FF-quiz 2019 deel 2 - LOSER-editie

Gegroet LOSERSSS en Quiz-kampioenen.

Op veler verzoek komt hij er eindelijk aan! De quiz waarbij je niet bang hoeft te zijn dat je niet genoeg kennis hebt over de Formule 1 of de avonturen van Nehalennia. De quiz waarbij niemand hoeft te zweten met moeilijke vragen over het ontstaan van de kaasschaaf, of hoe het nou eigenlijk echt zit met het Huis Habsburg.

Let op! Hoewel het een LOSERquiz is, moet hij wel op eigen kracht gemaakt worden. Hulplijnen zoals familie, vrienden, ome Google en je hond zijn niet toegestaan en zullen leiden tot uitsluiting van deelname aan de loserquiz. Wat een vernedering zou dat zijn.

Voor meer vragen en opmerkingen, alsmede de mogelijkheid een quiz te organiseren en anderen te martelen met moeilijke vragen, verwijs ik jullie naar het Algemene quiz topic.

De loserquiz vindt plaats woensdag 23 Januari, van 20:00-22:00. Zet het in je agenda, doe er wat leuks mee.

Wie waagt zich aan deze quiz?

  • Jaaa, eindelijk punten scoren!
  • Pffft, ik vind het te makkelijk en doe niet aan deze onzin mee
  • Deze ekte loser vergeet het waarschijnlijk

0 stemmers

Als laatst het verzoek om dit topic leeg te laten totdat de loserquiz begint.

10 likes

Voordat de quiz begint, lees de vragen goed want wie weet brengt het je op ideeën. :wink:
Heel veel succes, heb al beloofd dat als iemand minder dan 5 vragen goed heeft ik mijn schoenen ga opeten. Laat me alsjeblieft mijn schoenen heel houden <3
Thema 1: nostalgische kinderprogramma’s

Vraag 1:

Here we gooooo! Sam, Alex en Clover zijn de hoofdpersonen van de serie Totally spies. Deze 3 middelbare scholieren worden regelmatig opgebeld door Jerry om boeven te vangen. Hoe zag hun ‘telefoon’ eruit?

  • A
  • B
  • C
  • D

0 stemmers

Vraag 2: https://d.gr-assets.com/hostedimages/1380395268ra/761239.gif

Hij woont in een ananas diep in de zee, SPONGEBOB SQUAREPANTS! Hoe heet het restaurant waar hij die befaamde krabburgers maakt eigenlijk?

  • De Krokante Krab
  • De Kittige Kitten
  • De MacSponge
  • De Maatemmer

0 stemmers

vraag 3

image

Ik koekeloer hier, ik koekeloer daar, ik koekeloer het hele jaar… Hoe heten deze dierlijke hoofdpersonen naar wie menig kleuter koekeloert?

  • Ernst en Bobbie
  • Bassie en Adriaan
  • Moffel en Piertje
  • Samson en Gert

0 stemmers

Thema: Tussen Kunst en Kitsch

Vraag 4:

In het liedje ‘Leonardo’ zingt K3: “Ik ben verliefd op Leonardo. Leonardo Di Caprio. Pak me vast, ik wil met je dansen. Net als op die grote boot. We dansen tot die boot straks wegzinkt in de zee.”

Dit liedje refereert naar een film waarin Leonardo speelde, hoe heet deze film?

  • Titanic
  • Piet Piraat en de schat van Mama Loe
  • Pirates of the Caribbean
  • K3 Love Cruise

0 stemmers

Vraag 5:

Door welke schilder is De Nachtwacht geschilderd?

  • Rembrandt van Rijn
  • Vincent van Gogh
  • Leonardo Da Vinci
  • Leonardo Di Caprio

0 stemmers

Thema: sprookjes

vraag 6

Deze GIF laat een scène zien uit een beroemd sprookje. Hoe heet de prinses die hier haar glazen muiltje verliest?

  • Doornroosje
  • Assepoester
  • Sneeuwwitje
  • Roodkapje

0 stemmers

Thema: Fake it untill you make it

vraag 7

Madame Tussauds staat bekend om haar wassen beelden van beroemdheden. De vestiging in Londen is nog een stapje verder gegaan en heeft acteurs een wassen masker gegeven om een koninklijk paar te impersoneren. Welk koppel heeft deze eer gekregen?

  • Megan Markle en Prince Harry
  • Prince William en Kate Middleton
  • Willem-Alexander en Maximá
  • Geer en Goor

0 stemmers

Vraag 8:

De normale wassen beelden zijn niet altijd geslaagd, normaal is deze zangeres crazy in love, maar op dit wassen beeld zal ze niet zo dol op zijn. Welke zangeres hebben ze geprobeerd na te maken in was?

  • Britney Spears
  • Beyoncé
  • Gerard Jolling
  • Cardi B

0 stemmers

vraag 9

De maker van dit wax-figuur was klaarblijkelijk geen fan van dit iconische supermodel. Op wie moet dit wassen beeld lijken?

  • Heidi Klum
  • Naomi Campbell
  • Gert
  • Tyra Banks

0 stemmers

Thema: Toeristje spelen

vraag 10

Bonjour, de eerste stop van onze wereldreis is bij de Eiffeltoren. In welke stad zijn we?

  • Parijs
  • Londen
  • Ravenstein
  • Nice

0 stemmers

vraag 11

We verlaten Europa en gaan naar een ander continent voor het volgende monument. In welk land staat de Taj Mahal?

  • Frankrijk
  • India
  • Australië
  • China

0 stemmers

vraag 12

Aangekomen in San Francisco kan een bezoekje aan deze brug voor de échte toerist natuurlijk niet ontbreken. Hoe heet deze brug?

  • Golden Gate Bridge
  • Eiffeltoren
  • Vrijheidsbeeld
  • Erasmusbrug

0 stemmers

vraag 13

De laatste stop is in Brazilië, waar dit immens grote beeld van Jezus staat. Op welk continent bevindt dit beeld zich?

  • Noord-Amerika
  • Europa
  • Afrika
  • Zuid-Amerika

0 stemmers

Thema: Losers

Deze is voor jullie!

vraag 14

Imgur

Deze kok staat bekend om zijn explosieve karakter, hoe heet hij?

  • Gordon Ramsey, duhhh ik ben toch geen idiot sandwich
  • Rob Geus
  • Piet Paulusma
  • Jamie Oliver

0 stemmers

vraag 15

Waar staat dit gebaar symbool voor?

  • Vrede
  • Liefde
  • Loser
  • Pizza

0 stemmers

vraag 16

Look what you made her do… Deze zangeres staat bekend om haar reputatie en haar lovestory. Hoe heet ze?

  • Kim Kardashian
  • Maan
  • Britney Spears
  • Taylor Swift

0 stemmers

Thema: Laat je innerlijke Freek Vonk los

vraag 17

image

We buffelen nog even door, op welk dier rijdt Freek Vonk op deze afbeelding?

  • Paard, kan niet missen
  • Waterbuffel
  • Ik weet genoeg, dat is een gnoe
  • Zwaan, maar dan met hoorns

0 stemmers

Vraag 18:

Een kameel gebruikt zijn bulten om water op te slaan. Hoeveel bulten heeft een kameel? Ik herhaal: hoeveel bulten heeft een kameel?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 38, een vrouwtje heeft er 39

0 stemmers

Vraag 19:

Schotland, het land van de kilt en doedelzakken. Wat is het nationale dier van dit magisch mooie land?

  • Walvis
  • Kameel
  • Shetland pony
  • Eenhoorn, dat is zo’n magisch wezen toch?

0 stemmers

Vraag 20

Kleine waarschuwing, gebruik oordopjes bij het luisteren van deze audio. Tenzij je niets geeft om vreemde blikken.

Edwin Evers oefende met een boswachter van Park de Hoge Veluwe voor het NK burlen. Het voorgaande geluidsfragment laat de échte dieren horen. Over welke dieren heb ik het?

&quot;Omdat deze vraag niet al te makkelijk is voor iemand die niet Freek Vonk heet, is hier een hint&quot;

  • Edelherten
  • Shetland pony
  • Blauwe Vinvis
  • Lapjeskat

0 stemmers

14 likes

Erasmusbrug :joy:

4 likes

Bedankt hiervoor! Haha. Ik was nu wel extra bang om een fout antwoord te geven :flushed:

6 likes

14 likes

Ik vermoed dat ik mss een fout heb maar ach, kan niet altijd 10en halen hè😂

3 likes

Hehehe erg moeten lachen! Bedankt :smiley:

1 like

Hahaha die laatste foto

1 like

Haha volgens mij heb ik er ook 1 fout. Maar dat beeld is gewoon mega slecht gemaakt. Deze loser is out. Bye.

6 likes

4 likes

Bedankt voor deze fantastische vragen! :smile:

1 like

4 likes

Heb wel antwoordswitchen gezien :hushed::hushed:

Ik weet nog steeds niet wie het nou is.
Naomi heeft geen lichte ogen toch? Maar het lijkt ook niet op tyra. Ik ben nog steeds in dubio :exploding_head:

1 like

Volgens mij heb ik alle madame Tussauds vragen fout maar superleuk deze quiz!!

Echt? :flushed: Ekte losers ownen hun fouten

Deze loser van quiz-master wilt graag excuses aanbieden voor de Madame Tussauds-vraag met het supermodel, die had een hint moeten krijgen besef ik me nu :joy:

1 like

Ja haha! Dan is 't prima.

1 like

Super quiz! Hardop gelachen hier

2 likes