Filmtopic (Deel 1)

Wat vond je van NOPE? Ik ga morgen en ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn!

Moet zeggen dat ik hele hoge verwachtingen had, ben gek op de meeste films van Jordan Peele. Ook deze film was weer heel origineel, goede cast en de setting erg tof.

Maar daardoor hij viel toch wat tegen. Totaal niet eng (op wat freaky scènes na), en op het einde te… vaag/artistiek voor mijn smaak. Idee een 9, uitvoering 6/7. Vond hem te vergelijken met Us (ook van deze maker).
Zeker wel de moeite waard, hij verveelde geen moment.

3 likes

Misschien dat wij ook gewoonweg echt teveel voorkennis hadden? Ik stoorde me significant meer aan zaken dan mijn vriendinnen waarmee ik was. Al vonden die het ook een draak van een film hoor haha

1 like

Vandaag Nope gezien, zoals elke Jordan Peele film vond ik hem leuk maar niks is zo goed als Get Out :heartbeat:. Einde beetje raar, keek ‘m in dolby en vond de geluidseffecten en muziek wel echt nice.

Maarrr wat me nóg blijer maakt dan Nope was de trailer die ik daarvoor zag.

Dit kan haast niet anders dan een goede film worden, Viola Davis is echt perfect hiervoor I love her.

9 likes

Ik heb 'Orphan: First Kill" net gezien en ik vond het niet slecht, maar het was in feite een kopie van de eerste op een paar twists na.
En het leek wel of er vaseline op de cameralens zat.
Zou het niet perse aanraden maar als je de 1e leuk vond vind je deze ook leuk (maar de 1e is alsnog beter).
3 sterren voor de rollen van Isabelle Furhman en Julia Stiles.

1 like

Ik heb vandaag Speak no evil gezien en ik weet niet zo goed wat ik ervan vond. Ik heb op zich de hele tijd geboeid gekeken maar toch vond ik 'm niet zo goed denk ik.

Er zaten echt veel dingen in waar ik m’n vraagtekens bij had. Waarom gingen ze terug naar dat huis voor dat konijn? En dan bleven ze omdat die gast zei dat het een geweldige dag ging worden?? Haha wel snel overtuigd. En toen die Abel mishandeld werd bleven ze gewoon nog slapen die nacht ipv zo snel mogelijk weg en de politie bellen. Ik snapte het motief van dat Nederlandse stel ook niet en je zou denken dat ze allanggg gepakt zouden zijn als ze tientallen gezinnen hebben omgebracht. En dan ook nog eens die foto’s allemaal ophangen, nogal dom lijkt me haha. Oke ik heb nog meer vragen dan dit masr laatste: die kinderen kunnen niet meer praten door die tong maar sommigen (iig Agnes) zijn toch wel oud genoeg om te schrijven voor hulp bij het volgende stel? Of gebaren of wat dan ook.
Nouja wel vermaakt dus maar had beter uitgevoerd kunnen worden naar mijn idee. Ik vond de sfeer wel goed neergezet! Steeds van die kleine dingen waarbij ze over de grenzen van dat Deense stel gingen waar ze niks van durfden te zeggen, waardoor ze steeds verder konden gaan.

1 like

Ik heb afgelopen weekend Nope gekeken. Ik ben normaal niet zo van de enge films, maar deze kon ik goed verdragen. Ik vond deze wel het meest arthouse achtige van de 3 Jordan Peele films. Het duurt wat langer voor het op gang komt en het thema is wat subtieler. Wel een leuke film, maar Get Out en Us vond ik beter.

4 likes

Knor is echt een hele schattige en leuke animatiefilm! Heel mooi gemaakt ook met die stopmotion. De stemmen zijn ook goed gecast. Aanrader!

Gisteren ben ik naar ‘Top Gun: Maverick’ geweest. Had er niet hele bijzondere verwachtingen van, ik ging naar ‘Rooftop Cinema’ en het ging meer om de beleving dan om de film haha. Maar ik vond hem dikke prima! Goeie acteurs, vette beelden, toch wel spannend allemaal. Verder geen boeiende verhaallijnen maar zeker wel de moeite waard hoor.

7 likes

Eindelijk naar Bullet Train geweest. Echt een goede film! Op het einde duurde het wel wat lang, maar verder heb ik me vermaakt!
Morgen naar E.T. in de bios :joy:

4 likes

Ik ben vanavond naar een screening van de film rebel geweest. Komt 6 okt uit. En de film was steengoed, rauw, beklemmend en realistisch. Heel heel heftig ook wel, zo 1 die nog dagen in je hoofd blijft zitten.

Van belgische makers!

6 likes

Afgelopen zondag naar Fall geweest, vond het een goede spannende film!

2 likes

Wat leuk, e.t. in de bios!

6 likes

En Jaws! Maar geen zin om die in 3d te kijken en 2d komt op rare tijden

3 likes

Dit heb ik compleet gemist😲
Ik ben wel benieuwd naar de 3d conversie!

2 likes

Ja ik ook, maar dat kan toch niet mooi zijn?

Hier ben ik benieuwd naar! Een film over Sissi maar dan anders. Vanaf 15 september in de bioscoop.

7 likes

Slechter dan die serie op NPO kan het nooit worden

4 likes

Vond de trailer er veelbelovend uit zien! Verder nooit iets over Sissi gezien

1 like

Dat dacht ik ook al, haha

2 likes