga voor de tv zitten!!

1 like

De eerste keer dat ik baal dat ik geen tv abonnement heb, hopelijk kan ik het snel ergens terugkijken. Ik kan niet wachten:)

2 likes

Ik denk dat het heel menselijk is om jouw kant van het verhaal te willen laten horen. Zelfs als je weet dat het misschien niet ‘slim’ is, maar dat ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat ze willen vertellen. Ben heel benieuwd wat ze te vertellen hebben en ben echt mega Team Harry haha.

14 likes