FF Quiz deel 20

Morgen (!!) 20.00 uur is het alweer tijd voor een nieuwe quiz!! Lees je vast in over kinderen, dat deel is namelijk het enige waar je je op kan voorbereiden. Verder zijn t allemaal loze en vooral nutteloze feitjes!
Graag dit topic nog even leeg laten! @moderators kunnen jullie deze pinnen?

afbeelding

Doe jij mee?!

  • Hell yeassss
  • Hell nooo, als t over baby’s gaat ben ik out

0 stemmers

2 likes

We starten 10 min eerder. Gewoon omdat het kan :dancer:t2:

Om de kennis van sommigen hier wat te vergroten op het gebied van moeder en kind zal een deel van de quizvragen daarover gaan (en om de moeders hier een beetje te laten scoren :upside_down_face:, al is dat niet echt nodig als ik de top 10 van t klassement zie). Verder zijn het allemaal random vragen over cijfertjes en dieren waar je weinig voor hoeft te studeren. Dus geen stress, sit back, relax and enjoy the ride :upside_down_face:

afbeelding

First of all, babytalk
afbeelding

Laten we vandaag makkelijk beginnen, hoe lang duurt een zwangerschap gemiddeld?

    1. 35 weken
    1. 38 weken
    1. 40 weken
    1. 42 weken

0 stemmers

Tijdens die weken gaat alles natuurlijk groeien in je lijf, wat groeit er niet vanzelfsprekend tijdens de zwangerschap?

    1. Borsten
    1. Buik
    1. Voeten
    1. Zelfvertrouwen

0 stemmers

Het aantal baby’s hier op het forum groeit ook gestaag. Hoeveel kinderen en baby’s zijn er op dit moment waarover gepraat wordt in zw/k (gebaseerd op wjekw post 1, sep 2019 :nerd_face:)

    1. 48
    1. 50
    1. 52
    1. 53

0 stemmers

Ons zw/k deel is mega gezellig. In het echte leven is dat toch anders. Er zijn namelijk altijd moeders die het beter weten of commentaar hebben, hoe noem je deze groep mensen?

    1. Mom warriors
    1. Moeder maffia
    1. Ongezellige moeder groep
    1. Bitches

0 stemmers

Vaak zijn de kinderen van deze groep moeders ook engeltjes en zeggen ze “de mijne sliep al vanaf dag 1 door hoor, in zijn eigen bed!1!1 Zonder traantjes!!!”
afbeelding

Wat is de gemiddelde leeftijd waarop kindjes een nacht door gaan slapen (8 uur slaap achter elkaar) - (m’n eigen kind heeft deze memo ff gemist btw)

    1. Vanaf dag 1
    1. Rond de 3 maanden
    1. Rond de 6 maanden
    1. Rond de 12 maanden

0 stemmers

De eerste week (7 dagen) na de geboorte is ff bijkomen voor die baby hoor. Hoeveel uur slaapt een baby de eerste week na de geboorte (als je uitgaat van een baby die maximaal slaapt)

    1. 100 uur
    1. 120 uur
    1. 140 uur
    1. 160 uur

0 stemmers

Om nog even terug te komen op onze “draagtijd”, er zijn dieren met een enorm lange draagtijd. Maar die jongen kunnen dan tenminste wel al lopen, kruipen of zwemmen en soort van voor zichzelf zorgen. “Wat weet u over de draagtijd van … de fluweelworm?!”

    1. Zij draagt 12 maanden
    1. Zij draagt 14 maanden
    1. Zij draagt 15 maanden
    1. Zij draagt 16 maanden

0 stemmers

Ook zijn er dieren die een veeeeeel kortere draagtijd hebben. Welke van onderstaande dieren heeft de kortste draagtijd?

    1. De goudhamster
    1. De rat
    1. De muis
    1. De wangzakeekhoorn

0 stemmers

Over korte dingen gesproken …
Hoe lang (of kort…) was de kleinste man die ooit in Nederland leefde?

    1. 76 cm
    1. 82 cm
    1. 55 cm
    1. 100 cm

0 stemmers

Oké vooruit, nog 1 ding baby gerelateerd.
afbeelding
Gemiddeld gebruikt een kind 5300 luiers voordat het zindelijk is (https://www.milieucentraal.nl/bewust-winkelen/spullen-en-diensten/luiers)
HOLY SHIT?!?
Van welke plaats is 5300 de postcode?

    1. Zuilichem
    1. Aalst
    1. Poederoijen
    1. Zaltbommel

0 stemmers

We gaan nog even door met cijfers … wat krijg je voor afbeeldingen te zien als je op “241543903” zoekt bij Google afbeeldingen?

    1. Mensen met hun hoofd in de koelkast
    1. Een foto van het record van dat aantal mensen bij elkaar
    1. Koeien met dit nummer
    1. Foto’s van badkamers vol badeendjes

0 stemmers

Om nog even door te gaan met cijfers. Op elk willekeurig moment van de dag zijn er miljoenen mensen dronken op de wereld. Hoeveel zijn dat er?

    1. 70 miljoen
    1. 63 miljoen
    1. 21 miljoen
    1. 45 miljoen

0 stemmers

Van alle mensen die ooit op aarde hebben geleefd is bijna de helft aan z’n einde gekomen door . Zo’n 52 miljard doden van de 108 miljard doden in de periode van 200.000 jaar dat de mens bestaat zijn hierdoor om het leven gekomen. Wat moet er op de puntjes?

    1. De griep
    1. Tyfus
    1. Een mug
    1. Verdrinking

0 stemmers

We gaan weer even terug naar het onderwerp dieren. Het lievelingsdier van m’n dochter is nu een giraf. Hoeveel weegt het hart van een giraf?

    1. 12 kilo
    1. 30 kilo
    1. 17 kilo
    1. 24 kilo

0 stemmers

Om even door te gaan op de giraf. De giraf heeft natuurlijk een mega lange nek. Hoeveel nekwervels heeft hij?

    1. 5
    1. 10
    1. 13
    1. 7

0 stemmers

En hoeveel heeft de mens er?

    1. 5
    1. 10
    1. 13
    1. 7

0 stemmers

Ook een struisvogel heeft best een lange nek. Het hoofd van de struisvogel is echter niet zo heel groot. Wat is groter, zijn ogen of zijn hersenen?

    1. Ogen
    1. Hersenen

0 stemmers

We sluiten af met een vraag over hersenen, bij welke mensen zijn de hersenen groter?

    1. Mensen die kunnen jongleren
    1. Mensen die op een eenwieler kunnen rijden
    1. Mensen die een diabolo kunnen opgooien en vangen
    1. Mensen die een salto van de trapeze kunnen

0 stemmers

9 likes

Leuke quiz, eindelijk eentje waarbij ik (nu denk) meer dan 5 punten ga halen (en hem niet vergeten ben).

1 like

tenor

14 likes

Leuke quiz @Unquestionable! Mede omdat ik (eindelijk!) best wat wist :joy:

1 like

Leuke quiz! Heb veel gegokt dus ben benieuwd

1 like

Leuk gedaan! Ben echt benieuwd hoe ik heb gescoord. Geen idee of het goed of slecht ging deze keer haha.

1 like

Leuk gedaan! Ik ben benieuwd, wist best veel wel zeker volgens mij😬

1 like

Nou had echt geen enkel idee.

8 likes

leuk!

de quiz dan, mijn resultaten zijn minder leuk.

1 like

Same, ik had net zo goed mijn kat over het toetsenbord kunnen laten lopen

4 likes

Oh ik wist er meer zeker dan normaal! Ben benieuwd.

1 like

Leuke vragen!

1 like

Huh, wat heeft België hiermee te maken?

Edit: ben nu wel benieuwd of ik met de verkeerde beredenering toevallig op het goede antwoord ben gekomen

1 like

Heel leuk! Wel veel gegokt

1 like

Leuke quiz!!

Ik heb alles gegokt, denk dat het maar tijd is om naar de bedden-en-lakenstraat te gaan voor mij.

Zelfs vraag 1?! Na 4 kinderen?! :scream::joy:

Ja zelfs die heb ik gegokt! :scream:

2 likes

Ik wist niks zeker behalve de nekwervel vragen en de struisvogel vraag :slightly_smiling_face: Love mijn nutteloze (alhoewel…) dieren weetjes.

1 like