FF Quiz deel 7

Holaaaaaa,

Aanstaande woensdag 1 april (hint hint) is de 7e quiz van dit jaar. Tussen 20.00 uur en 22.00 uur zullen de polls open staan (als ik de polls eindelijk eens goed maak :face_with_monocle:).

Ik wil jullie vragen dit topic leeg te houden tot ik de quiz heb geplaatst en dan hoop ik dat jullie allemaal mee doen woensdag!

I am in:

  • Jazekerrrr
  • No way José

0 stemmers

@moderators kunnen jullie deze pinnen

Het is geen grap, de quiz op 1 april. Als docent kijk ik nooit echt uit naar deze dag, met al die stuiterende pubers die van die geweldige grappen uit willen halen *, maar gelukkig kom ik de jaren ongeschonden door. Maar wat weten we nu eigenlijk over deze dag? We gaan het testen …

- Dit tekstje heb ik geschreven voor de Corona maatregelen en ik nog gewoon les gaf… Ook dit jaar hoefde ik me geen “zorgen” te maken, maar had ik toch liever wel gedaan atm -

Vraag 1:
Woonde ik maar in Canada of Engeland. Waarom vraag je je af?

  • A. Daar mogen op 1 april alleen op de eerste helft van de dag grappen uitgehaald worden
  • B. Daar is het grappen maken op scholen verboden
  • C. Daar kennen ze 1 april niet
  • D. Daar kennen ze 1 april wel, maar vieren ze het heel anders (zonder grappen)

0 stemmers

Vraag 2:
Waar het écht anders gevierd wordt, is in Oekraïne. Hier is het niet alleen maar grappen uithalen, maar hier zijn daadwerkelijk activiteiten in de stad. Hoe heet het festival waarbij mensen zich verkleden als komische figuren en zich verzamelen bij de poort van Odessa?

  • A. Grappio
  • B. Humorina
  • C. Funtastico
  • D. Aprilluno

0 stemmers

Vraag 3:
Op 1 april 1962 spoelde er -als grap, gemaakt door Edo van Tetterode- iets aan op het strand van Zandvoort. Wat was dit?

  • A. Een fles met hele oude brief
  • B. Een beeld van Paaseiland
  • C. Een schatkist met daarin muntstukken
  • D. Een stuk van het Vvrijheidsbeeld

0 stemmers

Vraag 4:
In 1977 zou er iets anders aanspoelen volgens een regionale krant in de Bollenstreek, het trok in ieder geval veel bekijks. Wat was dit?

  • A. Een ijsberg
  • B. Een meteoriet
  • C. Een skelet van een mammoet
  • D. Een stuk van de maan

0 stemmers

Vraag 5:
In 2004 heeft het jeugdjournaal een mededeling, namelijk:

  • A. Dat er geen zwangere presentatrices meer aangenomen worden, want die worden zwanger en dan moeten ze op zoek naar een vervangers
  • B. Dat MSN verboden wordt voor kinderen onder de 14 jaar, omdat de Nederlandse taal erdoor achteruit zou gaan
  • C. Premier Balkenende doet mee aan de nieuwste Harry Potter film
  • D. Er komt een nieuw programma, “boer zoekt kind”, de boer zoekt kind als opvolger, want “kinderen zijn goedkoop en niet zo eigenwijs als volwassenen”

0 stemmers

Er gebeurt natuurlijk nog veel meer op 1 april dan alleen grappen uithalen, we gaan eens terug in de tijd en kijken welke gebeurtenissen er allemaal plaatsvonden op 1 april en vooral, wat jullie daar van weten!

Vraag 6:
Welke stad werd op 1 april 1572 verovert door de watergeuzen en werd daarmee de eerste stad waar opstandelingen de dienst uit maakten?

  • A. Den Helder
  • B. Den Bosch
  • C. Den Briel
  • D. Den Haag

0 stemmers

Vraag 7:
Sommige van jullie zullen deze quiz maken op een computer of laptop. Anderen weer op een telefoon. Welk elektronica bedrijf is opgericht op 1 april?

  • A. Blackberry
  • B. Samsung
  • C. Huawei
  • D. Apple

0 stemmers

Vraag 8:
Op onze telefoons checken we van alles. We hebben nu alles bij de hand om het maar even zo te zeggen. Vroeger waren die mogelijkheden veel minder, zeker wat betreft media. Toen had je de krant, tv of radio waarop je dingen kon volgen. Welke van onderstaande media werd mee begonnen op 1 april?

  • A. Teletekst
  • B. Nieuwsuitzendingen op tv
  • C. Radiozender 100% NL
  • D. Gedrukte krant op tabloid formaat

0 stemmers

Vraag 9:
Wat werd er politiek gezien ingevoerd in Nederland op 1 april 2001?

  • A. Het homohuwelijk
  • B. Het recht op abortus
  • C. Mannen en vrouwen meer gelijke rechten
  • D. Geen hondenbelasting meer

0 stemmers

Vraag 10:
Om er ook nog maar iets recreatiefs in de te gooien, welke 2 attracties in de Efteling openden beiden op 1 april (wel een ander jaar)

  • A. Joris en de Draak & De Vliegende Hollander
  • B. De Sprookjesboom & Droomvlucht
  • C. Joris en de Draak & Droomvlucht
  • D. De Vliegende Hollander & de Sprookjesboom

0 stemmers

Door met sport

Vraag 11:
Welke Rotterdamse voetbalclub werd opgericht op 1 april?

  • A. Feyenoord
  • B. Sparta
  • C. Excelsior

0 stemmers

Vraag 12:
Op 1 april 1998 werd er in de Champions League de halve finale gespeeld. Gefloten door een Nederlandse scheidsrechter begon deze wedstrijd ruim 90 minuten later. Wat is hiervan de reden?

  • A. De bal is lek en er is geen reserve bal, deze moet van ver gehaald worden
  • B. De aanvoerder van 1 van de spelende teams is zijn vaandel vergeten die voor de wedstrijd wordt gewisseld met de tegenpartij
  • C. Van 1 goal is één van de doelpalen gebroken en er is geen reserve doel. Deze moet van ver gehaald worden.
  • D. De keeper is zijn handschoenen vergeten en kan alleen met die gelukshandschoenen de wedstrijd beginnen.

0 stemmers

Vraag 13:
Welke rijtje sporters is jarig op 1 april?

  • A. Ireen Wüst, Sven Kramer, Clarence Seedorf, Fatima Moreira de Melo
  • B. Edwin van der Sar, Wesley Sneijder, Jan Blokhuijsen, Erben Wennemars
  • C. Ireen Wüst, Clarence Seedorf, Jan Blokhuijsen, Ferdi Vierklau
  • D. Ferdi Vierklau, Edwin van der Sar, Fatima Moreira de Melo, Michael van Gerwen

0 stemmers

Vraag 14:
Wat is de laagste minimum temperatuur gemeten in Nederland op 1 april?

  • A. – 3,6
  • B. – 8,1
  • C. – 2,4
  • D. – 5,8

0 stemmers

Vraag 15:
Voor de Belgische forummers, wat is de laagste minimum temperatuur gemeten in België op 1 april?

  • A. – 3,6
  • B. – 8,1
  • C. – 2,4
  • D. – 5,8

0 stemmers

Vraag 16:
In België was ook een bijzonder weersverschijnsel waarbij schade werd veroorzaakt, dit gebeurde op 1 april 1936. Wat was dit weersverschijnsel?

  • A. Een zandstorm
  • B. Bolbliksem sloeg in
  • C. Een tornado

0 stemmers

Vraag 17:
Pasen is een aantal jaren op 1 april gevallen. Welk van het onderstaande jaar is dat het geval geweest?

  • A. 2018
  • B. 2017
  • C. 2016
  • D. 2015

0 stemmers

Van 1 april en Pasen maken we even een uitstapje naar vragen over …. Paaseiland.

Vraag 18:
Dit eiland is ongeveer even groot als …

  • A. Schiermonnikoog
  • B. Terschelling
  • C. Texel
  • D. Vlieland

0 stemmers

Vraag 19:
Op hoeveel km ligt het dichtstbijzijnde bewoonde eiland?

  • A. 3031
  • B. 2503
  • C. 2176
  • D. 2075

0 stemmers

Vraag 20:
Op hoeveel km ligt het dichtstbijzijnde onbewoonde eiland?

  • A. 391
  • B. 340
  • C. 275
  • D. 198

0 stemmers

Vraag 21:
Om af te sluiten een makkelijke vraag, over Pasen dit jaar. Op welke datum valt eerste paasdag dit jaar?

  • A. 10 april
  • B. 11 april
  • C. 12 april
  • D. 13 april

0 stemmers

6 likes

Wat een leuke, afwisselende quiz! Niet dat ik veel wist, maar toch :woman_shrugging:. Ik kan overigens niet op vraag 9 stemmen @Unquestionable

Oh gek! Ik weet alleen niet of ik aan kan passen, ben bang dat dan alle andere stemmen al weg gaan? Nou ja, dan vraag 9 maar skippen denk…

Edit: Ik zie het al, hij staat gesloten op 24 feb. Er moet ook altijd iets fout gaan bij mijn polls. Ach ja.

1 like

Leuke quiz! Ik wist niet heel veel maar maakt niet uit :grin:

1 like

Oh ja nu zie ik het ook! Ach, slaan we die gewoon over! :grin:

2 likes

Ik wist er een paar heel erg zeker! En een hele hoop gegokt, leuke quiz.

1 like

Ik heb bijna alles moeten gokken :’) Leuke quiz!

2 likes

Ik heb echt alles gegokt! Zelfs vraag 21 :sweat_smile:

2 likes

Wat een stomme quiz

1 april kikker in je bil! Nee leuk, leuke invalshoek!

7 likes

Leuke quiz!! Ben benieuwd naar de antwoorden

1 like

Leuke quiz!

De enige die ik zeker wist was vraag 9 :rofl::sob: waar we niet op kunnen stemmen.
Wat is 1 april toch veelzijdig haha, leuke vragen.

1 like

Ja leuk!!! :grin::grin::grin:

1 like

Ik heb weer zoveel gegokt! Begin echt aan mijn algemene kennis te twijfelen door deze quizzen.

1 like

Ik heb ook bijna alle vragen van informatie van Google geplukt. Niet dat ik dit allemaal paraat heb staan hoor :joy:

1 like

Als je het eerste stuk van poll 9 aanpast naar onderstaande klopt hij wel als het goed is:

[poll name=poll9 type=regular results=on_close public=true chartType=bar close=2020-04-01T20:00:00.000Z]

Ik vond hem echt supermoeilijk trouwens, heb zowat alles gegokt. Geen idee wat er allemaal op 1 april is gebeurd in de geschiedenis. Zijn er mensen die dat wel weten? Haha.

1 like

Ja ik weet alleen niet of alle stemmen blijven staan als ik ga bewerken … Dus ik durf t maar niet aan

Super leuk!
Een paar dingen wist ik zeker, maar ik heb ook aardig wat moeten gokken…

Leuke quiz weer :blush: wel lastig!

1 like