Fietsentopic

Dit is mijn elektrische fiets die ik vorig jaar september heb gekocht. Ben er nog steeds heel blij mee! :heart_eyes:

5 likes

Gazelle Puur.NL in een donkergroene kleur.

17 likes

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe fiets en vind het echt moeilijk! Ik had 200 euro in een spaarpotje zitten en dacht: ah daar kan ik best een nieuwe fiets van kopen. Valt toch tegen :sweat_smile:

Vind deze heel mooi, maar die is wel +500 euro, hmmm

Balen is dat hè? Daarom heb ik nu een swapfiets. Als ik zoveel geld ga uitgeven aan een fiets, dan moet ie wel echt goed zijn. Nu de winkels alleen open zijn voor reparatie leek me een swapfiets een goeie tussenoplossing. Al ben ik zo tevreden dat ik het abonnement misschien ook wel aanhoud haha.

Leuk, een nieuwe fiets! Al tweedehands gekeken? Hoop dat het lukt :slight_smile:

Jaa heb een paar zoekopdrachten aanstaan op marktplaats, maar tot nu toe geen geluk haha. Wil na corona ook wel even gaan kijken bij een fietsenwinkel die ook tweedehands fietsen heeft :slight_smile:

1 like

Net besteld!! Over een maandje leverbaar ongeveer, ben heel benieuwd!

Iemand ervaring met de elektrische fietsen van Decathlon? Die rons de 800/1000 euro

Mooie zeg!

1 like

Ik wil misschien ook een van moof kopen. Alleen vraag me af hoe het zit als hij stuk gaat oid. Want ik woon in Rotterdam en ze zitten alleen in Amsterdam geloof ik

1 like

Ik weet dat ze ook “bike doctors” hebben, als er dan iets kapot is kan je chatten/videobellen met een fietsenmaker en dan gaan je eerst kijken of je het zo samen kan oplossen. Als dat niet lukt moet je waarschijnlijk wel naar de winkel in Amsterdam om het te laten repareren. Maar het is wel echt goede kwaliteit dus dat is niet zo snel nodig doorgaans.

1 like

Ik heb sinds een week deze https://www.decathlon.nl/p/elektrische-fiets-e-bike-dames-elops-920-stadsfiets-laag-frame-wit/_/R-p-X8405261

Wij wonen vlakbij de decathlon en kon m de volgende dag al ophalen! Kan weinig zeggen over hoe goed t verder is maar de anwb geeft m blijkbaar een 7,7 en ik heb er 20 top kilometers op gefietst tot zover!

2 likes

Ah super!

Welke fiets hebben jullie/hebben jullie tips?? Zoveel keuze. Gewoon een stadsfiets (denk ik?), maar wel eentje waar ik ook zo nu en dan wel een stukkie verder mee kan fietsen, dus geen gammel ding

https://www.batavus.nl/stadsfietsen/fonk-3

Ik heb deze maar dan in mintkleur en ben er naar 2 jaren nog superblij mee. Mijn fiets is mijn enige vervoersmiddel naast skeelers/rolschaatsen. :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb de elektrische Swapfiets nu bijna twee weken en gebruik hem elke dag best veel! review tot nu toe:

Plus:

  • Lekker snel
  • accu gaat echt eindeloos mee, nog maar 1 keer opgeladen en fiets bijna altijd op met de hoogste ondersteuning
  • Ik heb de mand erbij genomen en vind dat echt top, voor het eerst dat ik een vervoersmiddel heb waar ik mijn tas gewoon in kan gooien in plaats van op mijn rug of met moeite onder snelbinders mee moet nemen
  • de lichten zijn echt goed en makkelijk te bedienen
  • er zit echt een goed en soepel slot op (ketting die vast zit met pin)
  • Ik vind het echt een mooie fiets
  • Met dit lekkere weer krijg ik het niet te warm :+1:

Min:

  • ik had het chill gevonden als de mand vastzat aan het (stilstaande) frame in plaats van aan het draaiende stuur, zou stabieler zijn en minder armkracht nodig om te sturen.
  • accu erin en eruit halen gaat meestal soepel maar soms in een vol fietsenrek best gehannes. Het is het handigst als het stuur net een beetje gedraaid is om de accu erin te doen en dat lukt niet altijd in een fietsenrek
  • Als ik de accu er niet uit haal en ik ben ergens langer dan een uurtje binnen, ben ik bang dat ie gejat wordt. Omdat dat ding dus echt een heel hoog eigen risico heeft (520 euro volgens mij) en ze me vertelden dat die vaak gejat wordt.
  • De instap is echt best hoog, stoot vaak mijn been of knie
  • ik zou net wat harder willen kunnen dan 25. Bij hoger dan 25 merk ik echt dat ie gaat tegenwerken en dat is echt irritant bij het inhalen op het fietspad. Ik houd nogal van racen, wil altijd iedereen inhalen (maar ben nu wel veel minder moe dan als ik dat met mijn normale fiets doe).
  • De schokdemping is echt niet goed, ik merk het als ik geen goede bh aan heb. Of als ik iets in het mandje heb wat kan rammelen, een klinkerweg voelt dan echt niet fijn. Het oude model had wel schokdemping in de voorvork maar daar waren problemen mee volgens mij. Ik heb het nieuwe model.

Al met al houd ik het dus denk ik bij een maandje of 2 (was ook mijn intentie) maar vind het een leuk experiment! Ga nog even wat leuke tripjes naar familieleden die nog nét op fietsafstand wonen plannen! En misschien een tweedehands racefiets overwegen en een mand op mijn eigen oude barrel laten monteren. Tot die tijd lijk ik nog even op een ubereats-bezorger met deze fiets haha! Als ik een andere baan zou krijgen op een kilometer of 8-15 afstand zou ik het zeker weer overwegen.

@Luzarl jij overwoog deze ook toch? misschien helpt dit

3 likes

Ik heb een Cube touring EXC (niet die van dit jaar; maar linkje naar die van dit jaar linkje)
heb die nu bijna 1,5 jaar en ben er blij mee, kan er goed snel mee (toeren, omdat fiets vrij licht is rond 16kg, niet zo licht als een racefiets maar niet zo log als een stadsfiets) maar kan er ook boodschappen mee doen en off-road kan ook wel aardig. Echt een hybride.

1 like

Dankje!!!

Van Moov opent ook een vestiging in Rotterdam!

2 likes

image

Jeeej heb een nieuwe fiets gevonden! Een union flow tweedehandsje :slight_smile:

9 likes