FF Quiz deel 8

Net vanavond was ik even druk bezig met een sollicitant, sorry! Dus ik heb van alle drama niks meegekregen op het moment dat het speelde!

Het goede nieuws is wel dat de nieuwe server inmiddels online is en ik lekker nu aan het testen en toetsen ben om te kijken hoe alles gaat; binnenkort kan ik dan het forum gaan migreren naar een machine die aanzienlijk sneller is.

3 likes

Haha ik er echt 3 goed ofzo. So sad :clap:t2::clap:t2::clap:t2:

Combinatie van factoren, maar de belangrijkste wel was de grote toestroom van aanvragen in hele korte tijd. Dan ontstaat er een soort verwerkingsfile en worden nieuwe verzoeken in een wachtrij geplaatst. En op gegeven moment wordt de wachtrij zo groot dat de server nieuwe verzoeken niet meer in de wachtrij opneemt maar meteen zegt ‘sorry joh’.

De belangrijkste verbetering van de nieuwe server is een snellere opslag. Gek genoeg zijn het niet eens de processors die te traag zijn, maar zijn het de harde schijven: De server heeft voor het uitvoeren van verwerkingen (het tonen van pollvragen of het opslaan van antwoorden) informatie nodig van de harddisk. En als die traag is dan moet de processor wachten tot-ie de data heeft ontvangen of weggeschreven. Dus snellere harddisks schelen enorm in de snelheid van de server.

De nieuwe server is aanzienlijk sneller, vooral met disks (en met meer geheugen en weet ik wat), dus daar wordt het alleen maar beter van! En ik denk dat een boel van het drama dat we nu beleven dan ook wel weer voorbij is.

3 likes

Whut had ik er toch nog 10 goed?!?! :scream: dit voelt als een overwinning haha. Misschien heb ik zo ook m’n havo wel gehaald, door te gokken?! :face_with_raised_eyebrow::smirk:

4 likes

Ik dacht echt dat ik er 0 goed zou hebben, maar toch 6 goede antwoorden hahah

1 like

Mehh bij mij heeft ie blijkbaar 7 antwoorden niet gepakt, terwijl ik wel nog gecheckt heb of ik alles aangeklikt had. Vond al dat ik er wel heel weinig goed had :see_no_evil:

Ik had er 12 goed en niet 11 zoals in het overzicht staat. Noem me petty maar ik wil m’n puntje haha

Hopelijk doe ik het de volgende keer beter :joy: