FF quiz deel twee

De quiz is gesloten! Bedankt voor jullie deelname, ik vond het echt superleuk om te doen.
Hierbij alle antwoorden. Mocht je nog (niet voor de puntentelling maar gewoon voor de leuk) mee willen doen dan kun je in het andere topic de quiz invullen: FF algemeen quiztopic 2018
En daarna kan je hieronder de uitslag bekijken!


Hierbij de antwoorden:

Het eerste nummer van Ellegirl (in Nederland) kwam uit in 2003 Wat gebeurde er in dat jaar niet?

Dat was inderdaad de registratie van domeinnaam YouTube, zoals de meesten al hadden verwacht. Maar wisten jullie ook dat het twee jaar later pas gebeurde?

Wie stond er op de cover van de allereerste Nederlandse ELLEgirl?

Hier issie!

Het nummer "Jessica" van The Allman Brothers wordt (deels) gesampled in welke tv tune?

Het zou niet misstaan in As The World Turns, maarre het was TopGear!

Van wie is deze stem?

https://vocaroo.com/i/s0AcgneL6A35

Dat was Freddy Mercury - maar daar ben je als het goed is achter gekomen.

Over welke naam gaat “zelfs je naam is mooi" van Henk Westbroek?

Zoals aan het einde van het nummer duidelijk wordt gaat het over Julia.

Binnenkort begint er een nieuw seizoen van The Hills! Hierin is Heidi een van de hoofdrolspeelsters. Berucht omdat ze in een keer zoveel plastische chirurgie onderging dat ze totaal onherkenbaar werd. Ze deed verschillende ingrepen in één operatie, waardoor ze, zoals ze zelf onlangs toegaf, een minuut dood op de operatietafel heeft gelegen.

Hoeveel ingrepen heeft ze in een keer laten doen?

Ehh jongens, dertien ingrepen dat overleef je al helemaal niet. Heidi liet tien ingrepen in een keer doen. Niet normaal toch?

Max Verstappen gaat nog steeds als een jekko. Hoeveel podiumplaatsen heeft hij tot nu toe te pakken dit seizoen?

Tot nu toe vier, maar laten we hopen dat zondag er weer eentje in petto heeft.

Eerder hoorde je een stemfragment van Freddy Mercury (niet stiekem terug scrollen want ik houd je in de gaten, als je eerst alle vragen leest voor het antwoorden dan heb je geluk). Wat is zijn echte naam?

Farrokh Bulsara

Welke actrice spreekt naast Engels ook vloeiend Afrikaans?

Dat is Charlize Theron image

Sandra Bullock spreekt Duits en Gwenyth spreek Spaans en Frans. Jennifer Lawrence spreek alleen Engels.

De Amerikaanse familie Siegel heeft in Florida Versailles nagebouwd. Een megalomaan project waar een toffe documentaire (queen of versailles) over is gemaakt. Hoe komt meneer Siegel zo rijk?

  • Hij heeft een groot bedrijf waarbij je een gedeelte van het jaar een vakantiehuis kunt kopen (bijvoorbeeld elk jaar de eerste twee weken van mei). Dat heet ook wel Time Sharing en is wegens de weinige vakantiedagen in Amerika zeer populair.

Uit welk land komt de Action, waar vele forum favorieten als het wondersponsje vandaan komen?

Dat is Nederland

2 mei 2018 is een historische datum, namelijk de startdatum van dit forum. Welke gebeurtenis was ook op (een) 2 mei?

Osama Bin Laden wordt in Abbottabad doodgeschoten

(Overigens werd Rob Geus’ kind op 28 april geboren, het had zo mooi kunnen zijn)

Wiens ogen zijn dit?

Nicole Richie, zo te zien veel Simple Life fans.

Welke band stond nooit op Lowlands?

The Strokes helaas nog nooit. Coldplay stond er in hun beginjaren en The Sex Pistols stonden er ooit maar waren een grote deceptie.

Wat gebeurt er in dit geluidsfragment?

Somewhere deep down in my heart…. I still LOVE YOU

MUHEHEHEHWUSHSUHSUSHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHEHEHEHEHEHEHEHEEHUHEEEEEEEEGGHHH

Het was een zeer geemotioneerde man, omdat zijn zoon hem vergaf voor het misbruik dat hij hem heeft aangedaan. Op YouTube vaak gekeken omdat het een hele bizarre huil is.

Die vrouw met dat Chewbacca masker maakte ook wel rare geluiden hoor:

Van wie zijn deze ogen?

George Michael!

Wie of wat speelde Bas van Toor niet?

De Baron, dat was namelijk een tijdje zijn broer Aad en later een andere acteur.

Welke van deze nummers is géén cover?

Geloof het of niet, maar Hurt is niet van Johnny Cash maar van Nine Inch Nails. En Valerie van een vaag indiebandje en niet Amy Winehouse. I will always love you is van Dolly Parton! En It’s my life is een nummer van Talk Talk uit ‘84. Come as you are is wel gewoon van Nirvana.

7 likes

Ik heb het heeeeel slecht gedaan. :sob::yum:

Ik heb alles dronken ingevuld

9 likes

Freddy Mercury heet niet echt zo en de Action gewoon nederlands, ik kan zo door naar “Dingen waar je pas heel laat achter kwam” :’). Weer een boel geleerd!

3 likes

Volgensmij heb ik dit keer meer goed dan de vorige keer. Ben benieuwd.

Ik heb er echt drie goed ofzo :joy:

Tromgeroffel…
Hierbij de uitslag!

We hebben een hele slimme FF-er, namelijk @Anna88 die alle vragen goed had!
Een gedeelde tweede plek voor @Kamerbreed en @TantePollewop. En @Krabsalade op de derde (of is dat dan vierde? Ik begrijp dat nooit) plaats!

Goed gedaan!

Een eervolle vermelding voor @stingray @Knofje @Anna88 @lapzwans en @Bertie voor de vraag over Lowlands. Die werd het minst vaak goed beantwoord maar door jullie wel goed. En @Zompig het zijn toch maar mooi vier goede antwoorden ipv drie!

Speciale dank aan @anon25548216 voor het makkelijker maken van de uitkomsten.

Username Score
Anna88 18
Kamerbreed 15
TantePollewop 15
Viooltjes 14
Lunamoon 13
Penny_Lane 13
zwaardvis 13
Foucher 12
Jeminae 12
lijnewiets 12
Mhysa 12
Taartje 12
Cadeaupapier 11
Clarity 10
Goudlokje 10
InEuropa 10
Masterchef 10
FrauHelga 10
Chili 9
coccinelle 9
Eenhoorn 9
Heinz 9
instantramen 9
Julia 9
lapzwans 9
Marie 9
Modena 9
Niffler 9
Plaaggeest 9
Reality 9
Torquay 9
Alpacamybags 8
Atlas 8
Bertie 8
Bree 8
Coincidence 8
Dombo 8
Hinkje 8
Huismus 8
Linus 8
Matilda 8
punaise 8
Sensatie 8
stingray 8
Astor 7
Bathwater 7
ClaireCharlotte 7
EleanorRigby 7
Flopsyunicorn 7
FrozenFlame 7
JanHagel 7
Jauregui 7
Kerselaar 7
Knofje 7
Naye 7
ontherun 7
Hectometer 7
Murphy 7
slurfhondje 7
Bennielava 6
Cookie 6
KREN 6
Kusjessoldaat 6
Lentex 6
VivaGlam 6
monkeyslut 6
dancingavocado 5
Falafel 5
Orchid 5
quarterlife 5
theekom 5
Ditto 4
palmboom 4
Bucky 4
Zompig 4
Louse 4
Magnum 3
Honey 3
vitaminwater 2
anabanana 1
Dragoste 1
GroenTakje 1
Indolence 1
FastFood 0
Sam.so.niet 0
28 likes

Whoopwhoop! Nu durf ik nooit meer mee te doen haha :champagne:

5 likes

High five!

Hahaha iets gaan doen met ons leven. Ben op het moment een sollicitatiebrief aan het schrijven :tongue:

4 likes