FF Quiz deel 22 - 2020

Hoi allemaal, woensdag 25 november is het alweer tijd voor de 22e quiz van dit jaar! We duiken in de wondere wereld van de social media, dus stof je oude MySpace profiel af en be ready!

Zie ik je dan?!

  • Ja, ik doe mee!
  • Hmm, ik weet het nog net zo niet…
  • Nee, ik moet helaas overslaan!

0 stemmers

Gelieve het topic tot die tijd vrij te houden. Wil jij het quiz-stokje van me overnemen? Check dan het Algemeen Quiztopic.

@moderators, willen jullie dit topic pinnen?

Tot woensdag!

3 likes

Daar gaan we dan, de 22e quiz van dit jaar! Zijn jullie er klaar voor? Let’s go!

Vraag 1

Inmiddels zijn we allemaal bekend met social media, en sterker nog: we kunnen niet meer zonder. Maar toch zijn de meesten van ons opgegroeid zonder social media. Geen FB, insta, snapchat en ga zo maar door… In 2003 werd het eerste echte social media netwerk opgericht. Over welk netwerk hebben we het?

  • A) MySpace

  • B) UseNet

  • C) Linkedin

  • D) Tumblr

0 stemmers

Vraag 2

Nadat één van bovenstaande netwerken was opgericht, kwam Mark Zuckerberg met zijn eigen social media netwerk. Hij richtte het netwerk ‘The Facebook’ op. Dit was echter nog verre van hoe wij Facebook tegenwoordig kennen. Om met welke mensen in contact te blijven richtte hij ‘The Facebook’ op?

  • A) Zijn vrienden

  • B) Zijn medestudenten van de universiteit

  • C) Voor zijn collega’s van zijn bijbaan

  • D) Voor zijn medesporters van zijn sportvereniging

0 stemmers

Vraag 3

Fast forward naar 2005. Mark Zuckerberg heeft van zijn besloten netwerk een open netwerk gemaakt en de naam veranderd in ‘Facebook’, zoals wij die vandaag de dag kennen. Welk netwerken werden er nog meer opgericht in 2005? Hier zijn twee antwoorden juist.

  • A) Flickr

  • B) Youtube

  • C) Digg

  • D) Reddit

0 stemmers

Vraag 4

Inmiddels is ook YouTube opgericht! Er gaat een wereld voor de mensheid open, en iedereen heeft toegang tot onbeperkt video’s kijken. The start of an era! Het eerste filmpje dat geplaatst werd is ‘Me at the Zoo’. Hoeveel views heeft dit filmpje in 2020 (ongeveer)?

  • A) 117 miljoen

  • B) 225 miljoen

  • C) 99 miljoen

  • D) 163 miljoen

0 stemmers

Vraag 5

Van YouTube gaan we door naar MySpace. MySpace is vooral groot geworden in de muziekindustrie, omdat veel bands hun muziek op het platform plaatsten. Je kunt er muziek delen met je vrienden en zo gelijkgestemden ontmoeten. In 2011 werd MySpace verkocht aan de Amerikaanse internetinvesteerder Specific Media. Onder de aandeelhouders is ook een bekende Amerikaanse artiest. Over wie hebben we het?

  • A) Jay-Z

  • B) Justin Timberlake

  • C) Taylor Swift

  • D) Rihanna

0 stemmers

Vraag 6

We schakelen over naar ons eigen social media netwerk, namelijk: Hyves! Hyves werd op 8 juni 2004 opgericht door drie vrienden, Raymond Spanjar, Koen Kam en Floris Rost van Tonningen, toen nog onder de naam startphone.com. Vanaf september 2004 ging startphone verder onder de naam Hyves, dat begin december 2004 ongeveer 3000 leden had. Dat smaakte de vrienden naar meer en ze kwamen tot een idee om meer mensen lid te maken. Wat deden de vrienden om ervoor te zorgen dat er meer mensen lid zouden worden?

  • A) Je kon een sms sturen om al je vrienden uit te nodigen

  • B) Je kreeg een welkomstcadeau bij aanmelding

  • C) Je kon met één klik al je hotmail-vrienden uitnodigen

  • D) Je hoefde niet eerste Jan Paparazzi als foto maar je kon direct een profielfoto uploaden

0 stemmers

Vraag 7

Als je meer functies of smileys op Hyves wilde, kon je een betaald abonnement afsluiten. Je account kreeg hierdoor meer functies, waaronder het kunnen zien wie jouw profiel bekeek en zoveel foto’s plaatsen als je wilde! Welke naam hadden de mensen met zo’n abonnement?

  • A) Goudhaan

  • B) PremiumHyver

  • C) GoldHyve

  • D) Goldmember

0 stemmers

Vraag 8

We blijven nog even in de Hyves-sferen. Want na een aantal jaar van hoogtepunt na hoogtepunt, kwam er helaas een einde aan het Hyves-tijdperk… Geen dansende banaan meer, geen … laat een zeepje vallen voor …, en geen krabbels meer. In welk jaar hield Hyves op te bestaan?

  • A) 2011

  • B) 2012

  • C) 2013

  • D) 2014

0 stemmers

Vraag 9

Naast Hyves, Facebook en MySpace, bestond er ook nog Tumblr. Tumblr was in eerste instantie een populair Amerikaans platform voor alternatieve bloggers. Naar verloop van tijd waaide de trend over naar Europa en werd het steeds populairder. Wanneer is Tumblr opgericht?

  • A) December 2005

  • B) September 2006

  • C) Februari 2007

  • D) Juli 2008

0 stemmers

Vraag 10

We gaan over naar Instagram! Op dit social media platform draait het om vierkante foto’s met kekke filters. Wie zit er tegenwoordig niet op insta? Zelfs mijn 76-jarige oma liket er vrolijk op los!

Wat is de meest gelikete foto op ‘The Gram’?

  • A) De laatste foto voor zijn dood van XXXTentacion

  • B) De eerste foto van haar dochter van Kylie Jenner

  • C) Een foto van haar ex-collega’s van Friends van Jennifer Aniston

  • D) Een foto van een ei van Chris Godfrey

0 stemmers

Vraag 11

We blijven nog even bij de meest gelikete foto. Hoeveel likes had deze foto eigenlijk?

  • A) 55 miljoen likes

  • B) 103 miljoen likes

  • C) 35 miljoen likes

  • D) 82 miljoen likes

0 stemmers

Vraag 12

Veel social media gebruikers zijn verslaafd aan de likes, het scrollen en de leuke plaatjes. Hoe veel tijd per dag besteedde de gemiddelde volwassene Amerikaan in 2018 aan online zijn op social media?

  • A) 76 minuten

  • B) 142 minuten

  • C) 103 minuten

  • D) 65 minuten

0 stemmers

Vraag 13

In de coronatijd dit voorjaar explodeerde de populariteit van de app TikTok. Hoeveel procent van de gebruikers van TikTok is tussen de 8 en 12 jaar?

  • A) 15%

  • B) 30%

  • C) 40%

  • D) 60%

0 stemmers

Vraag 14

We gaan nog even terug naar instagram. Ik moet het doen met 539 volgers, stelt natuurlijk niks voor als je het vergelijkt met de gemiddelde influenza’s. Wie van de vier onderstaande instagrammers heeft de meeste volgers?

  • A) Ariana Grande

  • B) Cristiano Ronaldo

  • C) Dwayne The Rock Johnson

  • D) Kylie Jenner

0 stemmers

Vraag 15

En dan is het alweer tijd voor de laatste vraag van deze quiz! We’re going out with a bang! Wie op ons lieftallige forum heeft de meeste likes ontvangen?

  • A) Grace

  • B) Lula

  • C) Banananana

  • D) Leeuwenhart

0 stemmers

Allemaal weer bedankt voor het mee doen aan deze quiz! Zin om de volgende quiz te organiseren? Check dan het Algemeen Quiztopic! Tot de volgende keer!

8 likes

Leuke quiz! Ik wist helaas niks

4 likes

Heel leuk! Ik dacht alleen eindelijk een quiz waar ik veel van weet. Denk alleen dat dat toch tegen blijkt te vallen :joy:

1 like

Leuk! Ik heb veel gegokt :flushed:

2 likes

Ik wist precies niks :joy:

1 like

Echt heel erg leuk!

1 like

Leuk!!! :blush:

1 like

Ahh leuke quiz! En top dat ik zowaar weer eens op tijd ben

2 likes

Heel leuk gedaan!

1 like

Wat een leuke quiz!

1 like

Ben heel benieuwd naar de antwoorden! En deze quiz geeft je een gratis trip down memory lane haha

2 likes

Leuke quiz! Hyves dat waren de tijden, lekker porren!

1 like

R+r = r+r back

4 likes

Dit is precies wat ik dacht op het eind. Iedere vraag :woman_shrugging:

2 likes

Met nog een minuut over op de klok de kwis ingevuld. Leuk gedaan, ben benieuwd naar de antwoorden!

2 likes

Haha shit ik zag de quiz om 21:58 en net niet genoeg tijd om alles in te vullen

1 like

Iedereen bedankt voor het mee doen! Hier komen de antwoorden!

Vraag 1
Het goede antwoord is C. LinkedIn was het eerste social media netwerk! Brb, even al mijn collega’s toevoegen als connectie.

Vraag 2
Het goede antwoord is B! Mark Zuckerberg richtte ‘The Facebook’ op om in contact te blijven met zijn medestudenten van de universiteit.

Vraag 3
Hier waren twee antwoorden juist, namelijk B en D. Youtube en Reddit werden allebei in 2005 opgericht en zijn beide nog steeds erg populair.

Vraag 4
Het juiste antwoord is A, 117 miljoen! Het filmpje ‘Me at the Zoo’ is met 117 miljoen nog steeds het meest bekeken filmpje.

Vraag 5
Het goede antwoord is B! De Amerikaanse artiest waar we naar op zoek waren is niemand minder dan Justin Timberlake.

Vraag 6
Het goede antwoord is C! De oprichters van Hyves zorgen ervoor dat je met één klik op de muis als je hotmail-vrienden kon uitnodigen. Dit zorgde ervoor dat het netwerk nog populairder werd.

Vraag 7
Het goede antwoord is D. Iemand die betaalde om gebruik te kunnen maken van meer functies op Hyves heet een Goldmember.

Vraag 8
Het goede antwoord is… C! Hyves zoals wij dat kenden als social media netwerk, hield in 2013 helaas op te bestaan.

Vraag 9
Het juiste antwoord is C. Tumblr werd in februari 2007 opgericht.

Vraag 10
Antwoord D was het enige juiste antwoord! Het gaat hier om de foto van een ei, die in 2019 viral ging.

Vraag 11
De foto van het ei had 55 miljoen likes! Het goede antwoord is daarmee antwoord A.

Vraag 12
Antwoord B is juist. De gemiddelde Amerikaan spendeerde in 2018 maar liefst 142 (!) minuten per dag op social media.

Vraag 13
Het goede antwoord is antwoord C! Maar liefst 40% van de actieve gebruikers van TikTok is tussen de 8 en de 12 jaar.

Vraag 14
Antwoord B is goed! Cristiano Ronaldo heeft de meeste volgers van allemaal, namelijk 243 miljoen! Ariana heeft er 207 miljoen, Dwayne 104.000 en Kylie heeft er 201 miljoen.

Vraag 15
Dit was natuurlijk de spannendste vraag van allemaal! Het juiste antwoord is… D! @Zemraluani heeft met 133k de meeste likes! @grace heeft er 118k, @Lula 88,5k en @Banananana 81,5k.

Dat waren ze dan, de antwoorden van Quiz 22! Ik kom zo snel mogelijk bij jullie terug met de uitslagen voor het klassement!

8 likes

Aaahhh shit, ik had nog meldingen voor dit topic ingeschakeld. Ben ik het nog helemaal vergeten :sob: wist er ook nog veel.

1 like

Haha, niet dat het uitmaakt voor de antwoorden hoor, maar het officiële account van Dwayne (therock) heeft 204 miljoen volgers! Als je zoekt op Dwayne komt inderdaad het account met 104.000 volgers als eerste suggestie, raar.

1 like