FF Quiz 2019 deel 4

Ik ga me de ogen uit de kop schamen als ik de vraag over Turkmenistan fout heb.

4 likes

Leuke quiz en leuke inleiding bij de vragen elke keer😁

1 like

Zoals elke keer bijna alles gegokt. Oh ja behalve bij de loser quiz :rofl:

1 like

Leuk! Ik vond vooral de bruggetjes naar andere onderwerpen leuk haha

1 like

Bijna alles gegokt :+1:t3:. Ben benieuwd. Leuk gedaan!

1 like

De loserversie was meer mijn niveau :joy:

1 like

O my, halfsplapend op de bank gedaan en vrees voor de uitslag. Maar vond het weer super leuk om te doen! Leuke variatie aan onderwerpen :slight_smile: Sorry ben echt moe, dus schrijf alles dubbbel ofzo.

1 like

Ik wist er 4. Vier hele vragen.
Brb even het internet uit mn hoofd leren voor de volgende quiz.

4 likes

Ik wist alleen die van de NS zeker maar had de vraag verkeerd gelezen waardoor ik de verkeerde aanklikte :joy:

Treinmaster out.

3 likes

Leuk gemaakt!

1 like

Oh neeee ik had niet door hoe laat het was. Was rustig alle vragen aan het beantwoorden. Kom ik bij een vraag die ik eindelijk weet… wordt de quiz gesloten :weary::joy:

DE ANTWOORDEN
1 - Het juiste antwoord hier is olijfolie - je hummus mag wel besprenkeld worden met wat olie maar het hoort niet in het recept. Hummusmeesters zweren bij tahini van goede kwaliteit, dan is extra olie niet nodig.

2 - Hoogste niet-gesteunde vlaggenpaal. Turkmenistan was wel recordhouder, maar Jeddah (Saoedi-Arabië) heeft nu de eer. Andere records hebben ze naar mijn weten nog.

3 - Zaden. Deze aparte locatie is gekozen omdat de temperatuur gunstig is, weinig kans op natuurrampen en verwijderd van conflictgebieden.

4 - Muse. De drummer is overigens meerdere keren gewond geraakt door de vliegende gitaren.

5 - Tom Hanks. Zowel Tom Cruise, Elizabeth Moss en Laura Prepon zijn leden van de Scientology kerk.

6 - Rammenas.

7 - Funky Town natuurlijk!

8 - Osteria Francescana. Zowel Noma als El Celler de Can Roca hebben ook eens deze titel gehad, maar de eer ging in 2018 naar Osteria Francescana.

9 - Caravaggio.

10 - Ally Pally natuurlijk! Voluit Alexandra Palace.

11 - Helaas voor de inwoners van Liverpool, maar dit accent wordt vaak als ‘lelijkste Britse accent’ beschouwd in het VK zelf.

12 - 10%. “”“Made in Sweden”"

13 - Maskros.

14 - Breda - Rotterdam Centraal met maar liefst in totaal 18 dagen en 19 uur tijd aan storingen. Gelukkig zat niemand hier heel fout, want ze stonden allemaal in de top 10 van trajecten met meeste storingen.

15 - Hongarije! Zijn naam is Arató András.

16 - Mariah Carey heeft geen idee over wie je het hebt als je de naam Jennifer Lopez laat vallen.

17 - Twee jonge internettrollen hebben een Wikipediapagina van de Urker Vistaart gemaakt. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/topchefs-vallen-voor-verzonnen-wikipedia-pagina-urker-vistaart-blijkt-hoax~b8881a72/

18 - Kopenhagen!

19 - John ‘Deacy’ Deacon.

20 - Gin natuurlijk. Komt onder andere tot stand door jeneverbessen, is ingrediënt van een martini en in een gin-tonic zit vaak komkommer als garnering. Willem III van Oranje heeft jenever naar het Verenigd Koninkrijk gebracht en die zijn daarop de bekende ‘gin’ gaan maken.

9 likes

Ik was totaal vergeten dat het quiz was vanavond :cry: :cry: :cry:
Het waren wel weer leuke vragen!

1 like

Leuke quiz! Ik was uit eten en daardoor net te laat, dus heb alleen de eerste twee vragen kunnen beantwoorden (en fout zie ik :joy:).

2 likes

Noooo, vergeten gisteravond. Leuke vragen!!

1 like

Vandaag op de playlist door deze quiz:


:dancing_women::man_dancing::man_dancing::dancing_women:
3 likes

Shit ik baal echt dat ik niet mee kon doen want ik wist eindelijk een keer veel :joy:.

2 likes

Gin tonic is misschien wel mijn lievelingsdrankje en ik heb letterlijk nog nooit een gin tonic met komkommer erin gehad haha, altijd limoen! Of is dit een Nederlands ding?

Hendricks wordt vaak met komkommer geserveerd

1 like

Ik had de vraag over Turkmenistan fout, ik doe niet meer mee :sob::sob::sob:

5 likes