FF-quiz 2019 deel 2 - LOSER-editie

Mijn hond is erg geïntrigeerd door het geluidsfragment. Lijkt een soort teckel lokroep.

3 likes

@Quinoa Thanks voor de leuke quiz! :v:t3:

7 likes

Ik vond sommige antwoorden zo leuk, dat ik stiekem daar op wilde stemmen.

15 likes

Aaaaahhh zo leuke quiz!!! Eindelijk een waardoor ik me niet dom voel :sparkles::green_heart:

6 likes

Geweldig!

2 likes

Heel leuk gedaan!! Ik twijfelde even over het dier van Schotland,maar dat is goedgekomen ( hopelijk :joy:)

2 likes

Hahaha geweldig dit

1 like

Love deze quiz, eindelijk wat punten :grinning:
Thanks voor het maken!

2 likes

Ik moest me echt inhouden om niet op de meest foute antwoorden te drukken, zoals lapjes kat hahah

6 likes

Hahaha dit was erg leuk

1 like

Haha, heerlijke quiz! Krijg ben ik bang wel nachtmerries van die wassen beelden :joy:

1 like

Hahahah ja die met die kamelen en bulten

3 likes

Mijn vogel was er ook nogal van onder de indruk. Eerst keek ie heel krom maar nu is hij al een paar minuten terug aan het knorren en roepen. Volgens mij heeft hij een beetje last van een identiteitscrisis

5 likes

Ik moest me zo inhouden om niet op
‘zwaan met hoorns’ te stemmen​:pensive::pensive:

3 likes

Geweldig haha, maar waarschijnlijk heb ik nog steeds een paar fout

En dan nu de antwoorden:

Thema 1: nostalgische kinderprogramma’s

Vraag 1:

Here we gooooo! Sam, Alex en Clover zijn de hoofdpersonen van de serie Totally spies. Deze 3 middelbare scholieren worden regelmatig opgebeld door Jerry om boeven te vangen. Hoe zag hun ‘telefoon’ eruit?

Het goede antwoord is: C

Vraag 2: https://d.gr-assets.com/hostedimages/1380395268ra/761239.gif

Hij woont in een ananas diep in de zee, SPONGEBOB SQUAREPANTS! Hoe heet het restaurant waar hij die befaamde krabburgers maakt eigenlijk?

Het goede antwoord is: De Krokante Krab

vraag 3

image

Ik koekeloer hier, ik koekeloer daar, ik koekeloer het hele jaar… Hoe heten deze dierlijke hoofdpersonen naar wie menig kleuter koekeloert?

Het goede antwoord is: Moffel en Piertje

Thema: Tussen Kunst en Kitsch

Vraag 4:

In het liedje ‘Leonardo’ zingt K3: “Ik ben verliefd op Leonardo. Leonardo Di Caprio. Pak me vast, ik wil met je dansen. Net als op die grote boot. We dansen tot die boot straks wegzinkt in de zee.”

Dit liedje refereert naar een film waarin Leonardo speelde, hoe heet deze film?

Het goede antwoord is: Titanic

Vraag 5:

Door welke schilder is De Nachtwacht geschilderd?

Het goede antwoord is: Rembrandt van Rijn

Thema: sprookjes

vraag 6

Deze GIF laat een scène zien uit een beroemd sprookje. Hoe heet de prinses die hier haar glazen muiltje verliest?

Het goede antwoord is: Assepoester

Thema: Fake it untill you make it

vraag 7

Madame Tussauds staat bekend om haar wassen beelden van beroemdheden. De vestiging in Londen is nog een stapje verder gegaan en heeft acteurs een wassen masker gegeven om een koninklijk paar te impersoneren. Welk koppel heeft deze eer gekregen?

Het goede antwoord is: Megan Markle en Prince Harry

Vraag 8:

De normale wassen beelden zijn niet altijd geslaagd, normaal is deze zangeres crazy in love, maar op dit wassen beeld zal ze niet zo dol op zijn. Welke zangeres hebben ze geprobeerd na te maken in was?

Het goede antwoord is: Beyonce

vraag 9

De maker van dit wax-figuur was klaarblijkelijk geen fan van dit iconische supermodel. Op wie moet dit wassen beeld lijken?

Het goede antwoord is: Naomi Campbell

Thema: Toeristje spelen

vraag 10

Bonjour, de eerste stop van onze wereldreis is bij de Eiffeltoren. In welke stad zijn we?

Het goede antwoord is: Parijs

vraag 11

We verlaten Europa en gaan naar een ander continent voor het volgende monument. In welk land staat de Taj Mahal?

Het goede antwoord is: India

vraag 12

Aangekomen in San Francisco kan een bezoekje aan deze brug voor de échte toerist natuurlijk niet ontbreken. Hoe heet deze brug?

Het goede antwoord is: Golden Gate Bridge

vraag 13

De laatste stop is in Brazilië, waar dit immens grote beeld van Jezus staat. Op welk continent bevindt dit beeld zich?

Het goede antwoord is: Zuid-Amerika

Thema: Losers

Deze is voor jullie!

vraag 14

Imgur

Deze kok staat bekend om zijn explosieve karakter, hoe heet hij?

Het goede antwoord is: Gordon Ramsey, duhhh ik ben toch geen idiot sandwich

vraag 15

Waar staat dit gebaar symbool voor?

Het goede antwoord is: Loser

vraag 16

Look what you made her do… Deze zangeres staat bekend om haar reputatie en haar lovestory. Hoe heet ze?

Het goede antwoord is: Taylor Swift

[/poll]

Thema: Laat je innerlijke Freek Vonk los

vraag 17

image

We buffelen nog even door, op welk dier rijdt Freek Vonk op deze afbeelding?

Het goede antwoord is: Waterbuffel

Vraag 18:

Een kameel gebruikt zijn bulten om water op te slaan. Hoeveel bulten heeft een kameel? Ik herhaal: hoeveel bulten heeft een kameel?

Het goede antwoord is: 2

Vraag 19:

Schotland, het land van de kilt en doedelzakken. Wat is het nationale dier van dit magisch mooie land?

Het goede antwoord is: Eenhoorn, dat is zo’n magisch wezen toch?

[/poll]

Vraag 20

Kleine waarschuwing, gebruik oordopjes bij het luisteren van deze audio. Tenzij je niets geeft om vreemde blikken.

Edwin Evers oefende met een boswachter van Park de Hoge Veluwe voor het NK burlen. Het voorgaande geluidsfragment laat de échte dieren horen. Over welke dieren heb ik het?

"Omdat deze vraag niet al te makkelijk is voor iemand die niet Freek Vonk heet, is hier een hint"

Het goede antwoord is: Edelherten

1 like

Ik kwam ook 21:56 thuis en ik bedacht me opeens dat er vanavond een quiz was, dus ik heb m in recordtijd van 2 minuten gemaakt :rofl:

6 likes

5 likes

Omg nu ben ik een echte loser, heb ik de quiz gemist :frowning:

Ja ik ook?!? Baal ervan, stommm.