Fietsentopic

Wat een mooie! Ik had vroeger ook een Union fiets en die fietste heel erg lekker.

1 like

Aah goed om te horen! Tip voor mensen die ook op zoek zijn: kijk eens bij een grote kringloop in de buurt. Deze kringloop had meeeega veel fietsen en een heuse werkplaats waar mensen oude fietsen weer aan het oplappen waren. Er stonden wel 8 van dit soort fietsen!

2 likes

Beetje een andere vraag maar ik zoek een fijn kratje voor op mijn fiets. Zo’n heel groot krat vind ik niet fijn fietsen en daar kan je ook onmogelijk mee parkeren in de stad. Veel mensen hebben zo’n marqt krat, ik hoef niet perse die maar wel dat formaat. Weet iemand waar ik het beste kan kijken?

8 likes

M’n nieuwe retro fietsje :heart_eyes_cat:

8 likes

Yo wat een coole fiets!


@Marsepein wat heerlijk! Ik heb ook zoiets, een Gazelle tour de France editie. Ik heb hem al heel lang en hij is niet meer zo goed helaas. Ik gebruik hem nu als reserve fiets.

Zo eentje is het, maar dan met een normaal stuur:

5 likes

Ahh echt heel mooi! Leuk model.

Ik heb bij die fiets altijd het gevoel alsof ik wind mee heb. Heb jij dat ook? :stuck_out_tongue: Hij fietst heel soepel.

1 like

Jaa, hij fietst heel licht! Ik pak eigenlijk nog steeds meestal m’n oude omafiets, omdat ik die gewoon op straat parkeer en deze in de stalling staat, omdat ik bang ben dat ie gestolen wordt :grimacing:
Ik heb wel het idee dat het zadel een beetje tegen m’n schaambeen drukt en pijn gaat doen na een tijdje. Had jij dat ook? Moet ik dan m’n zadel een beetje kantelen?

1 like

Fijn hè!

Ik heb een ander zadel erop gedaan. Ik geloof eentje met gel van de Action. Als het tegen je schaambeen druk zou ik hem inderdaad iets kantelen. Ik vind zelf een recht zadel lekkerder fietsen dan een schuine, maar dat verschilt per persoon.

2 likes

Inklapbaar dus niet altijd te onhandig :upside_down_face:

1 like

Ik wad net even in de stad en liep langs een van Moof store. Toen stond ik even te kijken en werd ik meteen aangesproken en heb ik een testritje gemaakt. Nu natuurlijk helemaal in de wolken daarvan. Maar zo veel geld :weary:

Pff vind het echt lastig. Ik fiets elke dag en denk dat het me wel veel energie scheelt want na een werkdag kom ik soms helemaal oververhit en uitgebrand thuis van een werkdag en nog een fietsrit met tegenwind.

3 likes

Doe het :sunglasses:

1 like

Ja eerst even sparen :money_mouth_face:. Maar als je hem nu koopt is bij er ook pas in oktober (!).

Fietste jij pas in de buurt van - plaats weggehaald - Ander dorp er omheen :rofl:

Edit: Zal vast niet, maar ik zag zo’n fiets pas en ik had ze echt nog nooit gezien!

Ik heb paar weken geleden een Giant gekocht die ik de volgende werkdag al op kon halen.
Vind wachten tot oktober wel heel lang hoor.

Maar zie dat Van Moof wat minder duur is, dus dat is een argument voor :joy:

@Vloeistof Heb je wel verschillende merken geprobeerd? Want dat kan onderling nog best verschillen in ervaring/comfort.

Of ik heb geluk gehad :sweat_smile:

2 likes

Nee alleen een cortina van mijn moeder haha.
En wel dingen online opgezocht maar geen testritje ofzo

1 like

Nee ik zit in een heel ander gebied :wink:

1 like

In september komt mijn van moof fiets binnen :partying_face:

6 likes