FF Quiz deel 12

Morgenavond is het weer de mooiste avond van de week: de FF quiz deel 12!

Vergeet je zwemkleding niet, je wordt niet thuisgebracht, maar we willen wel graag weten of je erbij zal zijn:

  • Ja, yay!
  • Nee, ew!

0 stemmers

@moderators , kunnen jullie dit topic vastprikken?
En het vriendelijke verzoek om niks te posten tot morgenavond!

5 likes

Welkom bij de nieuwe quiz, met als thema: er is geen thema.
Laten we met een blast from the past beginnen:

In 2009 werden we door MTV getrakteerd op een portie Italiaanse Guido’s.

We zagen hoe Snooki werd gestompt, hoe de Situation met een nekbrace moest lopen omdat hij de muur een kopstoot had gegeven en hoe Ron het matras van Sammi op het balkon gooide. Maar het was niet alleen dikke pret, ze moesten ook af en toe de gespierde en gebruinde handen uit de korte mouwen steken.

Dus vraag 1:

Hoe heette de winkel waar de cast van Jersey Shore moest werken?

  • The Guido Palace
  • Seaside Store
  • Smushing Shirts
  • Shore Store

0 stemmers

Amerikaanse royalty Kim Kardashian heeft onlangs weer een kindje gekregen, wat het totaal nu op vier kinderen brengt. Bij elke baby is het weer de vraag wat voor naam deze meekrijgt, aangezien er nooit een John of Paul tussen zit. Dus bij deze:

Wie is geen kind van Kim K. en Kanye?

  • Saint
  • True
  • North
  • Psalm

0 stemmers

Vanuit Calabasas, California maken we de oversteek naar een drommels duo: Bassie en Adriaan! Deze serie zat vol met figuren die millennials nog steeds in hun hart meedragen, zoals B100 (bee – één – nul - nul!), de Plaaggeest en de Baron.

De acteur die de Baron speelt, komt ook in een andere kinderserie voor. Welke is dat?

  • De Smurfen, hij doet de stem van Gargamel
  • Dommel, hij doet de stem van Semafoor
  • Samson en Gert, hij is de buurman van dit vrolijke duo
  • PokĂ©mon, hij doet de stem van Brock

0 stemmers

En over Pokémon gesproken: wie hoopte er vroeger niet dat hij ooit met zijn Pokédex de wereld kon gaan verkennen? Vooral Eevee was een Pokémon die de harten van alle kijkers stal. Deze Pokémon kon in meerdere versies evolueren, maar welke was er daar geen van?

  • Flareon
  • Jolteon
  • Rockeon
  • Vaporeon

0 stemmers

image

Hoe gezellig Ash het op zijn reis had, zo eenzaam hadden andere kindericonen het. Remi Barberin is er daar zo Ă©Ă©n van. De jongen uit het wereldberoemde verhaal Alleen op de Wereld was, zoals de titel al zegt, niet bepaald omringd met liefhebbende mensen. Gelukkig was er Ă©Ă©n iemand die zich over hem ontfermde, al liep dat niet best af voor de persoon in kwestie.

Hoe heette de zwerver die Remi onder zijn hoede nam?

  • JĂ©rĂ´me
  • Vitalis
  • Zerbino
  • Garofoli

0 stemmers

Tijd voor een ander onderwerp. In de USA wanen de meesten zich een echte cowboy en daar hoort countrymuziek bij. Dus trek je linedance-laarzen aan en op naar de vraag:

EĂ©n op de vijf countryliedjes gaat over alcohol, Ă©Ă©n in de drie refereert naar tranen en verdriet, maar Ă©Ă©n op de zeven heeft het over:

  • Paarden
  • Saloons
  • Moeders
  • Heimwee

0 stemmers

En door naar de andere kant van de wereld!

Deze flexende kangoeroe wil je niet in het donker tegenkomen – hij heeft leg day sowieso niet overgeslagen. Maar:

Hoeveel vagina’s heeft een vrouwelijke kangoeroe?

  • Drie
  • Twee
  • Vier
  • EĂ©n

0 stemmers

Daarmee is wat mij betreft de kangoeroe de Vrouw van het Jaar, misschien zelfs wel de koningin van het Australische dierenrijk. En over koninginnen gesproken…

Wat is de echte naam van Freddie Mercury, de zanger van de band Queen?

  • Rakim Mayers
  • Paul David Hewson
  • Christopher George Latore Wallace
  • Farrokh Bulsara

0 stemmers

Freddie Mercury komt oorspronkelijk van het eiland Zanzibar, wat bij het continent Afrika hoort.
Wat is het kleinste land dat grenst aan het grootste land van het continent Afrika?

  • Congo
  • TunesiĂ«
  • Mali
  • Togo

0 stemmers

Waar ze in bovengenoemde landen weinig behoefte aan hebben, zijn dijken.

Wie heeft er vroeger (hoezo vroeger???) niet door weer en tegenwind over de dijk gefietst, omdat je niet met de auto weggebracht kon worden? Dijken zijn er zat in Nederland, maar hoeveel kilometer dijk ligt er in totaal in ons landje?

  • 60.000 km
  • 100.000 km
  • 120.000 km
  • 80.000 km

0 stemmers

Behalve dijken heeft Nederland ook veel amateurvoetbalclubs met kleurrijke namen. Dit gaat van AGOVV Apeldoorn (Alleen Gezamenlijk Oefenen Voert Verder) tot VV UDO in Oegstgeest (Uithoudingsvermogen Door Oefening). In Brabant heb je de club ADVENDO Breda.

Waar staat deze naam voor?

  • Aan De Voet En Naar De Ondergang
  • Voor de wedstrijd namen ze een shotje voor succes en schreeuwden ze Ad Vendo omdat de voetballers dachten dat je zo Ad Fundum uitsprak
  • Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning
  • Aangetast door De Vereniging en Na De Oorlog

0 stemmers

Ik doe niet aan voetbal, maar wat ik wel veel deed was tekenfilms kijken. Zelf was ik groot fan van the Fairly Odd Parents, en het liedje van Chip Skylark (My Shiny Teeth And Me) luister ik nog steeds. Maar: wie doet de stem van Chip in de originele (Engelse) versie van the Fairly Odd Parents?

  • Lil’Bow Wow
  • Kevin van BSB
  • Aaron Carter
  • Chris van *NSYNC

0 stemmers

Een andere tekenfilm waar ik graag naar keek, was Spongebob Squarepants. Die gekke spons woonde in een ananas in Bikinibroek, met zijn huisdierslak Gerrit. De tekenfilm is bedacht door Stephen Hillenburg, die vorig jaar overleed. Naast werken in de tekenfilmsector, deed Hillenburg nog iets anders. Hij kreeg tijdens dat werk tevens het idee voor de tekenfilm. Wat deed hij nog meer?

  • Hij werkte bij Sea World
  • Hij was zeevisser
  • Hij verhuurde yachten
  • Hij was marien bioloog

0 stemmers

Ik ben niet de enige die nog weleens Spongebob kijkt. Uit onderzoek van Nickelodeon blijkt dat ___ procent van de kijkers in de VS ouder is dan twintig jaar.

  • 20%
  • 30%
  • 40%
  • 50%

0 stemmers

In de serie Friends kwamen er ook wel eens dieren voorbij. De Holiday Armadillo bijvoorbeeld, of the chick and the duck, Pat the Dog en het aapje van Ross. Dit aapje was fan van de Lion King en heette:

  • Marcel
  • Hugsy
  • Clunkers
  • Mozzarella

0 stemmers

Wie zei “Hey, this monkey’s got a Ross on his ass!” toen ze het aapje voor het eerst zagen?

  • Phoebe
  • Joey
  • Rachel
  • Chandler

0 stemmers

We sluiten af met een vraag over de persoon die drag bijna mainstream heeft gemaakt: Mama Ru.
Wat is de echte naam van RuPaul?

  • Paul Andre Charles
  • RuPaul Andre Charles
  • Paul Russell Charles
  • Russell Paul Charles

0 stemmers

Dat is hem voor nu, ik hoop dat het goed ging!

21 likes

Superleuke quiz!:hugs:

Misschien een domme vraag maar bij andere quizzen kon je wel altijd zien wie op wat gestemd had dacht ik en bij deze zie ik het niet. Zal dit geen probleem zijn om de scores te berekenen achteraf?

Als je op zo’n blauw pijltje onder het antwoord klikt, zie je wel wie wat geantwoord heeft.

Ik zie de stemmen wel als ik de vraag soort van uitklap, jij niet?

hahaa ja nu zie ik het :sweat_smile:

1 like

Leuke quiz! Eerste keer dat ik mee kon doen :grin:

Leuke quiz!

Leuke quiz weer! Dankje @Gelatelli!

Leuk weer! Lekker veel jeugdsentiment met Bassie&Adriaan, Fairly Odd Parents etc.

Toffe quiz! Tweede keer dat ik meedeed, deze ging voor mijn gevoel iets beter dan de vorige!

Leuk, weer heel wat anders!

Toffe quiz, maar veel gokwerk. Denk niet dat ik zo goed gescoord heb.

1 like

Leuke quiz! :smile:

eerste keer dat ik mee kon doen maar echt superleuk!!!

Leuke afwisseling van vragen, ik ben echt benieuwd hoeveel ik er goed heb

Mooie overgangen en bruggetjes naar de vragen! Leuk!

Oh ik wilde snel snel voor 10 uur en las de vraag over het kind van Kim K niet. Zo dom!! Maargoed wel voor 10 uur gelukt :+1:

Haha ik was net begonnen met een paar vragen en toen was het al 22.00… helaaaaas :neutral_face: