FF Quiz 17

Aanstaande woensdag 21 augustus om 20:00 uur is het weer tijd voor een nieuwe FF quiz.

De vragen zullen onder andere gaan over films, huisdieren, de Efteling en kerstmis!

Ik wil jullie vragen om dit topic leeg te houden totdat de quiz woensdagavond online staat.
@moderators willen jullie dit topic pinnen?

Doen jullie woensdag mee met de quiz?

  • Zeker
  • Misschien
  • Nee, ik kan helaas niet

0 stemmers

2 likes

Jaa daar gaan we weer! Het zijn 20 vragen en ik wens jullie allemaal heel veel succes.

1. Welke film heeft op dit moment (augustus 2019) het meeste geld opgebracht?

  • Avengers: Endgame
  • Avatar
  • Titanic
  • Frozen

0 stemmers

2. Nu even wat verder terug in de tijd. Zelf heb ik er niet veel van meegemaakt want in dit jaar werd ik geboren en keek ik nog geen films. Wat was in 1992 de meest populaire film?

  • Aladdin
  • Home Alone 2: Lost in New York
  • Batman Returns
  • The Bodyguard

0 stemmers

3. In 1992 keek ik misschien nog geen films, maar dat heb ik in mijn verdere leven goed ingehaald. Vooral de Harry Potter films heb ik heel veel gekeken. Ze zijn natuurlijk allemaal populair, maar welke Harry Potter film heeft het minste geld opgehaald?

  • Harry Potter en de Steen der Wijzen
  • Harry Potter en de Halfbloed Prins
  • Harry Potter en de Gevangenen van Azkaban
  • Harry Potter en de Geheime Kamer

0 stemmers

4. Doordat ik verslaafd ben aan films gaat het hier nu al een tijdje over. Ik beloof dat ik er na deze vraag even over zal ophouden. Heel veel films worden opgenomen In de Universal Studios wat een onderdeel is van NBC Universal in Los Angeles. Deze studio is in 1912 opgericht door de Duitse Carl Leammle, onder welke naam is de studio opgericht?

  • Universal Film Company
  • Universal Film Studios
  • Universal Film Manufacturing Company
  • Universal Film Manufacturing Studios

0 stemmers

5. In Los Angeles is natuurlijk nog veel meer te doen dan alleen de Universal Studios. Zo zijn er veel pretparken, maar ook veel musea. Hoeveel musea zijn er in Los Angeles?

  • 918
  • 841
  • 732
  • 699

0 stemmers

6. Om in Los Angeles te kunnen komen vanuit Nederland moet je met het vliegtuig. Dat kan alleen vanaf het grootste vliegveld van Nederland, namelijk Schiphol. Op Schiphol ben je nooit alleen en in 2018 hebben maar liefst 70.956.594 passagiers gebruik gemaakt van dit vliegveld. Ben jij 1 van deze passagiers geweest? Ik niet, ik heb in 2018 alleen via Rotterdam The Hague Airport gevlogen. Naast Rotterdam The Hague Airport en Schiphol hebben we ook nog het kleinere vliegveld Maastricht Aachen Airport. Hoeveel passagiers heeft het vliegveld Maastricht Aachen Airport gehad in 2018?

  • 228.698
  • 301.322
  • 198.394
  • 274.986

0 stemmers

7. Vandaag is een van de laatste dagen van de horoscoop van de leeuw. Wat is volgens de astrologie het sterrenbeeld dat het beste past bij een leeuw?

  • Waterman
  • Stier
  • Tweelingen
  • Maagd

0 stemmers

8. Naar aanleiding van de vorige vraag denk ik dat ik de relatie met mijn vriend maar moet verbreken. Ik ben een leeuw en hij is een boogschutter en dat is geen goede match. Grapje uiteraard, ik geloof daar absoluut niet in. Waar ik wel in geloof is in Disney en dan voornamelijk in The Lion King. In de film versie uit 1994 werd de stem van Zazoe in het Nederlands ingesproken door Paul van Gorcum. Welke van de onderstaande zinnen is niet waar?

  • Paul van Gorcum is de Baron uit Bassie en Adriaan
  • Paul van Gorcum is de stem van Gargamel uit de Smurfen
  • Paul van Gorcum is de stem van Jolly Jumper uit Lucky Luke
  • Paul van Gorcum is de stem van Geest uit Aladdin

0 stemmers

9. Over kinderprogramma’s gesproken. Een favoriet programma van mij van vroeger is Samson en Gert. Welke bekende hond is ooit bij Samson op bezoek geweest?

  • Bobbie
  • Bobo
  • Dommel
  • Snoopy

0 stemmers

10. Het uiterlijk van Samson is geïnspireerd door de rassen de Boarded Collie en de Old English Sheepdog. Maar wat is het in Nederland meest voorkomende hondenras?

  • Golden Retriever
  • Chihuahua
  • Bulldog Terrier
  • Labrador Retriever

0 stemmers

11. En als we dan toch bezig zijn over honden. Wat zijn de meest gegeven hondennamen in Nederland?

  • Bo en Diesel
  • Max en Luna
  • Bo en Max
  • Luna en Diesel

0 stemmers

12. Een hond moet natuurlijk ook worden uitgelaten. En voor een hond is er geen leukere plek dan een park. Wat is het grootste Nederlandse park?

  • Nationaal Park de Biesbosch
  • Nationaal Park Oosterschelde
  • Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug
  • Nationaal Park de Hoge Veluwe

0 stemmers

13. De vorige vragen gingen over honden, maar honden zijn niet de populairste huisdieren in Nederland. Welk dier is dit wel?

  • Konijn
  • Vogel
  • Kat
  • Goudvis

0 stemmers

14. Als we een dagje weggaan moeten we onze huisdieren thuislaten. Je kat of konijn mag niet mee naar De Efteling. Toch is de Efteling het meest populaire uitje onder Nederlanders. Maar hoeveel kost tegenwoordig een entreekaartje aan de kassa (zonder kortingen) voor het hoogseizoen?

  • 40 euro
  • 42 euro
  • 44 euro
  • 38 euro

0 stemmers

15. In 2001 hadden we de euro nog niet en was de toegangsprijs voor de Efteling nog in guldens. Hoeveel betaalde je in 2001 voor een kaartje in guldens?

  • 22 gulden
  • 32 gulden
  • 42 gulden
  • 52 gulden

0 stemmers

16. Die Efteling kaartjes zijn aardig prijzig. Attractiepark Drievliet staat bekend als een van de goedkopere pretparken in Nederland. Hoe duur kost daar een toegangskaartje (zonder korting) aan de kassa?

  • 25 euro
  • 26,50 euro
  • 24,50 euro
  • 24 euro

0 stemmers

17. In de Efteling wonen op dit moment 12 Holle Bolle Gijzen. Elk eten ze gemiddeld 4000 liter afval per dag. Maar hoe vaak zegt Holle Bolle Gijs ‘papier hier’ op een dag?

  • 10.000 keer
  • 13.400 keer
  • 15.000 keer
  • 17.400 keer

0 stemmers

18. Iemand die niet in de Efteling voorkomt, maar over een tijdje wel weer zijn entree gaat maken in Nederland is de kerstman. Door Coca Cola is zijn pak tegenwoordig een rood pak, maar welke kleur was dit pak vroeger?

  • Geel
  • Groen
  • Blauw
  • Zwart

0 stemmers

19. Het kerstliedje Jingle Bells is oorspronkelijk geen kerstliedje. Dit lied is geschreven voor een andere feestdag. Welke feestdag is dit?

  • Drie Koningen
  • Pasen
  • Pinksteren
  • Thanksgiving

0 stemmers

20. In Nederland worden er jaarlijks aardig wat kerstkaarten verstuurd. Dit zorgt elk jaar weer voor drama bij de post. Hoeveel kerstkaarten worden er gemiddeld per huishouden verstuurd?

  • 24 kaarten
  • 30 kaarten
  • 39 kaarten
  • 18 kaarten

0 stemmers

7 likes

Ik ben benieuwd! Leuke quiz :grin:

1 like

Ben benieuwd naar deze antwoorden haha. Leuk gedaan!

1 like

Echt, ik denk altijd dat ik best veel kennis heb, en vooral goed ben in nutteloze feitjes onthouden, maar elke quiz weer moet ik bijna elke vraag gokken :expressionless: Maar alsnog heel leuk hoor @Dancingqueen, heb me weer vermaakt en ben benieuwd naar de antwoorden!

4 likes

Leuke verhaaltjes/bruggetjes bij de vragen!

1 like

Quiz hangt heel erg leuk aan elkaar! Goed gedaan! :slight_smile:

1 like

Leuke quiz! Ben heel benieuwd naar de antwoorden.

1 like

Leuke quiz weer!!

1 like

Leuke quiz! Een paar wist ik zeker o.a die van dat sterrenbeeld haha. Ik ben ook een leeuw en mijn vriend is niet mijn match haha

1 like

Echt een hele leuke quiz dit!

1 like

Heel leuk!

1 like

haha wat leuk gedaan!!

1 like

Haha leuk al die bruggetjes tussendoor!

En hierbij de antwoorden! Ik vond het erg leuk om te maken en ik hoop dat jullie veel vragen goed hebben.

  1. Welke film heeft op dit moment (augustus 2019) het meeste geld opgebracht?
    Avengers: Endgame

  2. Nu even wat verder terug in de tijd. Zelf heb ik er niet veel van meegemaakt want in dit jaar werd ik geboren en keek ik nog geen films. Wat was in 1992 de meest populaire film?
    Aladdin

  3. In 1992 keek ik misschien nog geen films, maar dat heb ik in mijn verdere leven goed ingehaald. Vooral de Harry Potter films heb ik heel veel gekeken. Ze zijn natuurlijk allemaal populair, maar welke Harry Potter film heeft het minste geld opgehaald?
    Harry Potter en de gevangenen van Azkaban

  4. Doordat ik verslaafd ben aan films gaat het hier nu al een tijdje over. Ik beloof dat ik er na deze vraag over zal ophouden. Heel veel films worden opgenomen In de Universal Studios wat een onderdeel is van NBC Universal in Los Angeles. Deze studio is in 1912 opgericht door de Duitse Carl Leammle, onder welke naam is de studio opgericht?
    Universal Film Manufacturing Company

  5. In Los Angeles is natuurlijk nog veel meer te doen dan alleen de Universal Studios. Zo zijn er veel pretparken, maar ook veel musea. Hoeveel musea zijn er in Los Angeles?
    841

  6. Om in Los Angeles te kunnen komen vanuit Nederland moet je met het vliegtuig. Dat kan alleen vanaf het grootste vliegveld van Nederland, namelijk Schiphol. Op Schiphol ben je nooit alleen en in 2018 hebben maar liefst 70.956.594 passagiers gebruik gemaakt van dit vliegveld. Ben jij 1 van deze passagiers geweest? Ik niet, ik heb in 2018 alleen via Rotterdam The Hague Airport gevlogen. Naast Rotterdam The Hague Airport en Schiphol hebben we ook nog het kleinere vliegveld Maastricht Aachen Airport. Hoeveel passagiers heeft het vliegveld Maastricht Aachen Airport gehad in 2018?
    274.986

  7. Vandaag is een van de laatste dagen van de horoscoop van de leeuw. Wat is volgens de astrologie het sterrenbeeld dat het beste past bij een leeuw?
    Waterman

  8. Naar aanleiding van de vorige vraag denk ik dat ik de relatie met mijn vriend maar moet verbreken. Ik ben een leeuw en hij is een boogschutter en dat is geen goede match. Grapje uiteraard, ik geloof daar absoluut niet in. Waar ik wel in geloof is in Disney en dan voornamelijk in The Lion King. In de film versie uit 1994 werd de stem van Zazoe in het Nederlands ingesproken door Paul van Gorcum. Welke van de onderstaande zinnen is niet waar?
    Paul van Gorcum is de stem van Geest uit Aladdin

  9. Over kinderprogramma’s gesproken. Een favoriet programma van mij van vroeger is Samson en Gert. Welke bekende hond is ooit bij Samson op bezoek geweest?
    Dommel

  10. Het uiterlijk van Samson is geïnspireerd door de rassen de Boarded Collie en de Old English Sheepdog. Maar wat is het in Nederland meest voorkomende hondenras?
    Labrador Retriever

  11. En als we dan toch bezig zijn over honden. Wat zijn de meest gegeven hondennamen in Nederland?
    Max en Luna

  12. Een hond moet natuurlijk ook worden uitgelaten. En voor een hond is er geen leukere plek dan een park. Wat is het grootste Nederlandse park?
    Nationaal Park Oosterschelde

  13. De vorige vragen gingen over honden, maar honden zijn niet de populairste huisdieren in Nederland. Welk dier is dit wel?
    Kat

  14. Als we een dagje weggaan moeten we onze huisdieren thuislaten. Je kat of konijn mag niet mee naar De Efteling. Toch is de Efteling het meest populaire uitje onder Nederlanders. Maar hoeveel kost tegenwoordig een entreekaartje aan de kassa (zonder kortingen) voor het hoogseizoen?
    42 euro

  15. In 2001 hadden we de euro nog niet en was de toegangsprijs voor de Efteling nog in guldens. Hoeveel betaalde je in 2001 voor een kaartje in guldens?
    42 gulden

  16. Die Efteling kaartjes zijn aardig prijzig. Attractiepark Drievliet staat bekend als een van de goedkopere pretparken in Nederland. Hoe duur kost daar een toegangskaartje (zonder korting) aan de kassa?
    24,50 euro

  17. In de Efteling wonen op dit moment 12 Holle Bolle Gijzen. Elk eten ze gemiddeld 4000 liter afval per dag. Maar hoe vaak zegt Holle Bolle Gijs ‘papier hier’ op een dag?
    15.000 keer

  18. Iemand die niet in de Efteling voorkomt, maar over een tijdje wel weer zijn entree gaat maken in Nederland is de kerstman. Door Coca Cola is zijn pak tegenwoordig een rood pak, maar welke kleur was dit pak vroeger?
    Groen

  19. Het kerstliedje Jingle Bells is oorspronkelijk geen kerstliedje. Dit lied is geschreven voor een andere feestdag. Welke feestdag is dit?
    Thanksgiving

  20. In Nederland worden er jaarlijks aardig wat kerstkaarten verstuurd. Dit zorgt elk jaar weer voor drama bij de post. Hoeveel kerstkaarten worden er gemiddeld per huishouden verstuurd?
    39

5 likes

Ah kak helemaal vergeten dat de quiz vandaag al was. En het waren nog wel zulke leuke vragen :worried:

1 like

Ben echt mega verbaasd door het aantal kerstkaarten haha

5 likes

Ja, dat was ik ook. Ik ken wel een paar mensen die er elk jaar tussen de 70 en 80 versturen. Die trekken het gemiddelde wel omhoog.

1 like

Ah ja je hebt helemaal gelijk. Foutje :flushed: