Filmtopic (Deel 1)

Ligt het aan mij of is dit echt een rare me2 achtige situatie?!

3 likes

Ik ga naar de bezette stad maar even he, die film duurt meer dan 4 uur holy shit

2 likes

Dat hangt toch af van de rest van de situatie. Ik heb Suspiria nog niet gezien, maar in films kunnen nou eenmaal naaktscènes zitten en als je acteur bent kan dat erbij horen.

Als je rol alleen daaruit bestaat/je alleen je stagiaire uitnodigt/er dan achteraf nog naar gaat vragen of ze dat wel gezien heeft omdat je het wel spannend vindt dat mensen je bloot zien is het inderdaad ongepast, dat lijkt me logisch. Een naaktscène op zich is dat niet, acteren is ook gewoon werk toch.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het heel ongemakkelijk was @NothingAboutSam :sweat_smile: ik bedoel niet dat je overdrijft of dat het per definitie niet ongepast was!

Ik zou het echt teringraar vinden als iemand waarmee je een professionele werkrelatie heeft, gaat zeggen dat je die film moet kijken zonder waarschuwing dat er een (full frontal) naaktscene in zit hoor. Een beetje billetjes van achter zien is toch wel anders dan de piemel van je stagebegeleider op een groot scherm zien.

5 likes

Ja, daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in. Zeker over die waarschuwing vooraf (en dat het sowieso een gekke situatie is)

Een naaktscène interesseert me echt niet, maar ik was toentertijd 27 en hij 50 met idd een professionele werkrelatie. Ik hoefde echt niet de penis van die man te zien, dus had graag geweten van die scene zodat ik m’n ogen even dicht kon doen. Ik vermoed ook dat hij het niks van tevoren tegen me zei, omdat hij erg van het shock effect houdt. En de vraag achteraf en vervolgens aangeven dat hij in een koude ruimte stond, was om te verdedigen waarom het er zo klein uitzag.
Nu zo een paar jaar later kan ik er wel om lachen, want heb nog altijd goed contact met hem. Maar op het moment zelf wist ik niet wat ik ermee aan moest. Vind het nog steeds ongepast, maar het is sowieso een erg bijzondere man (die geen acteur is van beroep, maar fotograaf)

Ja dat is inderdaad ongepast en kan echt niet.
Gelukkig dat jij er wel mee kan lachen maar belachelijk dat dit soort dingen gebeuren.

1 like

Ik heb afgelopen week de Wonka film gezien. Op zich een leuke film dat niet te musical achtig is (het zijn maar een paar liedjes. Niet zo als West Side Story, waar permanent gezongen wordt). Het wat ik wel minder vond:

  • Omdat de supporting cast zo goed was en zoveel lol hadden in hun rol, kwam Wonka een beetje saai en niksig over. Wonka was nog steeds goed hoor, maar net wat minder dan de andere
  • cgi effecten halen mij vrijwel altijd uit een film.

Maar je vermaakt je wel. Vooral de slechteriken zijn een genot om naar te kijken

Edit: mocht je van podcast filmrecensies houden, kan ik Critically Acclaimed Network van harte aanraden. Het zijn meestal lange afleveringen waar meerdere films worden besproken (zowel blockbuster als indie). Bij elke film vertellen ze uitgebreid wat ze wel en niet goed vinden. Het is wel een Amerikaanse podcast

2 likes

timogay chaskelet is gewoon niet een goede keuze geweest voor deze rol, ik vond hem echt heel slecht acteren - je zag dat elke excentrieke uiting mega geforceerd was en dat excentrieke is juist de essentie van willy wonka en waar sjakie en de chocoladefabriek om draait.

hij moet het beter bij lijdzaam kijkende victoriaanse jongetjes rollen houden.

7 likes

wat is jullie fave over volwassen willy wonka?

  • de og met gene wilder
  • de latere met johnny depp

0 stemmers

Ik luisterde een recensie over de film waar ik wel mee eens was. Het karakter van Willy Wonka is een combinatie van de goede fee en de duivel. Hij kan je een fantastische avontuur geven of je leven een hel maken en je weet nooit wie je tegenover je heb. Is hij nou een goede vriend of moet je rennen? Gene Wilder kon die dualiteit van die rol goed spelen. Timothy speelt alleen de goede fee met een vleugje tieneridool.

1 like

ja helemaal mee eens! en dan ook nog slecht gespeeld.

ik vond gene wilder echt vet eng ook soms vroeger dus deze zgn jonge wonka had 0,0 te maken met de ekte gene wilder wonka

Ik moet beide films eerst eens opnieuw kijken :sweat_smile:
Als je nou vraagt welke opa Joe de slechterik was dan ga ik voor de eerste

1 like

Ik ben een van de weinigen volgens mij maar ik haaaaat de versie met gene wilder.
Toen ik een jaar of 8 was las ik het boek, en vond dat zo leuk. En toen zei een vriendin van mijn moeder, oh er is ook een film van, je mag de videoband wel lenen! Ik vond de film toen zo’n deceptie :cry: Met die rioolwaterrivier en die stomme oompa loompa liedjes. En ik vond Gene Wilder ook helemaal niet bij mijn beeld van Willy Wonka passen.

2 likes

Je bent in goed gezelschap. Roald Dahl had ook een schijthekel aan die film. Toegegeven die vent haatte alles en iedereen

4 likes

Hij hield wel van chocolade

1 like

ik heb het boek nooit gelezen (wil ik nu!) maar kan ik me heeeel goed voorstellen!! zeker als kind wanneer je fantasie op volle toeren draait. eeuwig zonde want het gaat ook gewoon nooit hetzelfde zijn. vond je die met johnny depp wel leuker/voor je gevoel dichter bij je fantasie zoveel jaar later dan?

ik had dit ook met harry potter en heb ook maar 3 of 4 films gekeken geloof ik, vond het al onwijs jammer dat ik van alle personages uit de eerste boeken mijn eigen fantasie kwijt was, maar ik kon nog redelijk wennen aan de meesten.
maae sirius was echt mn allerlievelings, de persoon in de boeken waarbij ik het hardste moest huilen toen hij dood ging, en de sirius in de film voelde ik niets voor EN toen kon ik me ‘mijn’ sirius niet meer voorstellen :cry:

1 like

Ja die vond ik een stuk meer overeenkomen, ook al zaten daar ook hele nieuwe elementen in. Het klopte gewoon veel beter qua sfeer voor mijn gevoel.
De film van Mathilda (de oude :grimacing:) vond ik bijvoorbeeld wel heel leuk, ook al was ik dol op het boek en zijn ze wel anders.

Met Harry Potter heb ik die boeken zo vaak gelezen dat ik niets van de films kan onthouden. Lijkt me echt heel naar als je ‘jouw’ versie niet meer kan terughalen! Ik heb de films wel gezien en ik vond ze wel ok (maar vooral de personages van Remus Lupin en Sirius Black kwamen totaaaal niet overeen met het idee wat ik had) maar ze laten gewoon totaal geen indruk achter haha.

1 like

oh grappig en fijn voor jouw kinderhartje at long last!!
ik heb volgens mij die met johnny depp maar 1 keer gezien dus ga wel een keer t boek lezen en daarna die film

en ja remus had ik ook hetzelfde idd, vond ik ook kut. en tops!! echt die lieve leukste mensen uit de orde haha. maar ik ben ook wel veel van die films vergeten dus misschien misschien kan ik ze ooit nog terughalen bij een herlezing.

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Filmtopic (Deel 2).