Fietsentopic

Ik vind het echt stom dat vrouwenfietsen niet in alle kleuren tot maat 61 gaan. Ik moet altijd voor saaie kleuren kiezen. :pleading_face: Ik wil graag een Cortina Common in grijs mat (is eigenlijk groen) maar helaaaas die gaat maar tot maat 57.

Ik was in staat om maat 57 te kopen in die kleur, maar de fietsenwinkel weigerde gewoon om mij die te verkopen. :joy:

1 like

Ik vind Cortina fietsen erg fijn! De niet elektrische zijn dacht ik ook prima betaalbaar, afhankelijk van hoeveel versnellingen je wil.

1 like

Hoe lang ben je? Ik ben 1.83m en fiets heerlijk op een Cortina E-common in maat 57cm. Zelfs mijn vriend van 1.96cm vond hem lekker fietsen.

1 like

Ik heb een cortina common. Die heeft van zichzelf een breder stuur en lage instap, stabielere standaard en voordrager en was 700 euro.

(Haha ineens allemaal dezelfde fietsen hier)

2 likes

1,85 en dan met name de lengte in mijn bovenbenen. Ik fietste dus op een common in de winkel en die man die zei “dit ziet er niet comfortabel uit, jij hebt echt een 61 nodig…” Mijn vriend gaf hem nog helemaal gelijk tot mijn grote ergenis haha. En toen ging ik nog even in discussie, maar hij wilde 'm niet verkopen.

Ik heb nu ook een fiets waar ik niet eens een bocht op kan maken zonder dat mijn knieën het stuur raken.

Heeft iemand hier een fiets met een rekje/mand voorop (vast wel). Is dat fijn? Ik hoor vooral verhalen dat het zwaar stuurt en dat je fiets soms lastig in een fietsenrek past. Maar het lijkt me wel handig voor je tas, achterop je bagagedrager vind ik zelf vervelend.

Ik heb een fiets met kratje en ben er blij mee! Heel handig voor boodschappen etc. In het begin wel even wennen. Wel af en toe lastig inderdaad met stallen in een rek.

1 like

ja ik ben hier echt onevenredig gepassioneerd over: mijn kratje op de voordrager heeft mijn ‘commute’ echt zo veel chiller gemaakt. Ik hoef mijn tas niet meer te dragen en op een of andere manier maakt dat veel dingen makkelijker.
Ik heb bij mijn fietsenmaker een voordrager erop laten zetten die NIET meedraait, hangt dus niet aan het stuur maar zit aan het frame, ongeveer zo: (plaatje van google)
image

kan nu dus nog zonder handen fietsen en dat is voor mij ontspanning dus had voor mij prioriteit. Op die voordrager zit mijn krat met tie wraps vast en mijn voorlampje heb ik aan het krat vastgemaakt ook.
Ik had het echt jaren eerder moeten doen, het heeft mijn derdehands fietsje echt een upgrade gegeven.

2 likes

Fietstassen! Love it

3 likes

Ik vind het behoorlijk zwaar fietsen ja. En bochten gaan niet altijd even makkelijk. Ik heb een krat trouwens.

@Leuk123 Dat niet mee draaien vind ik nog veel enger. Dat heeft mijn werkfiets.

1 like

Ik heb een rekje, maar wel een vrij smalle (beetje zoals op een swap fiets). Vind dat zelf erg handig om m’n tas op te zetten als ik ga fietsen, of soms ook zwaardere dingen (zoals een naaimachine die naar de reparateur moest). Het is wel iets zwaarder aan je stuur dan zonder rek, maar daar raak je wel aan gewend vind ik.

1 like

Ik gebruik nu even een mountainbike waar dus geen voordrager of achterdrager opzit. Kan ik hier op een goedkope manier toch een tas of krat oid aan vastmaken dus zonder voor- of achterdrager?

1 like

Ik denk met een mandje met van die haken dat je het aan je stuur kan maken? Als je googelt op ‘fietsmand haken’ vind je heel veel opties!

Heeft er hier iemand de union flow fiets (zonder versnellingen)? Hoe bevalt die?

Ik wil er een insteekslot bij mijn nieuwe fiets, en ik kan kiezen tussen 100 en 140 cm. Ik denk aan 100, want ik wil 'm om de stang onder mn zadel kunnen opbergen. Of heb ik echt 140 nodig?

Ik ga voor de Cortina Common 2022 trouwens!

Twijfel nog tussen deze twee mandjes


Ik kan een yepp cargo aanraden als je een licht mandje w dat in bijna elke stalling past. Beinvloed eerst je stuur heel sterk, maar als je daaraan went fietst het fijn

@bergson: ik heb 140. Heb je zeker wel nodig als je de fiets wilt vastmaken aan bijvoorbeeld zo’n haak bij een fietsenrek en past makkelijk onder je zadel. Ik heb zelfs het onderste mandje. Vind hem erg mooi, maar de handvatten ratelen wel als je op klinkers fietst.

2 likes

Ah thanks voor je reactie! Dan gok ik dat ik 'm maar omwissel voor een 140 in mijn winkelmandje.

Ik mag nog een kwartier twijfelen over het mandje haha. :joy:

Ik wilde dus vanmiddag de mandjes even in een winkel bekijken, gaat onderweg naar de fietsenwinkel mn ketting van mijn fiets. Vrijdag schoot de trommelrem er al uit. Hij heeft door dat ik 'm wil dumpen denk ik.

1 like

Mijn eerlijke mening over deze mandjes is overigens dat het niet zoveel uit maakt. Zou hem op de look uitkiezen. Ze zijn allemaal lomp zwaar dus het hele click on click off systeem gebruik ik niet echt. Een enkele keer doe ik het mandje achterop zodat mijn fiets wel in een stalling past, maar dat is ook geneuzel (heb er een slot op).

2 likes

2 hours later

Schermafbeelding 2022-03-14 om 22.23.57

Deze combi besteld! + 140 steekslot (was gratis erbij). Las wel dat het niet de meest veilige optie is, dus wellicht koop ik nog een normaal kettingslot.

5 likes

Via waar hebben jullie je fietsverzekering afgesloten? Ik kijk naar een verzekering voor diefstal voor 3 jaar.