Bij een gewone standaard omafiets voor dames is het toch bijna altijd dezelfde maat frame?
Jawel, rond 56-58, wielmaat 28.
Ik zoek tips voor bagagevervoeren op de fiets zonder fiets of stuurtassen. Ik zoek een tas die dienst kan doen als weekendtas én OK is te dragen op je rug op de fiets.
Ik heb nu een duffel bag van the north Face, maar die zit afschuwelijk op mijn rug/schouders.
Ik vind het fijn dat het wel een gewone weekendtas is, dus open te ritsen, en dat hij stevig/waterdicht is.
Ik weet dat het nooit ideaal wordt, een weekendtas op je rug, maar ik heb de hoop dat er iets comfortabeler is te vinden voor mijn nek/schouders dan de duffelbag van the north Face.
Iemand tips? Het moet wel een liter of 40/50 zijn. Specifieke fietsrugtassen zijn vaak max 30 liter en qua vorm dus ook minder wat ik zoek maar als er iets te vinden is van 40/50 liter ben ik daar ook voor in.
Ik zag op de site van Kapten&son dat ze weekendtassen als rugzak hebben. Misschien dat daar iets tussen zit?
Ik heb geen ervaring met dit soort rugzakken, wel met de gewone rugzakken van kapten en die vind ik echt heel fijn in gebruik.
Ik heb zelf een gewone kapten en son rugtas gehad en vond de kwaliteit eigenlijk niet goed. De tas verkleurde snel, had een lichte tas dus wellicht lag daar het probleem, maar ook stiksels die al vrij snel loslieten. Nu gebruikte ik hem ook wel bijna elke dag, maar van een laptoptas verwacht ik toch wel dat ie iets langer dan 2 jaar meegaat.
Denk dat je voor die prijsrange veel betere kwaliteit tassen kunt krijgen die ook langer mee gaan. Ik zou dan kijken naar outdoormerken. Volgens mij is Ortlieb wel een geliefd merk onder fietsers. @ellegirltalk
Edit: ik zie nu dat je specifiek een rugtas bedoeld. Ik denk dat de meeste tot 30 liter gaan omdat je ze ook als fietstas kunt gebruiken. Met 50 liter moet je eerder kijken naar backpacks/trekkingrugtassen. Die zitten ook wat fijner dan een duffelbag. Heb je een bagagedrager? Want dan kun je het eventueel nog vastmaken met spinbinders.
Je hebt ook backpacks die je helemaal open kunt ritsen. Is dat iets? Die kunnen met een spin op je achterrek. Als je dan de regenhoes er overheen doet, heb je ook wat minder losse touwtjes.
Dus zo iets:
Heb je wel een bagagedrager achteraan? Dan kun je een dufflebag / drybag misschien met riemen of snelbinders vastbinden?
Ik zie ook nog deze van Ortlieb: Duffle Lite | ORTLIEB
Osprey Farpoint 40 of Fairview 40. De eerste is een mannenmodel en de tweede een vrouwenmodel, kan net uitmaken hoe het voor je zit maar ik vond beide prima. Ik heb de Fairview gekocht omdat die een laptopvak heeft.