Ja, dat klopt! Ben ik ook blij mee. Heeft mijn huidige ook wel (wel een zwarte en ik heb de blauwe variant), maar die heb ik er wel speciaal op laten zetten voor mijn werk destijds.
Wat een leuke!
Gisteren is mijn fiets geleverd en meteen al een stuk op gefietst. Moest ook nog terug naar de fietsenmaker, omdat het stuur ineens scheef stond (niet goed aangedraaid en zat nog los blijkbaar). Heb hem natuurlijk meteen verzekerd en er wordt nog een track & trace zender geplaatst door de verzekering (ANWB). Maar ik vraag me dus af hoe andere ebike bezitters het doen met de accu. Ik heb er eentje onder mijn bagagedrager en die is relatief makkelijk eraf te halen, ook al zit er wel een slot op. Halen jullie hem er altijd af of alleen als je ergens lang bent? Of helemaal niet?
Ik laat hem erop zitten normaal gesproken. Hij is toch verzekerd tegen zowel diefstal als schade, ook de accu. Kan me voorstellen dat als ik bij het station parkeer ofzo ik hem er wel afhaal.
We hebben nu dezelfde fiets toch? Waar ik eerder bang voor ben is dat iemand het eens in zijn hoofd haalt om te proberen het schermpje eraf te halen, en dan de boel sloopt
Bij winkels laat ik m zitten, maar als ik ergens een dagdeel of langer binnen ben neem ik m mee
Geen idee welke jij hebt, haha. Hier in elk geval een Miss Grace ebike. En hij is inderdaad voor beide verzekerd voor zover ik weet.
Ik heb dezelfde ebike en haal nooit mân batterij eruit. Ik zet hem als het kan wel altijd in een bewaakte fietsenstalling.
Ik heb besloten dat ik meer wil fietsen, en dus mijn oude omafiets in wil ruilen voor een comfortabelere fiets met versnellingen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn een verende voorvork en een verende zadelpen echt fijner? En hoeveel versnellingen vinden jullie fijn? Ik ben een fiets zonder versnellingen gewend, dus geen idee voor hoeveel je moet gaan. Ik ben van plan om een stadsfiets te kopen voor woon/werkverkeer (max. 10km).
Ik gebruik mijn fiets voor woon/werkverkeer en ik heb een fiets met 7 versnellingen. Dit vind ik een fijn aantal in alle weersomstandigheden. Mijn fiets heeft voorwiel en zadel vering, maar ik weet dat nieuwe fietsen dit niet altijd meer hebben. Ik zou informeren bij een fietsenzaak en gewoon wat modellen proberen. Mijn fiets heb ik tweedehands gekocht en gaat bij mij alwerr bijna 6 jaar mee. Tijdens de proefrit wist ik direct dat deze het moest worden. Fijne houding en fietst licht.
Voor mij is 7 versnellingen het minimale. Ik heb heel lang 3 gehad, maar ik merkte dat ik dan versnellingen ertussen miste. Ik heb nu 7 op mijn ebike en vind dat veel fijner. Mijn niet-ebike (zelfde model als de ebike trouwens, is de Miss Grace van Gazelle) vind ik fijn, maar het stuur is best breed en hij stuurt relatief zwaar. Ik ben er inmiddels wel aan gewend en kan niet meer op fietsen met smalle sturen fietsen.
Dit is wel de ebike, maar de niet-ebike heeft hetzelfde.
Ik zou als ik jou was inderdaad naar de fietsenwinkel gaan. Of misschien bij een experiencecentrum waar je ze ook kunt testen. Ik weet dat dat bij 12 Biking oid kan en ook bij Mantel. Gazelle heeft ze ook.
@Pioen @LastYoungRenegade Bedankt voor jullie reacties! Ik ga inderdaad wat fietsen proberen bij een fietsenwinkel. 7 versnellingen klinkt wel beter, helaas zijn die wel prijziger, haha.
Heeft iemand een aanrader voor een fietsbroek die een beetje lekker zit en makkelijk aangaat? En obviously echt waterdicht is.
Ik heb een bruine rotan fietsmand voorop, die al sinds ik hem kocht bruin afgeeft. Als je er iets in stopt (tas, jas etc) krijg je er allemaal bruine vegen op. De fietswinkel kan me niet helpen (beetje âsimpeleâ mannen die vooral veel verstand hebben van fietsen repareren en niet perse van verkopen). Herkent iemand dit of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Dacht zelf aan van de fiets halen en helemaal natmaken/wassen of inspuiten met blanke lak.
Alles in een tas in de mand doen
Ik denk dat dat wel zo blijft. Iedere keer als de mand nat wordt zal het afgeven denk ik
ja doe ik ook, alleen omdat het dus echt afgeeft en je het er dan niet meer uit kan wassen ben ik bang dat mijn fiets ook bruin gaat verkleuren. Het is trouwens niet als de mand nat is, gewoon altijd.
Ik heb het bedrijf gemaild en gevraagd of zij dit probleem herkennen en een oplossing weten (zoals blanke lak), maar krijg een nieuwe mand toegezonden! Dus wel hele goede service
Wie heeft een tip voor mij? Ik heb een nieuwe baan, 40 min fietsen. Kan ook met de auto, maar fietsen heeft mn voorkeur. Maar mijn fiets is redelijk crappy dus ik wil een nieuwe fiets kopen. Nu twijfel ik tussen een gewone fiets of een elektrische fiets kopen. Bezweet op werk aankomen is niet zo chill, maar aan de andere kant, ik vind de âmoeiteâ van het gewone fietsen geen probleem, hou wel van wat beweging. Elektrisch fietsen voelt als een luxe die ik niet per se nodig vind, maar misschien denk ik daar in de toekomst anders overâŠ?
Wie fietst er nog meer een flinke afstand naar werk en wat is jullie voorkeur/advies, en waarom?
Ik fiets naar werk 8 km enkele reis. Heb onlangs een nieuwe fiets gekocht. Een cortina met riem in plaats van een ketting. Het is een hele lichte fiets en hij bevalt mij super goed. Acht versnellingen is prettig. Je maakt makkelijk snelheid en hij trapt heel licht. Zeker een proefrit waard. Ik tel het fietsen ook als beweging. Dat geldt niet voor een ebike.
Je kunt op een elektrische fiets de mate van ondersteuning aanpassen. Ik fiets er zelf op een werkdag op kantoor zoân 40 km mee en afhankelijk van hoe ik me voel of bijv hoeveel wind er staat pas ik de ondersteuning aan haha. Dus is misschien nog iets om in je beslissing mee te nemen
Ik heb sinds deze week een nieuwe baan, 30 min fietsen en heb ook een crappy fiets nu dus zit met precies hetzelfde dilemma bij het kopen van een nieuwe fiets. Denk wel dat ik met een ebike ook op mijn vrije dagen sneller naar vrienden en familie zou gaan die in dorpen wonen omliggend aan de stad waar ik woon, maar vind het ook fijn om gewoon lekker te bewegenâŠ
Ik fiets tijdens mijn werk veel en met zware bepakking (soms wel 200 kilo post) en ik vind het echt een uitkomst. Elektrisch fietsen tijdens mijn werk was niet mijn keuze, maar die van mijn werkgever, maar ik ben er heel blij mee. Overigens is dit niet mijn eigen fiets, maar eigendom van mijn werk.
Zo blij dat ik privĂ© ook dezelfde soort ebike als die van mijn werk aangeschaft heb een aantal maanden terug en inmiddels al bijna 2200 km op de teller heb. Ik vond een ebike ook nooit zo nodig, maar ik ben blij dat ik wel voor 1 gegaan ben. PrivĂ© fiets ik trouwens zoân 30 - 100 km per week voor familie, vrienden, afspraken etc. en ben erg blij met mijn ebike. Ik pak nu ook nog zelden de bus naar de grote stad 10 km verderop.
Ondersteuning kun je inderdaad aanpassen wat @kleinmaargroot al zegt. Ik fiets soms op turbo (mijn hoogste stand), maar zet de ondersteuning ook weleens uit (dan is het wel zwaarder dan een normale fiets).
Ik heb trouwens een Gazelle Miss Grace, zowel tijdens mijn werk als privé. Ik had al een niet-elektrische Miss Grace En ik heb geen auto, dus ik doe vrijwel alles op de fiets (in de omgeving dan).