FF Quiz 2019 deel 26

Een laat bericht, maar morgen: maandag 23 december 2019 om 20:00 uur is het tijd voor de allerlaatste quiz van het jaar 2019.

Doen jullie mee?

  • Jaaaa
  • Neee
  • Misschien

0 stemmers

Graag dit topic leeglaten totdat morgen de quiz online staat.
@moderators willen jullie dit topic vastzetten?

2 likes

It’s beginning to look a lot like Christmas. Morgen is het kerstavond en daarna gaan we alweer aftellend naar het nieuwe jaar. Deze quiz neemt jullie voor een gedeelte mee door het jaar 2019. Maar gaat ook iets verder terug in de tijd.

Allereerst beginnen we met het nieuws uit 2019.

  1. Welk land legaliseert in januari 2019 het homohuwelijk?
  • Zwitserland
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Finland

0 stemmers

  1. In welke maand vond de brand in de Notre-Dame van Parijs plaats?
  • Mei
  • Juni
  • April
  • Maart

0 stemmers

  1. Op 25 juli was het héééél erg warm en werd er veel geklaagd in het topic: Klaag hier over het weer. Het was de warmste dag in Nederland ooit gemeten met 40,7 graden in Gilze en Rijen. Ook in België was er die dag een warmte record. Hoe warm was het volgens de meting in Begijnendijk?
  • 40,7
  • 41
  • 41,3
  • 41,8

0 stemmers

  1. Op 12 oktober 2019 rent Eliud Kipchoge als eerste mens een marathon onder de 2 uur. Wat was zijn tijd?
  • 1:58:02
  • 1:59:40
  • 1:59:14
  • 1:58:55

0 stemmers

De volgende vragen gaan door in hetzelfde onderwerp als de quiz van 2 weken geleden, namelijk de dood.

  1. Begin januari overleed de schaatster Paulien van Deutekom. Hoe oud was zij toen ze overleed?
  • 41
  • 39
  • 37
  • 35

0 stemmers

  1. Op 4 maart overleed de Amerikaanse Beverly Hills 90210 acteur Luke Perry. Waaraan is hij overleden?
  • Hartaanval
  • Overdosis
  • Kanker
  • Herseninfarct

0 stemmers

  1. Op 19 juli 2019 overleed acteur Rutger Hauer. In 2018 kwam de laatste film uit waar hij in heeft gespeeld. Hoe heet deze film?
  • The Sisters Brothers
  • 24 hours to live
  • Real Playing Game
  • Mentor

0 stemmers

  1. En als echte Rotterdammert mag Jules Deelder niet ontbreken. Met welk gedicht debuteerde Jules Deelder?
  • De zwarte jager
  • Straat
  • Bijbelsch
  • Zonder dollen

0 stemmers

Naast overleden zijn er ook een aantal bekende Nederlanders ouders geworden dit jaar. Daar gaan de volgende vragen over.

  1. Zanger Jim Bakkum en zijn vrouw Bettina zijn ouders geworden van hun derde kindje. Hoe heet de kleine meid?
  • Milly
  • Molly
  • Polly
  • Lilly

0 stemmers

  1. Zangeres Monique Smit is dit jaar bevallen van haar zoontje Luca Liam. Hoe heet haar oudste zoontje?
  • Jan
  • Sem
  • Noah
  • Bob

0 stemmers

  1. Model Joelle Witsche is dit jaar ook bevallen van haar eerste zoontje. Naar welke stad heeft zij haar kindje vernoemd?
  • Brooklyn
  • Rio
  • Austin
  • Sidney

0 stemmers

Niet alleen zijn er kinderen geboren, maar ook zijn er kinderen geslaagd van de middelbare school. Onder andere Senna de zoon van Marco Borsato en Sem de zoon van Wendy van Dijk.

  1. Maar wat gaat Sem, de zoon van Wendy van Dijk nu doen?
  • Hij wil de media in
  • Hij gaat naar de hotelschool
  • Hij gaat werken in Italië om de taal te leren
  • Hij gaat naar de muziekacademie

0 stemmers

  1. En wat gaan Senna, de zoon van Marco Borsato doen?
  • Hij wil de media in
  • Hij gaat naar de hotelschool
  • Hij gaat werken in Italië om de taal te leren
  • Hij gaat naar de muziekacademie

0 stemmers

Marco borsato kwam niet alleen in het nieuws vanwege zijn geslaagde zoon en geslaagde concerten in de Kuip. Hij kwam ook in de roddelbladen vanwege zijn affaire met Iris de Hond.

  1. Volgens de roddelbladen was deze affaire recent, maar wanneer zegt Marco Borsato dat het heeft plaatsgevonden?
  • 10 jaar geleden
  • 7 jaar geleden
  • 5 jaar geleden
  • 15 jaar geleden

0 stemmers

Als we terugkijken op 2019 mag 1 belangrijk nieuwsitem niet ontbreken. Althans dat vinden de Privé, de weekend, de story en RTL Boulevard. Bridget Maasland en Andre Hazes jr kregen een relatie.

  1. Wat is er niet waar over Andre Hazes?
  • Hij heeft in de soap Onderweg naar Morgen gespeeld
  • Hij heeft 28 weken in de Vlaamse Ultratop 50 gestaan met Leef
  • De CD Kerst met Andre loopt beter in België dan in Nederland
  • Hij heeft een gastrol gespeeld in de soap Goede Tijden, Slechte Tijden

0 stemmers

Het is nu echt bijna tijd voor de feestdagen! Zoals Phoebe van Friends zou zeggen: Marry Christmas Eve Eve. Maar de kerstdagen kosten ook onwijs veel geld.

  1. Wat besteedde de gemiddelde Nederlander in 2017 aan kerst (denk aan: kerstkaarten, kerstoutfit, kerstboodschappen en cadeaus)
  • 493,60 euro
  • 475,49 euro
  • 519,44 euro
  • 504,04 euro

0 stemmers

  1. In 2017 werd er met Sinterklaas veel tijdschriften en boeken gegeven. Maar welke cadeaus stonden met kerst op nummer 1?
  • Luchtjes
  • Elektronica
  • Drank
  • Kleding

0 stemmers

Allemaal heel veel succes met de quiz! En hele fijne feestdagen :blush:

9 likes

Leuke quiz! Heb heel veel moeten gokken want weet echt niets over pasgeboren baby’s van bn’ers. Ben wel benieuwd naar de antwoorden nu want wil weten hoe de dochter van Jim en Bettina heet. Is vast weer te gebruiken in een pubquiz ofzo :joy:

1 like

Leuke quiz, maar hij is zo moeilijk! Ik ben gewoon alweer alles vergeten van dit jaar :scream:
giphy%20(2)

4 likes

Haha zegt meer over mij dan over jou denk ik. Nutteloze feitjes, zoals babynamen onthoud ik dan weer wel.

1 like

Holy kerst, wat een geld.

4 likes

Ik wist bijna niks zeker, behalve de babynamen van BN’ers. Dat zegt meer over mij dan over jou. :joy:

2 likes

Ik wist maar 1 vraag zeker en die ging over Marco Borsato. Wat gaat er mis.

Leuk gedaan wel! (wel moeilijk voor de Belgen denk ik :p)

2 likes

Zo wist echt niks,maar leuk gedaan!

1 like

Ik ken de meeste van die mensen niet :joy:. Heel veel gegokt dit keer.

1 like

Wow, ik zag toevallig vanochtend ergens op internet een foto van Jim Bakkum met zijn dochtertje, dus weet precies sinds vanochtend hoe die heet :joy:

2 likes

Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Leuke quiz!

2 likes

Volgens mij wist ik er best wel wat. Ik lees die meuk altijd :face_with_hand_over_mouth:

1 like

En hierbij de antwoorden!

Welk land legaliseert in januari 2019 het Homohuwelijk?

Oostenrijk

In welke maand vond de brand in de Notre-Dame van Parijs plaats?

April

Op 25 juli was het héééél erg warm en werd er veel geklaagd in het topic: Klaag hier over het weer. Het was de warmste dag in Nederland ooit gemeten met 40,7 graden in Gilze en Rijen. Ook in België was er die dag een warmte record. Hoe warm was het volgens de meting in Begijnendijk?

41,8

Op 12 oktober 2019 rent Eliud Kipchoge als eerste mens een marathon onder de 2 uur. Wat was zijn tijd?

1:59:40

Begin januari overleed de schaatster Paulien van Deutekom. Hoe oud was zij toen ze overleed?

37

Op 4 maart overleed de Amerikaanse Beverly Hills 90210 acteur Luke Perry. Waaraan is hij overleden?

Herseninfarct

Op 19 juli 2019 overleed acteur Rutger Hauer. In 2018 kwam de laatste film uit waar hij in heeft gespeeld. Hoe heet deze film?

The Sisters Brothers

En als echte Rotterdammert mag Jules Deelder niet ontbreken. Met welk gedicht debuteerde Jules Deelder?

Straat

Zanger Jim Bakkum en zijn vrouw Bettina zijn ouders geworden van hun derde kindje. Hoe heet de kleine meid?

Molly

Zangeres Monique Smit is dit jaar bevallen van haar zoontje Luca Liam. Hoe heet haar oudste zoontje?

Noah

Model Joelle Witsche is dit jaar ook bevallen van haar eerste zoontje. Naar welke stad heeft zij haar kindje vernoemd?

Rio

Maar wat gaat Sem, de zoon van Wendy van Dijk nu doen?

Hij wil de media in

En wat gaan Senna, de zoon van Marco Borsato doen?

Hij gaat werken in Italië om de taal te leren

Marco borsato kwam niet alleen in het nieuws vanwege zijn geslaagde zoon en geslaagde concerten in de Kuip. Hij kwam ook in de roddelbladen vanwege zijn affaire met Iris de Hond. Volgens de roddelbladen was deze affaire recent, maar wanneer zegt Marco Borsato dat het heeft plaatsgevonden?

10 jaar geleden

Wat is er niet waar over Andre Hazes?

Hij heeft een gastrol gespeeld in de soap Goede Tijden, Slechte Tijden

Wat besteedde de gemiddelde Nederlander in 2017 aan kerst (denk aan: kerstkaarten, kerstoutfit, kerstboodschappen en cadeaus)

493,60 euro

In 2017 werd er met Sinterklaas veel tijdschriften en boeken gegeven. Maar welke cadeaus stonden met kerst op nummer 1?

Elektronica

6 likes

De scores voor de quiz!
Bedankt @anon25548216 voor de snelheid.

Gefeliciteerd @charlotx :partying_face:

Forummer Score
charlotx 14
Ohappyday 13
SuperCoolePinda 12
punaise 12
lijnewiets 11
Theeleut 11
Anna88 10
TantePollewop 10
BiloxiParish 10
Axolotl 10
Hatsmetflats 10
Ferngully 10
Mhysa 9
Unquestionable 9
Vaiana 9
Geheugenvaneengoudvis 8
FrozenFlame 8
oversized 8
Swelgje 8
FrauHelga 8
Jeminae 8
Norma 8
Katie 8
Enim 8
Flo 8
Crystalfire 8
Pierlala 7
James 7
stervis 7
176-716 7
Milan 7
Hinkje 7
Chili 7
Neverland 7
Ellelala 7
Puzzelmeiske 7
vitaminwater 6
Sakura 6
mikselke 6
Leeuwenhart 6
Cookie 6
Nikkie86 6
instantramen 6
Falafel 6
Suvi 6
kali 6
Insouciance 6
Blonde 6
Panthera 6
ElizabethGilbert 6
Random 6
Honey 5
Denver 5
o0Lin0o 5
Blauwra 5
monkeyslut 5
Gelatelli 5
Bree 5
Hazel 5
kringel 5
Quinoa 5
unglaublich 5
Hibou 5
Huismus 4
Cadeaupapier 4
Toubab 4
Evenveel 4
Wildflower 4
DC2 4
hollyday 4
FISSA 4
cremeinyourcoffee 4
Calliope 4
Sensatie 4
Zilver 4
May 4
Madelief 4
Niffler 4
Baratheon 4
Lemongrab 4
GEEZ 3
Rozevarken 3
Niettepruimen 3
beautyloving 2
MACdonalds 2
Bucky 2
Roguee 1
Ikzegdoen 1
7 likes