FF Quiz 2019 deel 18

Dag allemaal!

Vanavond is het weer tijd om je ongegeneerd uit te sloven voor eeuwige forumroem!!!

afbeelding

True to character was ik uiteraard helemaal vergeten dat ik deze keer de quizmaster ben, vandaar deze late aankondiging. Maar zoals we allemaal weten, zijn spontane beslissingen áltijd de beste beslissingen: dus doe je mee vanavond?

  • Oh jazeker
  • Nee

0 stemmers

Om 20:00 “exact” tot 22:00 staat er weer een aantal pittige vragen klaar voor de echte wereldse en belezen meid en/of knul.

Sla je atlas nog even open, Check snel even de politieke prognose in Liechtenstein, want vanavond gaan we grenzeloos geografisch genieten.

Ik verzoek jullie niet te reageren op dit topic tot de quiz klaarstaat. @moderators zouden jullie zo vriendelijk willen zijn dit topic te pinnen?

Tot vanavond!

9 likes

76446a35c6_1462881805_Het-vliegtuig-is-natuurlijk-een-fantastische-uitvinding

**Kom en vlieg met me mee, we maken een rondje langs de gekste, bruutste en beruchte DICTATORS **

Vraag 1: Van welk land waren vader en zoon ‘Papa Doc’ en ‘Baby Doc’ de opeenvolgende dictators?
Papa Doc liet alle zwarte honden in zijn land afschieten omdat hij ervan was overtuigd dat zijn poitieke tegenstander zich had getransformeerd in een hond

  • Granada
  • Trinidad and Tobago
  • Haïti
  • Jamaica
  • Antigua and Barbuda

0 stemmers

Vraag 2: Imelda Marcos staat bekend om haar gigantische schoenencollectie, die ze betaalde van de meer dan 10 MILJARD dollar die haar dictatorman stal uit de staatskas. Van welk land was hij de dictator?
deze dictator gaf zijn 12 vertrouwelingen allemaal een goud horloge om hun eeuwige trouw af te dwingen

  • Colombia
  • Venezuela
  • Chili
  • Filipijnen
  • Maleisië

0 stemmers

Vraag 3: De voormalig dicator van welk land was zo geobsedeerd door het nummer 9 dat hij bankbiljetten van 100 en 50 liet vervangen door 90 en 45?
Hiermee stortte hij het land in een financiële crisis door de oude biljetten waardeloos te verklaren

  • Brunei
  • Gabon
  • Ghana
  • Bangladesh
  • Myanmar

0 stemmers

Vraag 4: De voormalig dictator van Gambia beweerde wat te kunnen genezen binnen 3 dagen door middel van een kruidenmix?
Tevens beweerde hij de titel “Admiraal van de Navy van Nebaska” te hebben ontvangen van president Obama. Detail: Nebraska is een staat die niet aan zee grenst

  • AIDS
  • Kanker
  • Homoseksualiteit
  • Gebrek aan ritme
  • democratie

0 stemmers

Vraag 5: Ghadaffi, de voormalig dictator van Libië, diende ooit een VN motie in om een Europees land op te heffen en onder te verdelen onder de buurlanden nadat zijn zoon werd opgepakt in dit land. Over welk land gaat dit?
Ghadaffi liet zich permanent omringen door een staff van vrouwelijke soldaten

  • Zweden
  • Denemarken
  • België
  • Zwitserland
  • Oostenrijk

0 stemmers

Vraag 6: De dictator van welk Afrikaans land liet zich inhuldigen tot keizer in een ceremonie die meer dan 1/3e van de hele staatskas kostte?
Hij bestelde onder andere 4 replica’s van the arc de triomphe, op ware grootte.

  • Tsjaad
  • Mali
  • Centraal Afrikaanse republiek
  • Oeganda
  • Burundi

0 stemmers

Vraag 7: De dicatator van Equatoriaal Guinee liet op één avond 150 tegenstanders vermoorden door soldaten die verkleed waren als?
Ook werd iedereen die een bril droeg of het woord “intellectueel” uitsprak vervolgd.

  • President Bush sr.
  • de Paus
  • de kerstman
  • Michael Jackson
  • leeuwen

0 stemmers

Vraag 8: De dictator van Panama werd uit zijn schuilplaats gedwongen doordat Amerikaanse troepen dagenlang keiharde muziek draaiden. Welk nummer bleek het meest effectief?
Funfact: hij was dol op penpals en had lang briefcontact met een 10 jarig Amerikaans meisje

  • Toto - Afrika
  • Europe - Final Countdown
  • Guns 'n Roses - Welcome to the jungle
  • Limp Bizkit - Rollin’
  • Rick Astley - Never gonna give you up

0 stemmers

Vraag 9: Welke dictator bezat een koran geschreven in zijn eigen bloed.
Detail: Hij had tevens erge smetvrees

  • Ghadaffi
  • Hussein
  • Assad
  • Khomeini
  • al-bashir

0 stemmers

Vraag 10: George Clooney gebruikte het geld van zijn Nespresso campagnes om de dictator van welk land met een satelliet te bespioneren en zo tegenstanders te waarschuwen voor aanvallen?
what else

  • Sudan
  • Somalië
  • Venezuela
  • Uzbekistan
  • Pakistan

0 stemmers

Vraag 11: Wat is de laatste dictatuur van Europa? (Geografisch Europa)
“het is beter een dictator, dan een homo te zijn”, aldus deze man.

  • Liechtenstein
  • Moldavië
  • Litouwen
  • Wit-Rusland
  • Armenië

0 stemmers

Vraag 12: In welk Europees land staat het grootste paleis ter wereld, dat werd gebouwd als huis voor de voormalig dictator?
Momenteel huist het kabinet er, al gebruiken die slechts 200 van de duizenden kamers

  • Bulgarije
  • Servië
  • Andorra
  • Roemenië
  • Azerbeidzjan

0 stemmers

Vraag 13: Welk fruit kreeg van de voormalige dictator van Turkmenistan een eigen maand aangewezen?
Ook hernoemde hij het woord ‘brood’ naar zijn moeder’s naam

  • Abrikoos
  • Nectarine
  • Dadel
  • Meloen
  • Druif

0 stemmers

Vraag 14: In welk land werd youtube geblokt nadat videos opdoken van de president die in een beschonken moment te zien was tijdens een karaokeoptreden?

  • Tajikistan
  • Turkmenistan
  • Kirgizië
  • Kazachstan
  • Oezbekistan

0 stemmers

Vraag 15: Wat is het andere beroep van de dictator van Turkmenistan?
Naast internet-meme zijn

  • Gynaecoloog
  • Rapper
  • Tandarts
  • Volleybal coach
  • advocaat

0 stemmers

FIN DE FIESTA

Sorry voor de vertraging, al is ie wel on brand. Dank voor jullie inzet en succes!

turkmemistan12 !

GROETJES
turmemistan4

13 likes

Joe alles gegokt

23 likes

Ik wist ze allemaal

5 likes

Hahaha dit was de eerste keer dat ik mee deed, love de vragen

1 like

Oke nerd :nerd_face:

2 likes

Als ik t ooit nog eens mag doen, zal ik topo doen. Dat was ook m’n plan, maar kon de dictators niet weerstaan :thumbsup:

4 likes

oke ik wist helemaal niks

4 likes

Dictators zijn duidelijk niks voor mij… Maar ik ben blij dat je het gehaald hebt @Zemraluani

1 like

Alles gegokt, ben zeer benieuwd naar de antwoorden.

1 like

Topo daarentegen… Ik ben op mijn heenreis van vakantie de 50 states gaan oefenen, dus kom maar op!

1 like

Kan niet wachten op de antwoorden, ben erg gefascineerd

2 likes

Jaaa topo

1 like

Ik ben ook achter allerlei landennamen gekomen. Turkmenistan?

1 like

Oké dit was… pittig :sweat_smile:

1 like

Dit is wel een persoonlijk succes nummer geworden van mij denk ik. Hahaha kende sommige namen van personen niet eens. :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Ik wist er zowaar een paar, maar heb het meeste toch gewoon weer moeten gokken. Vond het wel een briljant thema, weet niet hoe ik dat over twee weken ga evenaren…

2 likes

Ik vond het echt een brilante quiz!

1 like

Jezus @Zemraluani moest het zo moeilijk :hot_face:

1 like

Yo chill @Zemraluani ik wist letterlijk niks.

1 like