FF Quiz 16 - 2020

Een beetje kort dag maar vanavond is het alweer tijd voor de 16e quiz van dit jaar!
Vanaf 20.00u kun je stemmen en de polls zullen sluiten om 22.00u

Doe je mee?

  • Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

@moderators willen jullie dit topic pinnen?

2 likes

image

  1. Helaas was daar het coronavirus en werden de Olympische Spelen een jaar verplaatst, anders zaten we er nu middenin!
    Dit jaar zouden de spelen worden gehouden in Japan, Tokyo, maar wat was de eerste teamsport die op het Olympisch programma werd geplaatst?
  • Voetbal
  • Handbal
  • Basketbal
  • Volleybal

0 stemmers

  1. Nederland wordt elk jaar aangestuurd door één prominent persoon op de Olympische Spelen; de chef de mission. Maar voor wie was dat dit jaar oorspronkelijk de titel?
  • Maurits Hendriks
  • Jeroen Bijl
  • Pieter van den Hoogenband
  • Carl Verheijen

0 stemmers

  1. Ook op paralympisch vlak heeft Nederland veel succes, hoeveel medailles werden er in totaal op de afgelopen Spelen (2016) gewonnen?
  • 12
  • 36
  • 71
  • 62

0 stemmers

  1. Simone Biles is oppermachtig in het turen en won tijdens de Spelen in 2016 maar liefst 4/6 gouden medailles. Op welke toestellen won zij geen goud?
  • Balk en brug
  • Vloer en balk
  • Sprong en brug
  • Vloer en sprong

0 stemmers

Voor de mensen die niet zo veel met sport hebben, gelukkig zijn er ook nog andere vragen… Wellicht ligt de luchtvaart je iets beter?

  1. Wanneer en over welk traject werd de eerste passagiersvlucht van KLM gemaakt?
  • 5 april 1919, van Amsterdam naar Istanboel
  • 22 augustus 1922, van Londen naar Amsterdam
  • 17 mei 1920 van Londen naar Amsterdam
  • 17 mei 2020 van Amsterdam naar Moskou

0 stemmers

6. Wie is de oprichter van Ryanair​?

  • Wesley Ryan
  • Ryan Paulson
  • Tony Ryan
  • Jake Ryle

0 stemmers

7. Welk vliegtuig vloog in 1986 als eerst de wereld rond zonder te stoppen?

  • Rutan Voyager
  • Abramovic Flyer
  • Ikrut MC-21
  • Fairey Firefly I

0 stemmers

8. Zelf ben ik regelmatig te vinden op ons grootste vliegveld, om mensen te kijken of vliegtuigen te spotten maar hoe groot is Schiphol eigenlijk?

  • 27,87 km2
  • 22,43 km2
  • 31,66 km2
  • 24,48 km2

0 stemmers

Met het vliegtuig kun je natuurlijk op veel verschillende locaties komen, hoe goed is jullie kennis over de volgende geografische weetjes?

9. Wat is de kleinste onafhankelijke staat ter wereld?

  • Monaco
  • Liechtenstein
  • Vanuatu
  • Vaticaanstad

0 stemmers

10. In welk land vind je de grootste skilift ter wereld?

  • Bolivia
  • Oostenrijk
  • Ecuador
  • Australië

0 stemmers

11. Waarvoor staat de afkorting D.C. zoals deze wordt gebruikt in Washington D.C.?

  • District Capitale
  • District of Columbia
  • Deca Capitu
  • Demograpic Codac

0 stemmers

12. Wat is de hoogst gelegen hoofdstad van Europa?

  • Oslo
  • Wenen
  • Boedapest
  • Madrid

0 stemmers

Zelf zal ik, net als veel anderen, dit jaar weinig van deze landen zien. Daarom vul ik mijn tijd met het kijken van shows op Netflix, videoland etc.

  1. Maar sinds wanneer kunnen we in Nederland eigenlijk ook gebruik maken van Netflix?
  • 2009
  • 2011
  • 2013
  • 2010

0 stemmers

  1. . Welke serie/film staat vandaag (4-8) op één in de Nederlandse top 10 op Netflix?
  • Vis a vis
  • The umbrella acedemy
  • Good girls
  • Cursed

0 stemmers

15. De populaire serie 13 reasons why is gebaseerd op een boek. Wie schreef dit?

  • Nicola Yoon
  • Dylan Minnette
  • Deon Meyer
  • Jay Asher

0 stemmers

16. Een van mijn favoriete series, Grey’s Anatomy staat helaas nog niet op de Nederlandse Netflix, maar hoeveel afleveringen zijn er wel uitgezonden via andere kanalen?

  • 297
  • 317
  • 366
  • 401

0 stemmers

17. Een andere serie die te zien was op videoland was The Bachelorette waarbij Gaby Blaaser op zoek ging naar een nieuwe vlam, wie kreeg uiteindelijk haar laatste rode roos?

  • Joey
  • Niek
  • Jordy
  • Kasper

0 stemmers

Uiteindelijk doven de meeste vlammen weer, net als die van deze quiz.
Dat was ‘m!

13 likes

Ik heb als eerste alles ingevuld maar ook werkelijk alles gegokt dus mensen ga niet af op mijn antwoorden!!

3 likes

Pffff alles gegokt.

Haha ik was 2e en maakte me al steeds zorgen om mijn antwoorden, van die van jou waren steeds afwijkend. :joy: Maar goed ik heb ook alles gegokt haha

2 likes

Toch mee kunnen doen jeuj. Ben benieuwd hoe het is gegaan.

Die van de hoogst gelegen hoofdstad had iemand toevallig gezegd toen we er waren en die wist allemaal gekke feitjes. Dus hoop dat ik die goed heb.

1 like

Ik ben benieuwd. Leuke vragen :ok_hand:

1 like

Nou ik wist er een paar zeker :rofl: leuk gedaan!

1 like

Leuke vragen, super fijn dat je de quiz kon organiseren!

Op het nippertje nog gemaakt!

Hierbij de antwoorden!

  1. Helaas was daar het coronavirus en werden de Olympische Spelen een jaar verplaatst, anders zaten we er nu middenin!
    Dit jaar zouden de spelen worden gehouden in Japan, Tokyo, maar wat was de eerste teamsport die op het Olympisch programma werd geplaatst?

Voetbal was de eerste officiële teamsport op de Olympische Spelen. Al zijn er nog wel wat meningsverschillen over, de Spelen van 1900 en 1904 worden door sommigen als niet-officieel beschouwd maar de medaillewinnaars werden wel opgenomen in de data

  1. Nederland wordt elk jaar aangestuurd door één prominent persoon op de Olympische Spelen; de chef de mission. Maar voor wie was dat dit jaar oorspronkelijk de titel?
    Pieter van den Hoogenband zou chef de mission zijn voor 2020 (en houdt deze titel ook in 2021).

  2. Ook op paralympisch vlak heeft Nederland veel succes, hoeveel medailles werden er in totaal op de afgelopen Spelen (2016) gewonnen?

Het Nederlands team won in 2016 62 medailles op de Paralympische Spelen; 17x goud, 19x zilver en 26x brons

  1. Simone Biles is natuurlijk oppermachtig in het turen en won tijdens de Spelen in 2016 maar liefst 4/6 gouden medailles. Op welke toestellen won zij geen goud?

Simone Biles won geen medailles op balk en brug, hier gingen de titels naar Sanne Wevers (NED) en Aliya Mustafina (RUS)

Voor de mensen die niet zo veel met sport hebben, gelukkig zijn er ook nog andere vragen… Wellicht ligt de luchtvaart je iets beter?

  1. Wanneer en over welk traject werd de eerste passagiersvlucht van KLM gemaakt?
    De eerste commerciële vlucht van de KLM werd op 17 mei 1920 uitgevoerd vanuit Londen naar Amsterdam. Toen landde op Schiphol de door KLM gehuurde [De Havilland DH.16 G-EALU , gevlogen door de Engelse piloot H. Shaw.

6. Wie is de oprichter van Ryanair​?
Tony Ryan was de oprichter van Ryanair,

7. Welk vliegtuig vloog in 1986 als eerst de wereld rond zonder te stoppen?
De Rutan Voyager was het eerste vliegtuig dat de wereld rondvloog zonder te stoppen. Het vliegtuig werd gebouwd door Burt Rutan en had slechts één doel: de non-stop vlucht maken zonder te tanken. De recordvlucht begon op 14 december 1986 en landde weer 9 dagen later en had een afstand afgelegd van 42.432 km

8. Zelf ben ik regelmatig te vinden op ons grootste vliegveld, om mensen te kijken of vliegtuigen te spotten maar hoe groot is Schiphol eigenlijk?

Schiphol is 27,87 km2 groot, dat is groter dan steden als Leiden of Delft.

Met het vliegtuig kun je natuurlijk op veel verschillende locaties komen, hoe goed is jullie kennis over de volgende geografische weetjes?

9. Wat is de kleinste onafhankelijke staat ter wereld?
Vaticaanstad is de kleinste onafhankelijke staat ter wereld

10. In welk land vind je de grootste skilift ter wereld?
De grootste skilift ter wereld is te vinden in Bolivia, hier is de lift gelegen op 5300 meter hoogte in het Andes gebergte

11. Waarvoor staat de afkorting D.C. zoals deze wordt gebruikt in Washington D.C.?
D.C. staat voor District of Columbia

12. Wat is de hoogst gelegen hoofdstad van Europa?
De hoogst gelegen hoofdstad van Europa is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, Madrid. Het ligt 667 meter boven zeeniveau

Zelf zal ik, net als veel anderen, dit jaar weinig van deze landen zien. Daarom vul ik mijn tijd met het kijken van shows op Netflix, videoland etc.

  1. Maar sinds wanneer kunnen we in Nederland eigenlijk ook gebruik maken van Netflix?
    Op 11 september 2013 lanceerde Netflix zijn SVOD (subscripton video on demand) in Nederland

  2. . Welke serie/film staat vandaag (4-8) op één in de Nederlandse top 10 op Netflix?
    Op dit moment staat Vis a Vis op #1, The umbrella academy op #2, Good Girls op #4 en Cursed op #6

15. De populaire serie 13 reasons why is gebaseerd op een boek. Wie schreef dit?
Jay Asher schreef in 2007 het boek Thirteen Reasons Why

16. Een van mijn favoriete series, Grey’s Anatomy staat helaas nog niet op de Nederlandse Netflix, maar hoeveel afleveringen zijn er wel uitgezonden via andere kanalen?
Er zijn maar liefst 317 afleveringen uitgezonden van Grey’s Anatomy. Dat zijn ongeveer 12500 minuten, als je het beschouwt als een full-time baan (8u pd) zou je er ongeveer 'n maand mee kwijt zijn om alle afleveringen te kijken

17. Een andere serie die te zien was op videoland was The Bachelorette waarbij Gaby Blaaser op zoek ging naar een nieuwe vlam, wie kreeg uiteindelijk haar laatste rode roos?
Gaby gaf haar laatste rode roos uiteindelijk aan Joey maar ze bleken uiteindelijk toch niet meant to be

Hoop dat jullie 'm een beetje leuk vonden!

Hahahaha ben Grey’s anatomy aan het herzien en dit is wel heel confronterend, nog niet zo lang terug begonnen en net klaar.

1 like

Het zijn er eigenlijk nog meer, 363! @punaise (erg dat ik dit weet, maar goed)

Oh huh? Als ik op google zoek krijg ik meteen 317?

Ik zie het ja, als je specifiek zoekt op aantal afleveringen zie ik ook 317! Maar als je dan verder kijkt staat er ook 363.
Maakt mij verder niet uit hoor haha, maar ik wist het toevallig nadat ik van de week opzocht wanneer seizoen 17 begint

1 like

Ik denk dat ze daarbij s16+17 ook beiden hebben meegeteld (er van uitgaande dat een seizoen ongeveer 23 afleveringen heeft)
En volgens twitter ‘soon’ maar waneer soon dan mag zijn :thinking:

1 like

Wauw ik wist er maar 2 :rofl::rofl::rofl: wel gênant om te moeten toegeven dat 1 daarvan de bachelorette vraag was :grimacing::grimacing:

En natuurlijk de turnvraag, nederlands trots op de balk en mn allergrootste favo mustafina op de brug :heart_eyes:

2 likes

bij deze de uitslag

Gefeliciteerd @Anna88 @SuperCoolePinda @Petje

Forummer Score
Anna88 13
SuperCoolePinda 13
Petje 13
Unquestionable 12
Ohappyday 12
Teigetje 12
oversized 11
Jeminae 11
Mimosa 11
GEEZ 10
Acquiesce 10
MaartenvanRossem 10
Honey 9
Mhysa 9
Masterchef 9
Evenveel 9
Sensatie 9
Waves 9
Oizys 9
Violet_Hill 9
Random 9
Dombo 8
Chuckie 8
Chili 8
Petitfour 8
Pippi 8
Quinoa 8
Pierlala 7
FrauHelga 7
Rozecoupeschaar 7
mikselke 7
monkeyslut 7
Dancingqueen 7
JaneDoe 7
Gelatelli 7
Calliope 7
Niffler 7
Katie 7
Crumble 7
Luzarl 7
Huismus 6
Toubab 6
Saturnus 6
Danny_Ricc 6
Cookie 6
Sashimi 6
Baratheon 6
Slakje 6
Nefertiti 6
Medinilla 6
James 5
Ballorig 5
FISSA 5
Koffiekopje 5
Puzzelmeiske 5
Wortel 5
Bakkes 4
vitaminwater 4
Eenhoorn 4
Rockabye 4
Sjern 4
Dommel 4
Citroenlimonade 4
Lepelsteeltje 4
banksy 4
Bertie 3
Falafel 3
Niettepruimen 3
Mevr.Stemband 2
Barosmijnschatje 2
Quinn 1
keekie 0
Fredje 0
6 likes