In zulk soort gevallen vind ik niet expliciet afstand doen een teken dat je de uitspraken blijkbaar niet verwerpelijk genoeg acht om je er actief over uit te spreken. Nu gaat het over moslims, maar als Erica iets had gezegd over de holocaust en Maxime zou daar ‘neutraal’ over zijn zouden we dat collectief ook maar raar vinden denk ik.
Zij deelt die mening. Dat heeft ze allang aangegeven. Overigens heeft ze zelf in het verleden vaak genoeg rare dingen gepost op facebook bijvoorbeeld waaruit hun racisme blijkt. Dus heel fijn dat Robbert zich hiervan distantieert.
En wel fijn als het je niks kan boeien wat ouders van vriendinnen denken. Als ik weet dat de ouders van vrienden racisten zijn, moet ik nagaan wat die vriendin dan denkt, of ik daar nog wel kan komen etc. Kan dat niet zomaar naast me neer leggen, zelfs als ik dat zou willen.
En nog even reactie hierop, want volgens mij denken sws veel mensen dat ze alleen haar moeder wilt steunen ofzo. Er zijn meerdere berichten op internet te vinden waaruit blijkt dat ze niet alleen haar moeder steunt, maar de mening herhaalt, aangeeft dit ook te vinden en er zelf ook nog een eigen verwoording aangeeft hoe vrouwen de dupe worden van de hoofdoek bijvoorbeeld.
Maar dan is het toch feit dat ze nergens reactie op geeft toch ook een reactie lijkt me?
Eerlijk, ik heb zelf ook mijn bedenkingen over het geloof. Maar over ieder geloof wat er bestaat. Ik denk namelijk dat mensen geen geloof nodig hebben, een geloof heeft mensen nodig.
Die Angela de jong zegt bij boulevard ff tussen neus en lippen door dat ze het met erica eens is
Oh dat hoorde ik niet. Zei die aran bade dat?
Ik vond hem 1000 jaar geleden zo’n kneus bij Expeditie Robinson. En nu bevestigt hij dat weer.
O zeker niet. Dat mensen ergens in willen geloven is aan de mens an sich. Dat is voor mij hetzelfde als iemand besluit geen vlees meer te eten. Zolang mensen niet voor mij gaan bepalen wat ik moet geloven of moet eten vind ik het helemaal prima. Het wordt voor mij pas een probleem wanneer mensen een geloof/eetstijl aan me op gaan dringen.
Wtf
Ik vond wat die aran/arun zei ook op het randje
Goh dat verbaast me nou niks van haar
Risico van het vak denk ik.
Beetje mosterd na de maaltijd misschien maar ik heb die livestream gisteravond gezien (Monica en Robbert zaten samen bij Mo thuis en zij gingen samen live op Instagram met Fawry) en het ging niet normaal los in de comments, superveel mensen bleven maar vragen wat ze van de Meilandjes en hun uitspraken vonden, dus dit kwam absoluut niet van Robbert zelf af, had ook niet de indruk dat hij het heel chill vond om er iets over te zeggen trouwens.
Reden te meer waarom ik Frits Sissing irritant vind
Ik snap niet waarom je dit opmerkt? Vind je hun racisme minder belangrijk, omdat je zelf ook je bedenkingen hebt bij het geloof? Dat zou ik nogal vreemd vinden en dat is dan zacht uitgedrukt.
Als ik dat vind, dan zeg ik dat wel. Ja ik heb mijn bedenkingen bij het Geloof, en zoals ik al zei: bij alle geloven die er bestaan. Ik geloof namelijk zelf helemaal nergens in. Maar als iemand daar voor kiest en daar zijn/haar leven aan wilt wijden is dat de keus van die persoon. Wat een ander of ik daar dan van vind doet er niet toe.
‘Hé Erica Meiland krijgt kritiek op haar racistische opmerkingen’
‘Ja, maar ik vind ook wat van geloof’
Vind je timing om je bedenkingen te delen maar vreemd.
Verbaast me niks, dat liet ze in de podcast van het AD ook al wel merken, en niet eens heel subtiel ofzo.
Komtie dan he, de welbekende ‘daarom zit ik op een forum om mijn mening te delen’ opmerking. Beetje lame, I know, maar ik gooi hem er toch in.
Denk dat het niet als ‘netjes’ bedoelt is maar juist shady. Een “I don’t know her” moment.
Oja dat zou ook nog kunnen. Zo had ik het nog niet bekeken.