FF Boulevard #6

Hij gaat niet opzoek naar de dader (?)
Hij wil door middel van een onafhankelijk onderzoek bij het OM laten aantonen dat er geen misstanden zijn gepleegd.

Mocht dat voor hem positief uitvallen, heeft hij de mogelijkheid om die kanalen aan te klagen voor smaad/laster.

9 likes

Maar
 Dat wordt toch al onderzocht als er aangifte tegen hem is gedaan? Haha is dit een soort van ‘aanval is de beste verdediging’? Ik snap het niet

1 like

Er is geen aangifte.

Hij verzoekt zelf aan het OM om een onderzoek te starten.

1 like

Het gaat wel om een onderzoek naar de dader toch en niet naar de misstanden? Ik snap het niet meer haha
“
heeft het kantoor namens de heer Borsato recentelijk het Openbaar Ministerie benaderd met het verzoek om zelfstandig onafhankelijk onderzoek in te stellen naar de bron van de insinuaties met zo nodig daaraan te verbinden strafrechtelijke gevolgen.”

@Freedom Er is (nog) geen aangifte tegen hem gedaan!

“Dader” als in die vele kanalen die de geruchten verspreiden, bedoel je?
Dan, ja!
Snap niet wat voor onderzoek daar voor nodig is, want dat staat gewoon letterlijk zwart op wit?

Het woord dader verwarde me.

4 likes

Ja, dat bedoel ik idd!

1 like

Ja dader is diegene die hem nu in kwaad licht zet.

Dus hij wil via het OM uitzoeken wie er (volgens hem) ‘roddels’ over hem verspreid?

1 like

En hij is dus al sinds medio 2020 bezig om dat onderzoek bij het OM te krijgen.
Vraag me af waarom dat zo ontzettend lang moet duren.

1 like

Yes dit! Als hij er echt niks mee te maken heeft lijkt het mij ook juist een onafhankelijk onderzoek te laten gebeuren.

5 likes

Hij zou wel tering veel lef hebben als hij zo’n onderzoek laat verrichten wetende dat hij schuldig is.

Het zegt zeker niet alles ( ik weet heel weinig over deze zaak, die officieel geen zaak is) maar als ik zou weten dat ik schuldig ben ga ik echt niet het openbaar ministerie aanschrijven om een onderzoek in te stellen.

4 likes

Maar is dit iets wat een OM doet dan?

2 likes

Zelfs het NOS heeft het even over Marco

Misschien is hij niet schuldig, misschien dĂ©nkt hij dat hij niet schuldig is (“ik sloeg op hun billen als grapje dat weet toch iedereen”) of misschien weet hij dat er niet genoeg bewijs is en ik kan me voorstellen dat als niet bewezen kan worden dat het waar is, iets al snel laster is? Maar ik ben totaal niet juridisch onderlegd hoor dus what do i know, maar denk niet per se dat deze move de kans dat hij onschuldig is groter maakt

17 likes

Ik ook niet.
Ik zeg alleen dat hij heel veel lef heeft om het uit te laten zoeken als hij schuldig is. Hij heeft het verzoek anderhalf jaar geleden ingediend, ver voor het naar buiten kwam.
Het zegt opzeker niet dat hij onschuldig is. Het kan inderdaad, zoals je zegt, zo zijn dat hij niet beseft dat hij schuldig is.

Wat wilde hij 1.5 jaar geleden laten uitzoeken dan, als het nog niet naar buiten was gekomen?

6 likes

Dat weet ik niet. Ik heb geen inzicht in het verzoek.
Ik ga af op wat zijn advocaten zeggen. En dat is dat hij anderhalf geleden het OM heeft verzocht om een onderzoek in te stellen naar aanleiding van de beschuldiging(-en).
Dat wijst er dus op dat hij privé al eerder op de hoogte was van wat er nu uiteindelijk naar buiten is gekomen.

1 like

https://www.ad.nl/show/borsato-wil-dat-justitie-onderzoek-doet-naar-roddelverspreiders-over-meisjesmisbruik~ad6ce87b/

Gaat Albertina de bak in? :drum:

2 likes

Ik hou zo van deze vrouw :joy: :heart:

10 likes

Voor zover ik weet kan je niet het OM zomaar verzoeken een onderzoek te doen om jouw naam te zuiveren. Ze werken daar niet op bestelling
?
Wrs heeft hij aangifte gedaan van laster tegen een nog onbekende dader.

18 likes