Omg volgende maand weer kerstfilms op Net5 met oa Last Christmas. Mijn favo kerstfilm waarbij ik de hele tijd twijfel of ik nou op mannen of vrouwen val, want beide personages
Op RTL8 zijn ze al een tijdje bezig
Ja Hallmark flutfilms
Niks mis mee, maar soms wil ik kwaliteit hahaha!
Net naar napoleon geweest en ook ik ben niet bijster enthousiast. Ik was blij dat ik op voorhand deze geluiden al had gehoord, want eigenlijk had ik behoorlijk hoge verwachtingen. Ik vind joaquin een ontzettend goede acteur, maar ook hij kon de film niet redden. Doordat ik mijn verwachtingen had afgezwakt op voorhand, heb ik me uiteindelijk wel met de film vermaakt
Plus, de film was nog van het vrijkaartje omdat de vorige keer ik 3,5u in 35 graden heb gezeten vanwege een kapotte kachel. Gratis films zijn altijd leuker haha
Hoe was de temperatuur nu?
Perfect
Ja ik vond m ook intens! Ik had ook niet door dat zij zoveel aan het woord zou zijn, had gedacht dat er veel meer flashbacks in zouden zitten. En over het einde: volgens mij had ze hem juist niet geduwd. Dat ze zegt tegen haar advocaat: het voelt alsof ik gewonnen moet hebben maar zo voelt het niet
Over het einde.
Spoilers
Ik wil graag geloven dat ze hem niet geduwd heeft, of iig niet opzettelijk. Maar las na het zien van de film een interessante take on het einde. Als de zoon zijn verklaring doet en vertelt over de autorit, zie je wel de vader maar de zoon spreekt zijn woorden. Terwijl in alle andere flashbacks de vader wel gewoon zelf sprak. Dit zou je kunnen interpreteren als dat het kind de woorden in de mond van de vader legt. Misschien heeft die dag de moeder zelfs wel het kind naar de dierenarts gebracht. Tijdens deze verklaring zie je namelijk ook het gezicht van de moeder in de rechtzaal alsof ze beseft dat hij voor haar liegt omdat zij zelf mee ging die dag. Dat zou ook verklaren waren ze zo gespannen is om terug naar huis te gaan en als ze die avond haar zoon knuffelt voelt het alsof er heel bewust niet gesproken wordt.
Ik vond zelf juist wel tof dat wij als kijker nooit het echt antwoord weten. Het speelt heel erg met ons verwachtingspatroon en negeert dat: er komt nooit een kus tussen de vrouw en de advocaat, we weten niet of ze het echt heeft gedaan, dan verwacht je dat de film afgelopen is maar kabbelt het toch nog ff door. En vervolgens ook het einde als de aftiteling komt en ze daar maar ligt, het is allemaal zo anticlimax, dat ik dat juist de kracht vind van deze film.
Daniel vermoed waarschijnlijk dat zijn moeder schuldig is door alle verhalen die hij hoort in de rechtbank. Hij beseft zich echter dat hij zijn vader niet terug krijgt en dat mocht zijn moeder schuldig worden bevonden dat zij dan ook uit zijn leven verdwijnt. Hij kiest er daarvoor bewust voor een verhaal op te hangen dat bevestigd dat zijn vader last had van zelfmoord gedachten. Uiteindelijk is dat verhaal hetgeen dat de jury overtuigd van de onschuld van de moeder, althans dat is wat wordt geïmpliceerd. Ik weet ook niet of dit 100% klopt maar het is wel een manier van interpreteren.
Dit weekend naar Het smelt en naar Napoleon geweest op één dag, wel even schakelen haha zo verschillende films. Ik vond Het smelt heel goed, fantastische cast en de sfeer van de scènes in het verleden zo goed voelbaar. Heel naar verhaal wat echt onder je huid gaat zitten. Napoleon, tja ik had gelukkig al geen hele hoge verwachtingen en daarom vond ik hem wel leuk. Ik vind Phoenix en Kirby echt heel goed, en je ziet dat er onwijs veel budget was voor bijv kostuums en alle gevechtsscènes, erg mooi gedaan. Maar ik vond het bij vlagen echt saai en miste diepgang bij de (relaties van) de personages.
Iemand tips voor films of series op prime? Het liefst van die films en series die goed te volgen zijn als je ziek bent en liever geen horror/eng.
Bottoms, Palm Springs, The Nice Guys, Paddington
Oeh goed lijstje. Palm springs heb ik net gezien, erg leuke film! Paddington en the nice guys heb ik beide al een aantal keren gezien. Bottoms nog niet ga ik kijken!
The marvelous mrs Maisel, Sherlock, downton abbey, mad men
@Marquez oh zie nu pas dat we ih film topic zitten haha maar omdat je ook series benoemde
The lost flowers of alice hart, upload, booksmart, guy ritchie the covenant, a good person, django unchained, interstellar…
Upload misschien? Vond ik wel vermakelijk en niet lastig te volgen.
Truth seekers vond ik ook vermakelijk.
Ik ben Daisy Jones & The Six aan het kijken, heel vermakelijk en leuke muziek! Beetje 80’s vibe.
Anatomy of a fall:
Dit geloof ik ook, en je ziet ook gedurende de film steeds dat hij zijn verklaringen aanpast, bv rondom het wel/niet horen van de geluiden en waar hij stond. Hij realiseert zich dat hij idd zijn moeder bij zich houdt door het verhaal zo overtuigend mogelijk te leiden naar zelfmoord, maar dat wijkt dus soms af van zijn initiële verklaring…
Ik heb dit weekend toen ik ziek op de bank zat twee slechte maar wel leuke romcoms gekeken op Prime: the Other Zoey en About Fate.
Ik wilde naar hardcore never dies maar die draait nu al niet meer bij mijn bioscoop. Raar voor een film met zoveel media-aandacht. Zou dat zijn om prime te promoten?