Door jullie berichten ben ik gisteren naar Nowhere special gegaan, en ik had al niet zo’n beste dag, maar ik heb echt vanaf de eerste scene tot na de aftiteling moeten huilen. Had ook helemaal van die rode ogen na die tijd. Echt een prachtige film, vond het ook zo goed geacteerd! Maar pfoe, toen bij de aftiteling in beeld kwam te staan dat het gebaseerd op een waargebeurd verhaal was kwamen de tranen al helemaal.
Nou ik ben geweest
Ik vond het een kutfilm. Opbouw duurde heel lang. Aan het einde waren twee stukken die wel heel naar waren (maar niet erger dan ik had gedacht). Wat mij betreft had er iets meer verklaard kunnen worden over het gedrag van het ene stel. Als ik geen cinevillepas had zou ik het zonde van m’n geld vinden.
Ooh wat een deceptie. Het was dus niet zo luguber als in die volkskrantrecensie werd beschreven?
Nou ja het was wel naar hoor. Maar ik had erger verwacht (al vind ik dingen niet zo snel heftig).
Ik heb die crawdads film gezien (boek niet gelezen) en ik vond het echt verschrikkelijk.
Sommige zaken welke mij interessant en belangrijk leken vlogen ze aan voorbij en waren slecht uitgewerkt (thuis situatie, vertrek van overige familieleden, vertrek vader), terwijl ze bij anderen zaken wel heel lang stil bleven staan. Daarnaast vond ik Kya veeeel te gepolijst. Als meisje oogde ze wat verwilderd, maar als jonge vrouw had ze continu prachtig haar en witte schone mooie jurkjes aan. As if… je woont in een moerasgebied. Daarnaast vond ik de film vooral een vreselijke drama film over haar liefdesleven, terwijl de trailer een hele andere vibe weg zette. Ik vond bv de scène waarin ze ging zoenen met Tate en er allerlei blaadjes rondom hun ging vliegen echt cringe en walgelijk. Daarnaast was de omgeving continu een soort van droomvlucht met overal bloemetjes enzo. Heel surrealistisch. En ook hoe ze heel duidelijk Tate met zijn rode mutsje als dader probeerde weg te zetten, maar het uiteindelijk niet was, vreselijk voorspelbaar.
De film had zó veel potentie kunnen hebben en had echt op bepaalde fronten echt mooie diepgang kunnen geven, maar het was voor mij echt 1 grote flop. Gelukkig heb ik een ing Pathé abonnement en heb ik me gek genoeg als zijnde irritainment toch wel een beetje vermaakt
Gisteren naar Speak no evil geweest. Ik ben wel heel erg enthousiast!
Het einde vond ik niet erger/luguberder dan verwacht overigens. Als je niets gewend bent en nooit horror kijkt is het misschien wel erg heftig, maar ik vond het niet iets om de zaal voor uit te lopen.
Waar ik wel erg van onder de indruk was is de naarheid die je na een paar minuten al begint te voelen. Zo’n onderbuikgevoel dat alleen maar erger wordt. Ik kijk ontzettend veel horror, maar de meest realistische verhalen doen me altijd het meest, en dit is er zo een. Je wil eigenlijk dat het verhaal gewoon stopt, haha.
Ik vond 'm in het rijtje passen met:
The Strangers
Funny Games
Eden Lake
Vond het, met name in het begin, ook een soort metafoor voor de botheid/directheid van Nederlanders t.o.v. andere volken.
Punten van kritiek met spoilers:
Het is niet meeega origineel om mensen te treiteren en uiteindelijk martelen. Wat ik hier wel heel origineel vond is dat je heel lang kan begrijpen waarom ze er toch in meegaan, en beide stellen spelen dat wel heel realistisch en overtuigend. Maar, tegen het einde zijn er zooo veel red flags dat iedereen wel bedenkt dat je moet wegwezen. En het allerlaatste vond ik nog onrealistischer, want wie vecht er nou niet terug wanneer je kind zojuist al is ontvoerd/mishandeld en je zelf ook wel ziet dat je einde nadert? Dan komt er zoveel adrenaline vrij dat je die mensen toch aanvalt. Anyway, blijft een film natuurlijk. Ik heb er slecht om geslapen en hij blijft in m’n hoofd hangen. Dat gebeurt bijna nooit meer, dus ik ben wel fan!
Net naar ‘Elvis’ geweest, op zich een hele goede film die erg boeiend was en met goede acteurs. Maar ik vond het echt veel te lang (2u en 40 min) en had het echt een betere film gevonden als ze een flink stuk uit het middendeel hadden ingekort.
Ja herkenbaar! Voor het verhaallijn deed dat uitgebreide middenstuk niet veel, dat had ook korter gekunnen.
Is er iemand al naar Black Phone geweest?
Ik ga morgen! Ben benieuwd
Ik hoor graag achteraf wat je ervan vond. Veel plezier alvast!
Ben het met je eens over dat onderbuikgevoel! Dat was heel goed gedaan ja, voelde me heel erg ongemakkelijk/gefrustreerd de hele tijd.
Wel grappig dat jij wel enthousiast bent haha.
Ooh ik heb het boek gelezen, en zag gisteren toevallig de trailer, en ik was daar al geïrriteerd door hoe ze er uitzag. Totaal niet het beeld wat het boek bij mij creëerde. Ga de film denk ik maar niet kijken
Ik had een abbo, maar mocht je dat niet hebben zou ik hem niet adviseren!
Ik ben net naar Speak No Evil geweest en ben er echt nog een beetje naar van, pfoe. Horror vind ik meestal niet zo eng, maar thrillers daarentegen… Dat het dan ook nog deels in het Nederlands is, helpt niet Zeer, zeer frustrerende film ook om te kijken, haha.
Ik heb net (in de bioscoop!!) 107 Mothers gezien en vond ‘m geweldig! Had op letterboxd al gelezen dat het bijna een soort documentaire was en daardoor sloot mijn verwachting heel goed aan. Een trage film met weinig dialoog, wel een soort interviews tussendoor, maar geen voice-over. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, en iedereen speelt zo FAKKING goed dat het daardoor nog meer lijkt op een docu. Ik heb me geen moment verveeld, goed man. Ik denk dat ik ‘m vijf balle geef
Hij was goed! Wel een aantal schrikmomenten (maar ik ben echt een pussy, voor de gemiddelde thriller fan is het denk ik niet zo eng). Goed verhaal en alles kwam mooi samen aan het einde.
Leuk om te horen! En meer thriller dan horror achtig? (Ik zag beide genres aangeduid bij deze film). Eens even kijken of we aankomende week kunnen gaan.
Ik vond het meer een thriller. Met enkele kleine aspecten horror.
Super! Dat is een pluspunt wat mij betreft.